Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kissan voi opettaa sylikissaksi

Vierailija
18.02.2019 |

Oman kissani reviiri on parvekkeella ja haluaisin kissani mieluummin sylikissa kuin itseni olevan parvekkeella silittäjä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sidot sen jalat ristiin kiinni, ja sitten totutat syliin. Muuta kysyttävää?

Vierailija
2/14 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Kaikki kissat eivät vain pidä sylittelystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kissoista voi tehdä mieleisiään. Ne ovat mitä ovat.

Vierailija
4/14 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan pakottamalla. Kissalle tulee sylissä kuuma eivätkä ainakaan minun kolme kolliani ole ikinä viihtyneet sylissä, vaikka tulevat mielellään viereen nukkumaan.

Mene kirjastoon ja lainaa kissakirjoja. Täältä ei tämän kummempaa viisautta löydy.

Vierailija
5/14 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikkein asiallisimmasta vastauksesta. Olen miettinyt, että voisiko positiivisten kokemusten esim. herkkujen antamisen kissan ollessa sylissä saamaan tämän viihtymään pitkällä tähtäimellä. 

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan pakottamalla. Kissalle tulee sylissä kuuma eivätkä ainakaan minun kolme kolliani ole ikinä viihtyneet sylissä, vaikka tulevat mielellään viereen nukkumaan.

Mene kirjastoon ja lainaa kissakirjoja. Täältä ei tämän kummempaa viisautta löydy.

Vierailija
6/14 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan mitenkään. Meilläkään kissa ei tule syliin, se kyllä harmittaa ja surettaa. Muuten on kiva kissa.

Vierailija
7/14 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissani ei vuosiin tullut omaehtoisesti syliin. Se oli kyllä seurallinen, pysyi aina lähelläni ja piti paijauksista , nukkui vieressäni sängyssä ja sen sai nostettua syliin, jos oli tarve esim. kantaa se jonnekin, mutta koskaan se ei tullut syliin loikoilemaan. Yhtenä päivänä naapurini kysyi, onko se ns. sylikissa ja vastasin, että valitettavasti ei. No, eiköhän kissa sitten suurinpiirtein seuraavana päivänä kiivennyt syliini, kun istuin nojatuolissa. Siitä lähtien kissa on viihtynyt sylissäni käytännössä useita tunteja päivittäin (lähes kaiken ajan, kun olen tietokoneella tai katson tv:tä). En tiedä, mistä moinen muutos tuli, ehkä kissa vain oli siihen sitten valmis tai hoksasi, että siinähän olisi mukava paikka.  

Eli kissaa ei voi siihen manipuloida, mutta se saattaa ajan kanssa ihan itse muuttua.

Vierailija
8/14 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Houkuttelet syliin herkkupaloilla ja samalla kun silittelet. Ehkä toimii ajan kanssa, ehkä ei, koska kissaa nyt ei vaan kiinnosta.

Vierailija
9/14 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät minunkaan karvaiset lapsenlapseni tule koskaan syliini. Mutta kun asetun nukkumaan ollessani heitä hoitamassa, niin yksi kiipeää kyljen päälle, toinen menee peiton alle polvitaipeeseen ja kolmaskin liittyy kahden muun seuraan, jos mahtuu :) Kurja vaan kun en pysty olemaan paikallani vaan asentoa pitää vaihtaa. Kyljen päällä nukkuva vanhus kyllä yleensä hyväksyy tämän ja asettuu uudelleen.

Ei oma edesmennyt kotikissanikaan viihtynyt ollenkaan sylissä. Kisu eli lähes 12-vuotiaaksi ja tykkäsi myös tulla yöllä viereeni nukkumaan. Nukkui siinä "pitkää pituuttaan" ainakin jonkin aikaa.

Vierailija
10/14 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kissat, joilla on jo pentuna paljon kontaktia ihmiseen sosiaalistuvat paremmin ja nauttivat sylissä olemisestakin. Omani tunnistavat nimensä ja osaavat tulla syliin pyydettäessä.

Vierailija
11/14 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kaupasta lohi ja hieroskele sillä itseäsi.

Vierailija
12/14 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne kissat tunkee sitten viereen nukkumaan, mutta eivät syliin?

Mun kissa tunkee syliin sekä viereen nukkumaan,,,

Vierailija
13/14 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi kissaa, joista toinen on satunnaisesti sylikissa eli yllättää välillä hyppääpällä tai kömpimällä syliin, kun istun sohvalla, nojatuolissa tai lattialla, mutta aika harvinaista kuitenkin. Toinen ei tule syliin koskaan. Molemmat kuitenkin nukkuvat kainalossa, jalkojen päällä tai kyljessä kiinni, kulkevat perässä, pökkäilevä, hierovat itseään jalkojani vasten, rakastavat silittelyä ja harjausta ja ovat muutenkin kovin helliä ja hellyydenkipeitä. Kissat vain ovat luonteeltaan erilaisia, eivätkä kaikki ole sylikissoja.

Vierailija
14/14 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oikein mitenkään, kissoillakin on yksilöllinen luonteensa eikä kaikki välitä sylittelyistä. Meinasin sanoa ensin, että sulla on väärä eläinlaji, pitäisi olla koira jos haluat syliotuksen, mutta no jaa, mun vanhemmilla on terrieri joka on niin kissamainen kuin olla voi, itsenäinen ja inhoaa silittelyjä ja sylittelyjä, tykkää olla jossain itsekseen kotonakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän