Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

16v tytär mennyt kihloihin ja haluaa mennä naimisiin

Vierailija
19.02.2019 |

Tyttäreni on juuri 16 vuotta täyttänyt, hyvä koulussa ja aiemmin ollut todella fiksu ja järkevä tyttö. Nyt hän yhtäkkiä ilmoittaa, että on kihloissa 18v pojan kanssa, jonka minäkin olen tavannut vain muutaman kerran. Aikoo kuulemma tehdä hakemuksen josko voisi mennä alaikäisenä naimisiin.

Aluksi nauroin, koska tilannehan on ihan absurdi, mutta nyt alkaa jo pelottaa. Jos hän aikoo oikeasti tuollaisen hakemuksen tehdä, niin kai vanhempi voi sen alaikäisen kohdalla kieltää? Lisäksi pelkään että onko tässä kyse jostain muusta esim. voiko tyttö olla raskaana, mutta se vähän epäilyttää koska minulla ei ainakaan ole tietoa, että hänellä olisi jo seksielämä alkanut.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko uskovaisia vai miksi kiire? Sano sille tytölle, että jos poikaystävä on se oikea, hän kyllä haluaa naimisiin vielä kahden vuodenkin päästä.

Olemme tapauskovaisia, joten en usko siitä olevan kyse. Tietenkin suvussamme on myös niitä konservatiivisempia ihmisiä, mm. isovanhemmat.

Ap

Vierailija
22/59 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikäinen tekee just niinkun vanhempansa päättää. Siinä ei presidentin mielipide paina.

Voit laittaa oman hakemuksesi, perusteluineen samalle valtionnpäämiehelke menemään. Luulisi ymmärtävän, kun on isä itsekin. Vaimonsa ymmärtää ainakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jee, miksi lastensuojelu puuttuisi 16-vuotiaan seurusteluun? Jotain järkeä nyt kuitenkin.

Tyttö ei pääse naimisiin ilman huoltajien lupaa eikä sinun tarvitse lupaa antaa.

Vierailija
24/59 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alaikäisen naimisiinmenoon tarvitaan huoltajan lupa sekä hyvin painavat syyt (esim. raskaus). Veikkaan että mieli muuttuu ennen kuin täyttää 18.

Riittää ku saa luvan oikeusministeriltä.

Vierailija
25/59 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-6641152 Kannattaa lukea tuo uutinen. Jos tyttö tosin ei ole raskaana niin kysyisin että miksi niin kiireellä naimisiin? Olen itsekkin mennyt nuorena naimisiin ja olen edelleen samassa liitossa, joten kyllä nämä nuortenkin liitot voivat kestää mutta miksi nyt alaikäisenä kiirehtiä jos ei pakottavaa tarvetta ole.

Vierailija
26/59 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä luvan avioliittoon saa, jos kirjehakemuksessa on kummankin osapuolen ja näiden vanhempien allekirjoitukset.

- Uskonnollisista tai kulttuurisista syistä avioliittolupaa ei myönnetä alle 17-vuotiaille. Eli yleensä kyse on raskaudesta. Ja jos hakija on alle 17-vuotias, usein pyydetään myös lastensuojeluviranomaisen lausunto.

Vierailija
27/59 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun siskoni meni 17v naimisiin presidentin luvalla eikä ollut raskaana. On ollut saman yli 40v.

Miksi heillä oli kiire. Olivatko uskonnollisia ja oli kiire seksille vai mikä.

Miksei muka voi vuotta odottaa.

Vierailija
28/59 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun nuorena aloittaa niin ehtii olla monta kertaa naimisissa ja tehdä lapsia monen miehen kanssa. Onnea teille tuleville isovanhemmille!

Vierailija
29/59 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäkiire kirjoitti:

https://yle.fi/uutiset/3-6641152 Kannattaa lukea tuo uutinen. Jos tyttö tosin ei ole raskaana niin kysyisin että miksi niin kiireellä naimisiin? Olen itsekkin mennyt nuorena naimisiin ja olen edelleen samassa liitossa, joten kyllä nämä nuortenkin liitot voivat kestää mutta miksi nyt alaikäisenä kiirehtiä jos ei pakottavaa tarvetta ole.

