Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi olla mahdollista että Ilkeasta tilatessa postikulut on 89€?

Vierailija
20.02.2019 |

Itse tilaus olisi maksanut 55€, postikulut 89€. Ei varmaan tarvitse sanoa tilasinko tavarat vai en. Ja ei, en asu missään Nuorgamissa vaan Päijät-Hämeessä.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoja ja painavia ovat tavarat. Vaativat ison auton ja kuluttavat bensaa. Käy itse hakemassa. 

Vierailija
2/34 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tilauksessa jonka siis jätin nyt tekemättä ei ollut mitään isoa eikä painavaa, muutama kori, suihkuverho ja pieni matto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikea on vain näennäisesti halpa, tosiasiassa rahastavat kaikesta ylihintaa.

Vierailija
4/34 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tietty pohtia tulisiko järkevämmäksi pistää tilaus osiin. Postipaketin hinta ois sen alle 9€ eli jos tilaisit alle kymmenen postipakettia tulis halvemmaksi. Sit tietty pitää itse hakea ne postissa, joten oma valinta haluaako säästää rahaa vai vaivaa.

Vierailija
5/34 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu aika paljon siitä, mikä tavara on kyseessä. Jos täytyy lähteä kuskin ja apparin kanssa pakettiautolla tai isommalla tuomaan, niin maksaahan se, oli tuotteen hinta sitten mikä tahansa.

Vierailija
6/34 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti on 

Kuljetus

Auton jarrulevyt hesasta  Turkuun, postiin 70€ odotettu toimitus aika 2 viikon paasta

Jarrulevyt Hannoverista Turkuun, kotiovelle 20€ toimitettu 4 paivassa

Tama 5 vuotta sitten

Vierailija
7/34 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikea on vain näennäisesti halpa, tosiasiassa rahastavat kaikesta ylihintaa.

No en nyt näkis asiaa ihan noinkaan. Riippuu paljon siitä mitä ostaa ja mihin sitä kuljetuspalvelua tarvitsee. Jos nyt ostaa muutaman maton ja lampun, se kotiinkuljetus kirpasee. Toisaalta sen kotiinkannon hinta on ihan sama kun ostaa tavaraa alle 500kg:n painosta eli jos nyt ostat sen pari sohvaa ja tilpehööriä, ei se kuljetusmaksu ole lainkaan ylihintainen.

Vierailija
8/34 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo nuo Ikean rahtikulut muuttui ihan ruokottomiksi. Vielä 2017 sai tilattua järkihintaan PIENIÄ tavaroita, mutta nykyisin rahtikulut mahdottomat.

Vierailija
9/34 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimukset noiden kalliiden kuljetusfirmojen kanssa! Ikea voisi ottaa kuluttajien palautteet tosissaan, koska menettävät asiakkaita kalliiden kuljetusten vuoksi. Eikö oikeesti löydy halvempia kuljetusfirmoja Ikealle?!

Vierailija
10/34 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.ikea.com/ms/fi_FI/asiakaspalvelu/palvelut/kuljetuspalvelut… Sieltä löytyy hinnat.

Jos tilaat isoja tavaroita niin tottakai se maksaa kun joudutaan rekalla tuomaan ja pari ukkoakin joudutaan mukaan laittamaan. Hae itse niin pääset halvemmalla!

Vierailija
11/34 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo nuo Ikean rahtikulut muuttui ihan ruokottomiksi. Vielä 2017 sai tilattua järkihintaan PIENIÄ tavaroita, mutta nykyisin rahtikulut mahdottomat.

Ne pienet tavarat maksaa sen alle kympin postimaksun. Aika normi veloitus kaikissa suomalaisissa kaupoissa. Ne isommat sit maksaa asuinalueen mukaan. Mulle veloitus alle 30 euroa kotiovelle ja alle 60€, jos kantavat paikoilleen. Ei mun mielestä mitkään älyttömät hinnat, mut tietty jos ostokset maksaa kakskybää sit tuntuu älyttömältä.

Vierailija
12/34 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo nyt ole päivänselvää? Ikea haluaa, että käyt hakemassa ne korit, suihkuverhot ja muut tavaratalosta. Toivottavasti tarttuu mukaan jotain muutakin ja tavaratalossa kierrellessä alkaa ainakin ajatus keittiöremontista tai makuuhuoneen kaappien uudistamisesta tms. Ja tarjoat lapsille hodarit ja pehmikset.

Ikeaa ei haittaa menettää alle 100 euron asiakasta, joka ei vaivaudu paikanpäälle.

Jos ostat kuitenkin tavaraa yli 700 eurolla, maksat sen 89 euroa ihan mielelläsi kantoavusta.

Vierailija
13/34 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa ne sillä yrittävät viestittää, että ihmiset tulisivat itse hakemaan sieltä omat tavaransa. Lisäksi nuo on varmaan aika hankalia, kun netistä tilatessa on vielä se 14 päivän perumisoikeus, jos joku haluaa sinne vaikka sohvan palauttaa takaisin.

Vierailija
14/34 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikea ei piilota kuluja tuotteen hintoihin. Jos joku firma lupaa ilmaiset postikulut, niin tottakai ne on tuotteiden hinnassa mukana.

Posti on kallis.

Vierailija
15/34 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoja ja painavia ovat tavarat. Vaativat ison auton ja kuluttavat bensaa. Käy itse hakemassa. 

Tuntuu olevan ruotsalainen tapa rahastaa kuljetuksella (kodin1 kuuleman mukaan sama juttu). Sen sijaan 70 kiloinen pesukone kannetaan sisään puolella hintaa "norjalaisten" toimesta.

Vierailija
16/34 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet lämpökynttiläkupit 9kpl (sain -10% alennuksen) yhteensä 4,77 euroa ja postikulut päälle 69 euroa. Seuraava vaihtoehto oli postikuluille 99 euroa sisäänkannolla. Eli tätä toimitusta ei saa 8,99 eurolla. Ennen kyllä tilasin kokonaisen 8 hengen astiaston ja postikulut 8,99 euroa. En suosittele tuollaista ahnetta paskapaikkaa kenellekään.

Yhteenveto

Summa ilman toimituskuluja:4,77 €

Toimitus: 69,00 €

Yhteensä sis. ALV73,77 €

Tilauksen loppusumma:73,77 €

Vierailija
17/34 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mä tilasin just englannista näytepaloja tapeteista. Suomesta samat palat olis maksaneet vitosen, englannista asti tuotuna maksoivat 3€

Vierailija
18/34 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on liian kalliit postimaksut Ikealla. Hankala ostaa mitään kun tulee kalliiksi. Toisilla on etuna asua paikassa jossa Ikea lähellä. 

Vierailija
19/34 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Ikea kävelymatkan päässä. Näenkö tässä trokauskohteen? Mitä saisi olla? :)

Vierailija
20/34 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi porukka ostaa ikean kamaa. Lastulevyp*skaa suurin osa huonekaluista, eli pelkkää halvan näköistä roskaa. Varmaan päivänselvää, että minun kotoani ei löydy juuri mitään feikkimateriaalia eikä yhtäkään ikean huonekalua. Suosin aitoa puuta ja lasia, kiveä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi