Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En osaa hinnoitella itseäni. Paljonko pyytäisitte palkkaa?

Vierailija
19.02.2019 |

Haen nyt siis töitä, sekä pidempi aikaisia että kesätöitä. Opiskelen kauppatieteitä, ja olen melko loppuvaiheessa opintojani. Haen pääasiassa hr:n ja markkinoinnin/viestinnän töitä. Kummastakaan minulla ei ole täysin vastaavaa työkokemusta, mutta työkokemusta josta on apua ja tietysti opintoja löytyy. Minkälaista kuukausipalkkaa kannattaisi laittaa palkkatoiveeksi hakemuksiin?
Kiitos avusta!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä voisit tulla harkituksi erilaisiin hr-assistentin ja viestintäassistentin hommiin. Ilman työkokemusta n 2000€ taitaa olla käypä toive

Vierailija
2/12 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä voisit tulla harkituksi erilaisiin hr-assistentin ja viestintäassistentin hommiin. Ilman työkokemusta n 2000€ taitaa olla käypä toive

Assistentin/harjoittelijan jne paikkoja olenkin lähinnä hakenut! Kiitos avusta 😊 Ekonomiliiton sivuilta katsoinkin, että suosituspalkka olisi n 2250e/kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assistentin/harjoittelijan jne paikkoja olenkin lähinnä hakenut! Kiitos avusta 😊 Ekonomiliiton sivuilta katsoinkin, että suosituspalkka olisi n 2250e/kk.

HR-assistenttien keskipalkka on Oikotien palkkavertailun mukaan 2300€/kk, mutta tässä on mukana kaikki pitkänkin työkokemuksen omaavat. Jos työkokemusta ei ole, niin itse pyytäisin varmaan 1950€/kk (jäisi psykologisesti juuri alle kahdentonnin rajan)

Vierailija
4/12 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liitos ja opiskelijajärjestöt on kautta aikojen antanut liian korkeita suosituspalkkoja yrittäen näin nostaa oman alan ammattilaisten arvoa. Jos tuo 2250€/kk on liiton suositus, niin vähän alle sen kannattaa pyytää

Vierailija
5/12 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HR-assistenttien keskipalkka on Oikotien palkkavertailun mukaan 2300€/kk, mutta tässä on mukana kaikki pitkänkin työkokemuksen omaavat. Jos työkokemusta ei ole, niin itse pyytäisin varmaan 1950€/kk (jäisi psykologisesti juuri alle kahdentonnin rajan)

Tuossa ei ole kyllä ole yhtään tinkivaraa. Itse pyytäisin 2200. Alle kahdentonnin palkkapyynnöllä antaa itsestään sen kuvan ettei pidä itseään kovin kummoisena.

Vierailija
6/12 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrohan mitat ja painot, pitää arvioida kilohinta

Vierailija
7/12 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös onko harjoittelijan vai assistentin paikka. Harjoittelijoiden keskipalkka on alle 2000€

Vierailija
8/12 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos assarin hommia etsit, niin pyytäisin 2000-2300 riippuen tehtävistä. Saman nimikkeen alla voi olla hyvin erilaisia tehtäviä. Sefen suositukset ovat korkeita, helsingissä niitä varmaan saa, muualla pitää todellakin olla työkokemusta ym että niihin yltää. Mun opiskeluaikoina en tiennyt yhtään, joka sai niiden mukaista palkkaa. Itse taisin saada vipona vuonna, mutta olin tehnyt oman alan töitä pari vuotta opintojen ohella.

Tärkeintä on, että saat työkokemusta😊 ja palkkapyynnössä kannattaa olla vähän tinkimisvaraa! Jos pyrit 2000 palkkaa, pyydä vaikka 150 e enemmän, moni saattaa tinkiä😊

Palkkapyyntö kertoo myös kuinka hyvänä työntekijänä ja arvokkaana taitojasi pidät, mutta jos työkokemusta ei ole, ja pyydät liikaa hinnoittelet itsesi ulos.

Vierailija
9/12 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti yrityksessä on jo mietittynä palkkahaarukka, jonka sisään palkattavan henkilön on mahduttava. Jos esität liian korkean palkkatoiveen, sinut saatetaan sulkea heti pois liian kalliina vaihtoehtona. Jos taas palkkatoiveesi on kovin matala, sinua pidetään epäpätevänä työnhakijana, joka ei tunne alan palkkatasoa. Palkkatoivomuksen kannattaa siis olla realistinen. Selvitä opiskelukavereiltasi/ netistä/alan järjestöistä ym ym, mikä olisi realistinen palkka. Ja älä esitä palkkatoivomusta vielä hakemuksessa, jos ei ole pakko

Vierailija
10/12 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yritys, jonne olet hakemassa noudattaa jotain yleissitovaa työehtosopimusta, niin sieltä kannattaa katsoa sopiva palkkataso

Terveisin HR-alan ammattilainen

Vierailija
11/12 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun osaamisella 1600 on ihan maksimi.

Vierailija
12/12 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assari, eli assanvessa sanotaan ammattipiireissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän