Mihin vaihtaa sairaanhoitajasta?
Ei jotenkin vaan jaksa tätä työtä enää. Ehdotuksia?
Kommentit (37)
Eläintenhoitaja
Lentoemäntä/stuertti
Terveydenhoitaja
Veturinkuljettaja
Tradenomi
Bioanalyytikko
Fyssari
Röntgenhoitaja
Lentäjä
Hammashoitaja, hammaslääkäri
Suuhygienisti
Eläinlääkäri
Kasvatustieteet tai valtiotieteet yliopistolla
Farmasia
Insinöörialat
Toimintaterapeutti
Kela etsii jatkuvasti työntekijöitä määräajaksi ja vakituisiksikin. Sairaanhoitajan koulutuksella voit aivan hyvin hakea. Ei ilta- tai viikonlopputöitä. Etuustyössä olet hyvin vähän ihmisten kanssa tekemisisissä suoraan, enemmän puhelimitse.
Mä mietin ihan samaa.. 2v opintoja takana ja olen pohtinut keskeyttämistä. Harkat on ollut kivoja ja koulussa on kivaa, mutta vasta nyt ymmärrän sen palkan. Siis se työn vastuu verrattavissa siihen palkkaan (2500-3500e/kk) on vaan yksinkertaisesti surkea. Ja minä kun tekisin päivätyötä saisin ton 2500e, se on saman verran mitä sain ilman koulutusta hanttihommissa. Joo ei kiitos.😂
Ala on tietenkin tosi tärkeä, mutta ei mua varten.
Terveydenhoitaksi, lääkäriksi tai muuksi terveyden alan ammattilaiseksi opiskelussa voisi hyödyntää vanhaa osaamista. Ja toki mikä tahansa muu opiskeluala käy myös.
Joo lopeta ihmeessä. Joka 5. Vaihtaa alaa jos oikein muistan.
Itse vaihdoin nelivitosen sairaanhoitajan parikymppiseen parturikampaajaan, voin suositella
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhoitaksi, lääkäriksi tai muuksi terveyden alan ammattilaiseksi opiskelussa voisi hyödyntää vanhaa osaamista. Ja toki mikä tahansa muu opiskeluala käy myös.
Mutta jos ap ei jaksa ihmisiä ja tota alaa ylipäänsä? Sellanen kuva mulle tuli heti.
Vierailija kirjoitti:
Itse vaihdoin nelivitosen sairaanhoitajan parikymppiseen parturikampaajaan, voin suositella
Huono valinta. Sairaanhoitaja voittaa parturikampaajan.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriksi pääsy ei vaan ole sen helpompaa sairaanhoitajan koulutuksella kuin suoraan jostain lukiosta. Pääsykoe on jotain aivan muuta, mitä se itse opiskelu on lopulta. Fysiikkaa painotetaan paljon ja pitää osata oikeasti soveltaa sitä fysiikan osaamista ihan kuin insinööriksi pyrkisi. Jotenkin erikoista kun luulisi että biologialla ja kemialla olisi enemmän tekemistä lääkärinopintojen kanssa kuin ydinfysiikalla.
Vierailija kirjoitti:
Ala myymään hanu ria, asiakkaita riittää ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista.
Kyllä riippuu paljon siitä, onko hanuri vireessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriksi pääsy ei vaan ole sen helpompaa sairaanhoitajan koulutuksella kuin suoraan jostain lukiosta. Pääsykoe on jotain aivan muuta, mitä se itse opiskelu on lopulta. Fysiikkaa painotetaan paljon ja pitää osata oikeasti soveltaa sitä fysiikan osaamista ihan kuin insinööriksi pyrkisi. Jotenkin erikoista kun luulisi että biologialla ja kemialla olisi enemmän tekemistä lääkärinopintojen kanssa kuin ydinfysiikalla.
Mä tunnen vaikka kuinka monta sairaanhoitajaa jotka hakenut lääkikseen ja päässyt ekalla sisään :D
Lääke-edustajaksi. Saa reissata paljon ja palkka on erittäin hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ymmärtänyt, että sairaanhoitajilla oli joskus joku oma hakupolku lääkikseen.
Sairaanhoitajasta voit äkkiä singahtaa osastonhoitajaks ja ylihoitajaks :)
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajasta voit äkkiä singahtaa osastonhoitajaks ja ylihoitajaks :)
..ja rahaa tulee - ja vastuuta :(
Tapatyötön.