Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VR:n sivut persee*tä ja syvältä

Vierailija
19.02.2019 |

Tahallaan tehty sivuista mahdollisimman hankalat ja sekavat. Otettu varmaan mallia vakuuusehdoista vaikeaselkoisuutta haettaessa.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ku ap on saanut itkuraivarinsa, sisältäen aloitusfloodauksen useilla viestien nostoilla, hän voi mennä tutumaan.

Ja me muut voidaan siirtyä seuraavaan ketjuun.

-Ei ap

Vierailija
42/58 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo vanha mummeli eikä minulla ole mitään ongelmia tilata lippuja mobiililla tai kannettavalla tietokoneella. Käytän junaa monta kertaa kuukaudessa.

Minä käytän  VR:n sivustoa keskimäärin kerran kahteen vuoteen, joten ei ole muistissa, kuten sinulla, että miten sivustolla edetään. 

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

VR voisi ottaa tästä mallia, että kuinka tuote myydään. Taitaa vaan VR olla niin itseään täynnä.

https://k1katsastus.fi/etsi_asema_ja_varaa_aika

ap.

Vierailija
44/58 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää, että lippujen hinnat nousee, kun tulee kustannuksia ap:n kaltaisten yhteydenotoista ja valituksista ja kaiken tekemisestä niin selväksi, että pahvilaatikkokin ymmärtää.

Mikä niissä sivuissa on epäselvää tai mikä aiheuttaa ap:lle ärsytystä? Sivu toimii koneella ja kännykällä hyvin. Mobiilisovellus ihan hyvin myös, vaikka normaalisti ostankin kännykän selaimen kautta tottumuksesta.

Vierailija
45/58 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää, että lippujen hinnat nousee, kun tulee kustannuksia ap:n kaltaisten yhteydenotoista ja valituksista ja kaiken tekemisestä niin selväksi, että pahvilaatikkokin ymmärtää.

Mikä niissä sivuissa on epäselvää tai mikä aiheuttaa ap:lle ärsytystä? Sivu toimii koneella ja kännykällä hyvin. Mobiilisovellus ihan hyvin myös, vaikka normaalisti ostankin kännykän selaimen kautta tottumuksesta.

Sivuston selkeyden pitäisi olla ykköspäämäärä. VR sivustolla ei näin ole. Yritysesittely ja muu höttö pitäisi olla taustalla ja aikataulut ja hinnat etusivulla. Kaikki mikä palvelee lipunostoa. Ei pitäisi olla niin että lipunostaja joutuu googlaaman, että mistä vaan mahtaa saada "eläkeläisalennuksen" lippuunsa.

Useinkin tämmöisten nettisivujen teettäjät alkaa mässäillä omalla erinomaisuudellaan. Koodaja saa kiitosta kun toimitusjohtajan kuva komeilee ensimmäiseksi etusivulla. Siitä sitten jatkuu miten yrityksen väki takoo toisiaan selkään erinomaisuuttaan korostaakseen. Tämä siitä huolimatta että sivustolle tulija haluaa vain tutkailla matkustusmahdollisuuksiaan, eikä halua mitään muuta.

ap.

ps. Joudun puhumaan muistin varassa, kun missään tapauksessa en vieraile Vr-sivustolla. Haluan säilyttää tyyneyteni ja otta hiukan "toipumislomaa".

Vierailija
46/58 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps. Joudun puhumaan muistin varassa, kun missään tapauksessa en vieraile Vr-sivustolla. Haluan säilyttää tyyneyteni ja otta hiukan "toipumislomaa".[/quote]

Mutta kuinka ollakkaan rohkaistuin käymään Valion sivuilla. Sivusto on ollut minulla ikibannissa kymmenkunta vuotta. Oli kammottava paikka jos jotain tietoa halusi. 

Yllätys! Valio on petrannut sivuston käytettävyyttä kuin sika juoksuaan, ja kaikki tieto oli selkeästi esillä. Lämpimät kiitokset Valiolle ja sivujen koodaajalle. Sivusto on niin selkeä että siellä voi todella rentoutuneena katsella mitä on tarjolla. Älkää ikinä päästäkö ketään pilaamaan sivuston selkeyttä, ei vaikka kuinka haluttaisiin uusien tuulien puhaltavan.

Voin suositella Valion sivuston käytettävyyttä. Pystyn jakamaan myös kiitosta kun siihen aihetta on. Ikävä kyllä VR:n kohdalla kiitokseen ei ole mitään aihetta, ei vaikka kuinka katsoisi asiaa myötämielellä.

Talletan Valion sivut suosikkipalkkiin ja aion alkaa aktiiviseti käyttämään, kiitos.

ap.

Vierailija
47/58 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lääkitys!

Vierailija
48/58 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niissä on sekavaa? Hyvin toimivat sivut.

Vierailija
49/58 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se lääkitys!

On vaan niin että jotkut epäkohdan nähtyään alkavat miettiä, että onko epäkohta ihan välttämätöntä, ja eikö asialle voisi tehdä jotain. Tästä on lyhyt matka siihen että pulssi nousee harmistuksesta, kun ollaan välinpitämättömiä laadun suhteen. Sitten kun ei asialle itse mitään voi niin eipä siinä muu auta kuin puristaa taskussa olevaa kättään nyrkkiin. Eipä sitä paskaa työtä, kuten huonosti tehtyjä nettsivuja huvikseen viitsi selata. Muutenkin siinä olisi vähän kuin osasyyllinen, jos huonoja sivuja selailee. Ihan riittävästi propagandaa netissä muutenkin, niin sitä ei viitsisi alkaa ottamaan vastaan jotain ylimääräistä kun/jos vain lipun haluaisi ostaa tai katsoa aikatauluja.

