Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

9-vuotiaan älypuhelin jäi kotiin kun lähdimme mökille, mitä tekemistä keksiä hänelle?

Vierailija
19.02.2019 |

Nukkui menomatkan, siksi tajusi kaivata puhelintaan vasta perillä. Jankkasi ensin että lähdetään hakemaan se, mutta 2,5h matka suuntaansa niin ei, emme lähde. Täällä on kyllä lautapelejä, palapelejä, kirjoja, lehtiä, piirustuspaperia- ja kyniä, mutta kaikki on "plaah tylsää" Ulkona on niin huono keli, että sinne ei halua mennä.

Tulemme täältä vasta huomenna aamulla kotiin, joten mitä tekemistä keksisimme lapselle siihen saakka?

Minun tai lapsen isän puhelimista ei ole apua, netittömät näppäinkapulat.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muksu ei keksi tekemistä, niin tylsistykööt rauhassa.

Vierailija
2/31 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava mahdollisuus! Saa kerrankin käyttää mielikuvitustaan. Tai ihan vaan olla, tylsyyskin on hyväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpähän ihmettelee. Minun lapsilleni ei älypuhelinta tule. saavat ostaa sen sitten kun omista rahoista hankkivat ja maksavat kuukausimaksut.

Vierailija
4/31 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan teillä siellä ajankulua. Ja voithan tietysti päästää lapsen hetkeksi nettiin sillä laitteella, millä nyt palstailet.

Vierailija
5/31 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milläs olet netissä tällä hetkellä jos kerran nettiä ei teidän luurissa ole?

Vierailija
6/31 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mistä itse nyt kirjottelet?

Vierailija
7/31 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinen tapaus, jos ei kykene olemaan ilman puhelinta hetkeäkään. Olisin jo huolissani. Pelatkaa vaikka porukalla kyykkää ja grillatkaa makkarat.

Vierailija
8/31 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukkui menomatkan, siksi tajusi kaivata puhelintaan vasta perillä. Jankkasi ensin että lähdetään hakemaan se, mutta 2,5h matka suuntaansa niin ei, emme lähde. Täällä on kyllä lautapelejä, palapelejä, kirjoja, lehtiä, piirustuspaperia- ja kyniä, mutta kaikki on "plaah tylsää" Ulkona on niin huono keli, että sinne ei halua mennä.

Tulemme täältä vasta huomenna aamulla kotiin, joten mitä tekemistä keksisimme lapselle siihen saakka?

Minun tai lapsen isän puhelimista ei ole apua, netittömät näppäinkapulat.

Kärsiköön, tekee ihan hyvää. Leikkikää keskenänne.

Vierailija
9/31 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kokeilisitte perheenä tehdä jotain?

Huomaa että aika moni vanhempi kieltää lapselta pelaamisen ja käskee tehdä jotain muuta, mutta sitten kun lapsi odottaa että aikuinen osallistuisi myös siihen tekemiseen tokaistaan vaan että eiku sun pitää itse keksiä itsellesi muuta tekemistä. Surullista.

Vierailija
10/31 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, itsellä ei koskaan ole tekemisestä pulaa..

Vierailija
11/31 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja mistä itse nyt kirjottelet?

Käyttää av:n tekstariversiota, viesti numeroon +358 767866

Vierailija
12/31 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Ap on itsekin netissä.

Vierailija
13/31 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milläs olet netissä tällä hetkellä jos kerran nettiä ei teidän luurissa ole?

Täällä on ikivanha  ja hidas pöytäkone. Sitäkin tarjosin lapselle mutta ei halua käyttää tällaista kivikautista möhkälettä.

Miksi itse ajattelette, että kaikki palstailevat automaattisesti jollain älypuhelimella/läppärillä?

Siksi vastauksissa kestää, koska kone on hidas.

Kuten sanoin, ehdotin noita kaikkia aloitusviestissä mainitsemiani, mutta kaikki on kuulemma tylsää.

Ap

Vierailija
14/31 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna muksun tylsistyä. Tekee ihan hyvää olla vuorokausi ilman laitteita.

Vierailija
15/31 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt kumminkin alkaisitte pelata sen lapsen kanssa. Laitatte yhdessä ruokaa, paistatte lättyjä, lämmitätte saunaa... mitä nyt mökillä tehdään. Nyt on mahdollisuus, seuraa lapsi kaipaa.

Miksi muuten teillä on lapsella älyluuri ja teillä vanhemmilla ei? Toivottavasti osaatte käyttää sitä, joudutte kuitenkin tarkasti seuraamaan lapsen puhelimen käyttöä, kun hän on vielä noin pieni.

Vierailija
16/31 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele hänen kanssaan asioista. Älä mene nettiin.

Jutelkaa.

Vierailija
17/31 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna oma puhelimesi sille.

Vierailija
18/31 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan teillä siellä vaikka mitä viihdykettä, itse luettelit. Tai sit lapsi istuu ja tylsyy, ei sekään ole huono asia.

Meillä jää aina puhelimet kotiin kun lähdetään mökille tai lomareissuille, lapsen kaverit vähän joskus nikottelee tälle mutta näin meillä. Parin päivän päästä kukaan ei enää kaipaa puhelinta.

Vierailija
19/31 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoot provoosta koska tällaistakin sattuu. Nyt on lunta joten lumeen peuhaamaan., Tehkää pitkiä kävelylenkkejä ja kirjastoon, löytyy lukemista. Antaapa poikakin keksiä tekemistä. Eikö nyt oo joka paikka lunta täynnä, niin lapio tai kola ja saa mukavasti liikuntaa ja happea. 

Vierailija
20/31 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ylhäällä luku, Jari Sinkkonen: Lapsi tarvitsee suojaa ärsyketulvalta, tämä on kodin kuvalehdessä. Kantsii lukea. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän