Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kierukka kokemuksia

PikkuMyy
19.02.2019 |

Noniin! Eli tilanne lyhykäisyydessään tämä: ikää on 27 vuotta, yhden lapsen olen synnyttänyt. Yhdistelmäpillereitä en saa käyttää aurallisen migreenin vuoksi, eikä minipilleritkään käyneet muiden ongelmien vuoksi. On kokeiltu myös laastaria, rengasta ja muita härpäkkeitä. Lääkäri oli sitä mieltä, että hormonikierukka (Kyleena) olisi sopiva vaihtoehto. Luin kuitenkin, että yleisenä haittavaikutuksena on iho-oireet(akne) ja jopa lisääntynyt karvankasvu. Tämä saikin mut hieman epäilemään asiaa, sillä monirakkulaisten munasarjojen vuoksi tota karvaa kasvaa jo sellaisissa paikoissa minne sitä en luonnollisesti naisena kaipaisi ja akneenkin olen joskus kaksi kuuria syönyt antibioottia. Entäs sitten kuparikierukka? Lääkäri ei tästä maininnut, jäin myöhemmin miettimään miksi ei sitä ehdottanut.. Nyt pliis kokemuksia! Tuntuu aina, kun lääkäriltä kysyy haitoista ja plussista, niin pelkkää hyvää vaan löytyy mutta ei puhettakaan näistä mainituista haittavaikutuksista, jotka lukevat ihan pakkausselosteessakin..

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista! Ylipainoa mulla ei ole (164cm/56kg), joten kuparikierukka varmaan sopisikin. Ei myöskään runsaita tai kivuliaita kuukautisia.

Kokeilemallahan se tietysti selviäisi, että kumpi olisi itselle sopivampi vaihtoehto. Halpaahan se kokeilu ei tietystikään ole, enkä haluaisi heti puolen vuoden päästä olla vaihtamassa. (Kyleenan hinta taitaa pyöriä 150 euron pinnassa ja kuparikierukan 95 euron).

Jäi vaan mietityttämään, kun kaikista e-pillereistä, laastareita, renkaista, minipillereistä jne tuli järjettömät sivuoireet, pahimmassa tapauksessa minipillereitä syödessä oli alapää niin haavoilla kuivumisen takia, että hyvä kun vessassa kärsi käydä. Onhan se ehkäisyä toki sekin, kun ei mitään voi tehdä 😁 Ei osannut sanoa lääkäri, voiko kierukan kanssa käydä näin? Kertoi vaan, että vaikutustapa on erilainen kuin pillereissä.

Mielelläni kuulisin lisää kokemuksia kummastakin vaihtoehdosta 🙂 t. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla