Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi työkyvyttömiä on työttömyyskorvauksien saajien joukossa?

Vierailija
19.02.2019 |

Eikö heille/meille kuuluisi olla joku ihan muu korvaus? Kun ei kerran töihin edes kykene.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Kelan tai vakuutusyhtiön lääkäri on todennut heidät terveeksi lasipallollaan. Siis näkemättä potilasta. Siksi heiltä on evätty sairauspäiväraha, kuntoutustuki tai sairauseläke. Sitten ei muuta kuin työkkäriin ilmoittautumaan.

Itsellenikin kävi näin, olen nyt kohta vuoden ollut "työttömänä" vaikka minulla on sairauslomatodistus voimassa. Minuun on iskenyt myös aktiivimalli ja vuokran jälkeen ei jää kuin 200 euroa käteen. Lääkkeisiin ei aina ole varaa. Minulla on myös velvollisuus hakea vointini mukaista kokopäivätyötä ja käydä rekrytoinneissa jotta saan tuon työttömyyspäivärahan. Olen sitten lähetellyt hakemuksiakin vaikka en pystyisi tekemään työtä.

Onneksi nyt olen kuitenkin paremmassa voinnissa, mutta en varmasti tule täysin työkykyiseksi mutta olen nyt hakemassa osa-aikatyötä, tulen kyllä sillä toimeen, tonninkin palkka on parempi kuin tämä 500 euroa.

Tästä on tehty kansalaisaloitekin eduskuntaan. 

https://www.aamulehti.fi/a/200795142

Kannattaa myös miettiä äänestäessä miettiä että kannattaako oma ehdokas aktiivimallia ja vakuutuslääkäreiden itsevaltiutta. Sairaus voi osua sinunkin kohdallesi ja sitten kyykytetään mielinmäärin.

Vierailija
2/3 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö heille/meille kuuluisi olla joku ihan muu korvaus? Kun ei kerran töihin edes kykene.

Koska se tulee valtiolle HALVEMMAKSI.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lääkäreiden yms. mukaan työkyvytön ja jo viiden vuoden ajan saanut vuoron perään sairauspäivärahaa ja työttömyystukea. Te-keskus ei tarjoa töitä, koska olen ollut tutkimuksissa, hoidoissa ja kuntoutuksessa. Kela evää toistuvasti kuntoutustuen. En tajua.