Koska nuoret on tyhmiä eikä ajattele viikkoa pitemmälle elämäänsä

Vierailija
30/59 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alaikäisen naimisiinmenoon tarvitaan huoltajan lupa sekä hyvin painavat syyt (esim. raskaus). Veikkaan että mieli muuttuu ennen kuin täyttää 18.

Riittää ku saa luvan oikeusministeriltä.

Vanhempien lupa tarvitaan myös.

Vierailija
31/59 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele nuorten kanssa, sekä pojan vanhempien. Esitä reunaehdot.Ylläpito loppuu kotoa. Maksakoon kaikki laskunsa itse ym ym.

Kokeilkoon kauanko kestää.

Vierailija
32/59 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsi. Tyttäresi on just kun minä aikoinani.

Oli niin trendikästä mennä naimisiin nuorena ja saada lapsi.( Tyttäresi ei kai ole raskaana?)

Tässä sitä on oppirahoja sitten maksettu kantapään kautta.

Koita puhua tyttärellesi järkeä.

Vierailija
33/59 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustele nuorten kanssa, sekä pojan vanhempien. Esitä reunaehdot.Ylläpito loppuu kotoa. Maksakoon kaikki laskunsa itse ym ym.

Kokeilkoon kauanko kestää.

Alaikäistä ei saa lain mukaan hylätä.

Vierailija
34/59 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai poika ole ma-tu/les-ta/yms, kun noin kiire on naimisiin/naimaan?

Vierailija
35/59 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli niin trendikästä mennä naimisiin nuorena ja saada lapsi.( Tyttäresi ei kai ole raskaana?)

Mutta hyvältähän se tuntui kun miehesi jäykkä penis liikehti sisälläsi aina iltaisin. ;)

Vierailija
36/59 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikäisen avioliiton solmimiseen tarvitaan AINA huoltajan/huoltajien suostumus.

T. Lakimies

Vierailija
37/59 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poika on suomalainen niin annat mennä jos ei niin vastustat.

Vierailija
38/59 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta hyvältähän se tuntui kun miehesi jäykkä penis liikehti sisälläsi aina iltaisin. ;)

Ai niin, nythän on etelässä hiihtolomat. Hei teinijonne, pistä se puhelin pois ja mene mieluummin ulos raittiiseen ilmaan!

Ja jos tämä koko aihe ei ole provo, niin äidille tämä ohje: ole vanhempi, laita rajat. Naimisiin mennään sitten, kun puolisot kykenevät elättämään itsensä täysin itsenäisesti., tämä pitää tehdä tytölle täysin selväksi. Et ole kertonut mitään pojastakaan. Vaadi hänet näytille kunnolla ja osoita hänelle, että tytöstä huolehditaan ja hänen peräänsä katsotaan!

Vierailija
39/59 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi et voisi puhua asiasta tyttäresi kanssa? Ihan asiallisesti ja rauhallisesti.

Hyvä ajatus oli myös että pyydät heitä odottamaan muutaman vuoden ja lupaat sitten kustantaa häät tms. Muussa tapauksessa saavat hoitaa kustannukset ja järjestelyt itse? Voi pistää miettimään jos haluaa isot häät. Ja onko heillä ajatuksena naimisiinmenon jälkeen silti asua lapsuudenkodeissaan vai muuttavatko saman katon alle? Mitkä ovat heidän tulevaisuudensuunnitelmansa ja onko niitä?

Vierailija
40/59 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin halusin naimisiin 15-vuotiaana. Ja 17-vuotiaana. Vieläpä eri poikaystävien kanssa. Ja nyt nauran, kuinka nuori ja tyhmä olinkaan, ja kuinka onnellinen olen nyt, koska molemmat pojat olivat ihan vääriä minulle! Äitini meni isäni kanssa naimisiin 19-vuotiaana reilun vuoden seurustelun jälkeen, ja tänä vuonna heillä on 40. hääpäivä. Kyllä äitini on sanonut, että oli ihan lapsi vielä silloin, eikä tietenkään olisi antanut omien lastensa mennä naimisiin niin nuorena. On kuitenkin onnellinen isäni kanssa, mutta eipä näitä voi koskaan ennustaa. Itse käskisin tytärtäsi odottamaan. Sille on syynsä, miksei kuka tahansa alaikäinen pääse naimisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä