Voiko Yö mielestäsi jatkaa
Omasta mielestäni Yön tarina päättyi Olli Lindholmin kuolemaan.
Yö on henkilöitynyt Lindholmiin niin vahvasti, että ajatus uudesta laulajasta tuntuisi oudolta.
Yössä ei "tällä hetkellä" ole yhtään alkuperäisjäsentä jäljellä.
Bändin muusikot kuitenkin vielä pohtivat jatkoa, lausuntoja lopettamisesta tai jatkamisesta ei ole annettu.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Nuoremmat Yö-fanit ehkä ajattelevat toisella tavalla ja heidän mielestään bändi ehkä voisi jatkaa toisen laulajan voimin.
Minusta nimenomaan vanhemmat ajattelevat eri tavalla. He joille myöhempi Olli Lindholmin sooloprojekti ei enää ollut sekään mikään oikea Yö. Sama se enää on.
Vastasin ehkä, mutta se ei ole vastaukseni. Mun vastaus olisi ollut että Yön taru päättyi jo silloin kun Hakulinen lähti.
Eiköhän sitä Yön itsemurhamusiikkia tehty jo ihan tarpeeksi. Niitä renkutuksia kuullaan radiosta varmaan jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vastasin ehkä, mutta se ei ole vastaukseni. Mun vastaus olisi ollut että Yön taru päättyi jo silloin kun Hakulinen lähti.
Voitko kertoa miksi näin? Olisiko sama ollut jos joku muu olisi lähtenyt tuolloin Hakulisen sijasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt oikein tiedä miksi se ei voisi jatkaa. Kysymys olisi ollut relevantimpi vuonna 1985 kun Hakulinen jätti bändin. Nyt kun Yö-nimellä on jo esiintynyt useampi varsin erilainen bändi, joita on yhdistänyt vain Olli Lindholmin mukanaolo, niin ei se jatkaminen uudella laulusolistillakaan olisi muuta kuin yksi uusi lenkki Yö-yhtyeiden ketjuun.
Olen myös alkanut tässä viime päivinä miettimään noin. Heti Ollin kuoleman jälkeen jos oltaisiin kysytty, niin ehdottomasti olisin sanonut että ei saa jatkaa. Mutta toisaalta bändissä on moneen kertaan laitettu asiat uusiksi, soittajat, biisintekijät, musiikkityyli ja kotikaupunkikin ovat muuttuneet. Ja alkuperäisessä Yössä Olli oli vain yksi viidestä. Jos hän sai olla myöhemmin yksin Yö, niin silloin Yö voi ihan yhtä hyvin olla myös sellainen kokoonpano jossa kaikki jäsenet ovat vaihtuneet.
No ei nyt ihan noin. Eihän missään vaiheessa ole ollut niin, että Olli olisi yksin päättänyt olla Yö. Aina on ollut Olli + muut silloiset jäsenet. Ja ne lähtijät ovat lähteneet Yöstä. Tottakai silloin jäljelle jäävät ovat edelleen Yö.
Minun puolestani nykyiset jäsenet saavat tehdä mitä halavat, mutta kyllähän sen tietää, että floppi siitä tulee. Bändiä pidetään lähinnä cover-bändinä.
Vierailija kirjoitti:
Tää on ehkä kyllä aika pitkälti oikea vastaus. Siitähän se alamäki taisi alkaa.
Myrskyn jälkeen ja Äänet on tosin vielä kohtalaisen hyviä levyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko kertoa miksi näin? Olisiko sama ollut jos joku muu olisi lähtenyt tuolloin Hakulisen sijasta?
No silloin kasarilla yö oli hakulinen ja muut, myös olli, oli rekvisiittaa. Ei varmaan kenekään muun lähtö silloin olis vaikuttanutkaan samoin. Enpä mä näitä uudempia kuunnellutkaan kuin radiosta jos osui kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoremmat Yö-fanit ehkä ajattelevat toisella tavalla ja heidän mielestään bändi ehkä voisi jatkaa toisen laulajan voimin.
Minusta nimenomaan vanhemmat ajattelevat eri tavalla. He joille myöhempi Olli Lindholmin sooloprojekti ei enää ollut sekään mikään oikea Yö. Sama se enää on.
Samaa mieltä. Mahdollinen Yö uudella laulajalla tuskin minua kiinnostaisi, mutta loppujen lopuksi ihan sama. Yö-nimeä on jo nyt käytetty bändistä joka on todella kaukana siitä mitä Yö alunperin oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on ehkä kyllä aika pitkälti oikea vastaus. Siitähän se alamäki taisi alkaa.