Eihän VR tietystikkään ihan ainutlaatuinen tapaus ole.  Muistan kun sain ensimmäisen kännykän ja aloin tutkimaan käyttöohjetta. Aikani sitä luettuani tulin siihen tulokseen, että henkilö jolla ei koskaan ole ollut kännykkää, ei ymmärrä käyttöohjetta.  Siinä oli muistaakseni että "mene valikkoon"? Mistä ihminen tietää että mikä on valikko, ellei hänelle sitä käyttöohjeessa sanota?

ap.

Vierailija
50/58 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lipun ostaminen on tehty ihan liian hankalaksi...pitäisi onnistua parilla näppäilyllä, mut ei.

Ja nimenomaan Mobiilista pitäisi onnistua helposti.

-sama

Tämä. Mobiili tökkii, paikkojakaan ei pysty valitsemaan. VR sucks.

Vierailija
51/58 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap:n kannalla siinä, että sivuston toimivuutta voisi kehittää. Kummallista, että jotkut tyytyvät huonoon palveluun (sitähän tuo on), eihän vr:llä ole silloin mitään syytä parantaa!

Vierailija
52/58 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VR voisi ottaa tästä mallia, että kuinka tuote myydään. Taitaa vaan VR olla niin itseään täynnä.

https://k1katsastus.fi/etsi_asema_ja_varaa_aika

ap.

Ihan onkin melko sama, varaako katsastusta vaiko lippuja. Vai oliko sittenkin niin, että matkustaessa on ehkä muutama pikku yksityiskohta sittenkin tiedettävä enemmän oli se palvelu hyvä tai huono mielestäsi.

http://yle.fi/pikkukakkonen/#!/

Vierailija
53/58 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mielestäni ne sivut ole erityisen vaikeaselkoiset, mutta ärsyttää se, että et voi helposti muuttaa hakuasi! Olen opiskelija ja usein haen vahingossa aikuisena, ja koko haku pitää tehdä uudestaan jos haluan vaihtaa lipun opiskelijahintaiseksi.

Vierailija
54/58 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivuston selkeyden pitäisi olla ykköspäämäärä. VR sivustolla ei näin ole. Yritysesittely ja muu höttö pitäisi olla taustalla ja aikataulut ja hinnat etusivulla. Kaikki mikä palvelee lipunostoa. Ei pitäisi olla niin että lipunostaja joutuu googlaaman, että mistä vaan mahtaa saada "eläkeläisalennuksen" lippuunsa.

Useinkin tämmöisten nettisivujen teettäjät alkaa mässäillä omalla erinomaisuudellaan. Koodaja saa kiitosta kun toimitusjohtajan kuva komeilee ensimmäiseksi etusivulla. Siitä sitten jatkuu miten yrityksen väki takoo toisiaan selkään erinomaisuuttaan korostaakseen. Tämä siitä huolimatta että sivustolle tulija haluaa vain tutkailla matkustusmahdollisuuksiaan, eikä halua mitään muuta.

ap.

ps. Joudun puhumaan muistin varassa, kun missään tapauksessa en vieraile Vr-sivustolla. Haluan säilyttää tyyneyteni ja otta hiukan "toipumislomaa".

Vaikuttsa siltä, että et mennyt sivulle vr.fi, vaan hait sivua googlen avulla ja jouduit etusivun sijaan jollekin yritysesittelysivulle.

Vierailija
55/58 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytät mobiilina niin hanki se mobiilisovellus. Webbisivut on ainakin tietokoneille toimivat ja hyvät.

Vierailija
56/58 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkavalinta näköjään toimii edelleen Flashilla, joka on tietoturvan kannalta epäilyttävä sovellus, joten sitä ei edes suositella käytettäväksi. Monissa selaimissa se onkin nykyään oletusarvoisesti poissa päältä. Ja muutenkin se käyttöliittymä on kömpelö, varmaan suunnitellut joku sellainen inssi joka ei ikinä itse matkusta junalla eikä ole halunnut mitään käytettävyystestausta teettää.

Vierailija
57/58 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa ostaa VR:n nettikaupasta auto-juna -lippua ja makuuhyttejä isommalle porukalle. Nettikaupassa ei pääse muuttamaan valintoja, vaan jos loppuvaiheessa käy ilmi, ettei vaikkapa haluttua hyttiä ole saatavilla, on koko homma pakko aloittaa alusta. Ostokokemus on umpisurkea. Ja kyse ei ole minun heikoista nettikyvyistä, sillä ostelen säännöllisesti lentolippuja eri yhtiöiltä ilman vaikeuksia.

Vierailija
58/58 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikkavalinta näköjään toimii edelleen Flashilla, joka on tietoturvan kannalta epäilyttävä sovellus, joten sitä ei edes suositella käytettäväksi. Monissa selaimissa se onkin nykyään oletusarvoisesti poissa päältä. Ja muutenkin se käyttöliittymä on kömpelö, varmaan suunnitellut joku sellainen inssi joka ei ikinä itse matkusta junalla eikä ole halunnut mitään käytettävyystestausta teettää.

Joo, tuo flashi on kyllä miinus mutta ei suuri ongelma kun pitää oletusarvoisesti estettynä mutta sallii tuolla sivulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi