Tuntuuko kellään muulla kakkahätä puristuksena alaselässä? Minulla tuntuu ja siksi en raskaana tajunnut synnytyksen käynnistyneen, tajunnut supistuksia supistuksiksi!
Kävin väin pytyllä ihmettelemässä :D Lopulta lähdin sairaalaan kun selkään sattui niin ja vertakin tihkui, sairaalan pihaan meni sitten lapsivedet ja kätilö totesi minun olevan 6 cm auki.
Kommentit (6)
Täällä toinen ! Luulin supistuksia mahakivuiksi, en tiennyt niiden voivan tuntua selässä. Kun viimein menin sairaalaan niin pääsin suoraan saliin ja väitin vielä kätilölle, että "ei mua supista selkää vaan sattuu".
Kuinka monta kakkakeskustelua ajattelit tänään aloittaa?
Sellainen sykkivä puristus alaselässä? Miulla on ollut sama pikkutytöstä asti ja liittyy tosiaan kovaan kakkahätään, helpottaa sitten , kun ponnistaa.
Täällä yksi. Alaselkä ja reidet.
Esikoinen syntyi ensiapuun, toinen käynnistettiin hepatoosin vuoksi ja juoksin (oikeasti, opiskelija juoksi pyörätuolin kanssa perässä). Osastolla hoitaja soitteli synnytysosastolle ja alettiin jo valmistella sinne osastolle synnyttämistä, tuotiin mm. Jotain lämpölamppuja ja se vauvan sänky (sänky varmaan vaan rauhoittamaan että ei tässä mitään, tavan takaa näitä tänne osastolle syntyy...)
Ja mulla lähinnä särki selkää.
Mulla oli sama. Olin jo sairaalassa ja käynnistettiin lääkkeillä synnytys. Kysyin mistä tiedän, koska supistelee, ja mulle vastattiin: Kyllä sä sen tunnet! En tuntenut. Olin jo 8 senttiä auki ja vietiin saliin, enkä ollut tajunnut, että mua supistelee.