Myrskyn jälkeen ja Äänet on tosin vielä kohtalaisen hyviä levyjä.
Myrskyn jälkeen ja Äänet oli Nuorallatanssijaa parempia levyjä. Sitten tuli notkahdus, josta alkoi nousta vasta 90-luvun alussa hiljalleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No silloin kasarilla yö oli hakulinen ja muut, myös olli, oli rekvisiittaa. Ei varmaan kenekään muun lähtö silloin olis vaikuttanutkaan samoin. Enpä mä näitä uudempia kuunnellutkaan kuin radiosta jos osui kohdalle.
Ei, kyllä Olli oli yhtyeen liideri jo silloin. Jos Olli olisi lähtenyt, niin Yölle olisi käynyt kuin Hakulisen Kinsky-bändille. Se ei olisi 90-lukua enää nähnyt.
En ihan ymmärrä tuota väitettä, että Hakulinen oli ainoa oikea Yön jäsen ja Olli on ollut vain rekvisiittaa. Olli on kuitenkin alusta asti ollut se laulusolisti ja Hakulinen lauloi ainoastaan Joutsenlaulun (ja oliko pari muutakin) . Joillakin tuntuu olevan sellainen käsitys, että Olli on tullut laulajaksi vasta Hakulisen jälkeen. Näinhän ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri. Nuoremmille Yö ja Olli Lindholm ovat sama asia. Vanhemmille ei.
Ja oma mielipiteeni on että en toivo Yön enää jatkavan. Mutta en myöskään koe sitä painajaisena.
Yö olisi pitänyt haudata jo aikoja sitten, ja Olli Lindholm olisi voinut jatkaa sooloartistina esittäen kuitenkin keikoilla myös vanhoja Yön kappaleita. Mutta haudatkaa se edes nyt kun on tilaisuus.
Deep Purplessa on vain rumpali alkuperäinen.
Ei voi jatkaa. Ollin bändi ja piste.
Vierailija kirjoitti:
Yö olisi pitänyt haudata jo aikoja sitten, ja Olli Lindholm olisi voinut jatkaa sooloartistina esittäen kuitenkin keikoilla myös vanhoja Yön kappaleita. Mutta haudatkaa se edes nyt kun on tilaisuus.
Tästä samaa mieltä. Minäkään en aina ihan tykännyt siitä että Lindholm käytti nimeä Yö myöhemmästä iskelmäbändistään. Mutta siitä on nyt ihan turha enää kiistellä. Se että nimi Yö haudataan nyt ihan lopullisesti ei ole mikään kannanotto siihen mikä aikaisemmista kokoonpanoista on ollut oikea Yö. Se on vain piste sille kinastelulle. Lopullinen piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä samaa mieltä. Minäkään en aina ihan tykännyt siitä että Lindholm käytti nimeä Yö myöhemmästä iskelmäbändistään. Mutta siitä on nyt ihan turha enää kiistellä. Se että nimi Yö haudataan nyt ihan lopullisesti ei ole mikään kannanotto siihen mikä aikaisemmista kokoonpanoista on ollut oikea Yö. Se on vain piste sille kinastelulle. Lopullinen piste.
Yö on aina ollut iskelmärok-bändi. Enimmillään rock Yö on ollut niinä jaksoina kun Petander oli bändissä. Hakulisen kuuluminen bändiin tai bändin ulkopuolelle ei ole tähän vaikuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri. Iskelmää esittävä bändi ei ollut enää Yö. Vanhaa Yötä tykkäsin kuunnella, lähinnä Hakulisen kynästä tulleita biisejä.
Olen myös alkanut tässä viime päivinä miettimään noin. Heti Ollin kuoleman jälkeen jos oltaisiin kysytty, niin ehdottomasti olisin sanonut että ei saa jatkaa. Mutta toisaalta bändissä on moneen kertaan laitettu asiat uusiksi, soittajat, biisintekijät, musiikkityyli ja kotikaupunkikin ovat muuttuneet. Ja alkuperäisessä Yössä Olli oli vain yksi viidestä. Jos hän sai olla myöhemmin yksin Yö, niin silloin Yö voi ihan yhtä hyvin olla myös sellainen kokoonpano jossa kaikki jäsenet ovat vaihtuneet.