Miten voi olla mahdollista että Ilkeasta tilatessa postikulut on 89€?
Itse tilaus olisi maksanut 55€, postikulut 89€. Ei varmaan tarvitse sanoa tilasinko tavarat vai en. Ja ei, en asu missään Nuorgamissa vaan Päijät-Hämeessä.
Kommentit (34)
Alle 30 kg ja mitat enintään 150 x 60 x 60 cm= 8,99€
Kaikenlaista ainakin itse sain ostettua tuohon pakettitoimitushintaan.
Ikean koko bisneskonsepti perustuu siihen että he myyvät suurella volyymilla asioita liikkeistään, jotka on suunniteltu niin, että ostat kaikkea samalla kun haet muita tuotteita. Eivät he halua että tilaat kotiin.
Ikea ei enää toimita postiin vaan tuo ainoastaan kotiin. Siitä järjettömät kulut. Pomon kuoltua siellä ei muuta ole tehtykään kuin typeriä päätöksiä, esim hintoja nostettu roimasti ja nyt tämä sekoilu.
Ikea perustuu siihen, että ostetaan "ylimääräistä" kun on niin halpaa. Lähdet jakemaan yhtä juttua, huomaat kivan sohvatynyt, ostat pari viinilasia lisää, ai niin joululahjapaperia tarvitaan kanssa, ja vessan käsipyyhkeetkin voisi uusia ja kappas Daim-karkkejakin voisi ostaa.... jne.
Eli se "yksi juttu" onkin "kärryllinen tavaraa".
Samasta syystä Ikeassa on edulliset ruuat:
moni käy siellä vain syömässsä, mutta usein mukaan tarttuu muutakin. Toisaalta jos ostosreissu venähtää, saa itsensä/perheen ruokittua samalla reissulla pikkurahalla.
Jos tarvitsee veehot ja tilaa ne netistä, niin se yksi tuota ei "tuo lisää" myyntiä -> ei kannata -> jos postikulut pilvissä, asiakkaat hakee ne tavarat myymälästä.
Ikealla on aina ollut kalliit toimitusmaksut. Ja moni muukin verkkokauppa on nostanut lähetysten hintoja - ilmeisesti sen takia, että kuljetusfirmat rahastavat. Viime kesänä jäi Bauhausilta perinteinen multakuorma tilaamatta, koska kotiinkuljetuksen hinta oli noussut noin 30 euroa. Ymmärrän kyllä korotukset, mutta en noin suurta kertakorotusta.
Vierailija kirjoitti:
Ikea ei enää toimita postiin vaan tuo ainoastaan kotiin. Siitä järjettömät kulut. Pomon kuoltua siellä ei muuta ole tehtykään kuin typeriä päätöksiä, esim hintoja nostettu roimasti ja nyt tämä sekoilu.
”Sopivan pienen tilauksen saat edullisesti pakettina Postin noutopisteeseen. ”
Jäätävä hinta. Tilasin Saksasta telkkarin ja pari pienehköä kalustetta, sekään ei maksanut lähellelään noin paljon.
Itse tässä ihmettelen miten kaikkea maan ja taivaan väliltä myyvällä IKEAlla ei ole valikoimassaan bidee-suihkun päitä? Eikö skandinaavinaiset pese tavaraansa lainkaan? (yksi lottovoitto taas asua Suomessa, täällä omaan hygieniaan kiinnitetään huomiota)
Itse tilasin sängyn ja muuta sälää tammikuussa, sisäänkannettuna ja kotiintoimitettuna.
Yhteensä 70 euroa. Eli aloittaja puhuu paskaa
Vierailija kirjoitti:
Itse tässä ihmettelen miten kaikkea maan ja taivaan väliltä myyvällä IKEAlla ei ole valikoimassaan bidee-suihkun päitä? Eikö skandinaavinaiset pese tavaraansa lainkaan? (yksi lottovoitto taas asua Suomessa, täällä omaan hygieniaan kiinnitetään huomiota)
On ihan rautakauppatavaraa. Ootko niistä kuullu?
Siihen kuljetuksen hintaan kuuluu myös tuotteiden poiminen hyllystä.
Tuotteiden pakkaaminen. Ja laittaminen kuljetukseen. Ja lopuksi se rahti itse.
Vierailija kirjoitti:
Siihen kuljetuksen hintaan kuuluu myös tuotteiden poiminen hyllystä.
Tuotteiden pakkaaminen. Ja laittaminen kuljetukseen. Ja lopuksi se rahti itse.
Aivan. Ja lisäksi kaikki asiakirjat, kuten tilauksen käsittely ja kuljetus asiakirjat.
Pakettitoimitus noutopisteeseen tai kotiovellesi:
Postipaketti noutopisteeseen 4,90
Tilauksen kokonaispaino alle 25 kg ja mitat 120 x 60 x 60 cm
Voit valita itsellesi sopivimman Postin noutopisteen
Näet alustavan noutopäivän ostoskorissa
Ilmoitamme sinulle viestillä kun tilaus on noudettavissa
Kotipaketti ovellesi 14,90
Tilauksen kokonaispaino alle 35 kg ja mitat 120 x 60 x 60 cm
Näet alustavan toimituspäivän ostoskorissa
Saat lähempänä toimitusta viestin, josta pääset valitsemaan tarkemman toimitusajan
Erikoista. Me tilattiin kotiinkannolla sänky ja sohva, maksoi muistaakseni noin 60 euroa.