Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pieni kevytrakenteinen filippiiniläishoitaja selviää suomalaisvanhuksen kanssa?

Vierailija
18.02.2019 |

Ulkoministerimme taannoin ehdotti filippiiniläishoitajien palkkaamista vanhuksiamme hoitamaan.Heillä korkea moraali ja hyvää työväkeä,mainosti.

Mietin kun sisätautiosastolla taannoin maatessani jopa 3 suomalaista sairaanhoitajaa tarvitsi nostamaan viemään vessaan vähän isokokoisempaa suomalaisvanhusta.Miten ruumiinrakenteeltaan pienempi kuin suomalaishoitaja selviää esim.muistisairaan kanssa yksinhän usein yöllä 1 hoitaja vastaa useammasta potilaasta,eikä ns.auttavaa käsiparia tälle hoitajalle mailla halmeilla.
Mahdoton tehtävä.Ajatus hoitoväen palkkaamisesta filippiineiltä mielestäni susi jo syntyessään.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei täällä aasialaiset hentorakenteisia ole vaan jykeviä juntturoita.

Vierailija
22/26 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai pieni kevytrakenteinen suomalaishoitaja? Itse painan 48 kg ja olen 160 cm pitkä. Hyvin on tullut alalla pärjättyä, joten miksi ei sitten filippiiniläisetkin?

Oletko käännellyt ja jopa nostellut isoa velttoa miestä joka itse ei kykene millään tavalla auttamaan? Minä olen. Ja vaikka se on kiellettyä koska oikeasti vaaditaan että koskaan ei yksin saa mennä nostamaan, se on pakko tehdä kun henkilökuntaa ei yksinkertaisesti ole!

Myöskään hissilaitteita ei saisi yksi hoitaja yksin käyttää, turvallisuussyistä, mutta pakko on.

Olen ollut alalla reilut 30 vuotta ja niskat on hajalla, selkä alkaa olla valmis, hartiat jumissa aina...  

Eri asia sitten jos työskentelee vanhainkodissa missä asukkaat ovat vielä kutakuinkin omatoimisia. Ei raskaita nostoja ja kääntämistä. Toisekseen on hävytöntä ehdottaakaan hoitajien hakemista jostain muualta jotta voitaisiin säästää palkoissa ja koska nämä ihmiset ovat nöyriä ja työteliäitä, myös  työmäärää voi huoletta lisätä! Todella sikamaista!

Se mitä tarvitaan, on täydellinen muutos arvoissa ja asenteissa. Nyt on rahasta tullut jumala ja sitä palvotaan ja himoitaan. Rahanhimon alttarille uhrataan sitten heikoimmat ja puolustuskyvyttömimmät. Ei väliä kun oma kukkaro lihoo! Eikä osata eikä tajuta edes hävetä! 

Sama jatkuu on sitten mikä hallitus tahansa, koska ihmiset ovat rahan sokaisemia. Inhimillisyys on naurettavaa ja heikkouden merkki. Niin kauan kun tämä ei muutu, ei muutosta tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilauttaa tyttömäisen tiukkaa kroppaansa ja vaikka vinkullakin, niin vaarit pomppii ihan itse ja just sinne minne neiti filippiino pyytää....

Vierailija
24/26 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasistijonnan leimailua.

Vierailija
25/26 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei iso koko ole sama kuin isot lihakset

Vierailija
26/26 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ne nyt kaikki niin paksuja.mutta tuossa aiemmin eräs kirjoittaja kertoi 48-kiloisena hoitavansa suomalaisvanhuksen,auttaako yksin ylös sängystä,raihnaisen auttaa pyörätuoliin ja nostaa vaikka pytylle-kuulostaa uskomattomalta,jos totta.kai minä sitten niin rapakuntoinen kun en itse selviäisi ko.tehtävästä.

Henkilönostimet ja tekniikka auttaa, toki kahden autettavia asiakkaitakin on, mutta usein ei ole aikaa odottaa kaveria apuun.

Filippiiniläiset hoitajat olisivat varmasti ihan yhtähyviä kuin suomalaisetkin hoitajat kun heidät tutustuttaisi Suomen hoito/hoivakulttuuriin.

Suomessa kun ei ole pyrkimystä auttaa vanhusta avuttomaksi vaan ns. kuntouttavalla työotteella on tarkoitus antaa asiakkaan tehdä niin paljon itse kuin mahdollista (eli ei tehdä puolesta) tämä voisi olla todella rankkaa psyykkisesti jollekin herkälle palvelualttiille filippiniläishoitajalle.

Ja toisaalta kielitaidottomille asiakkaille voisi olla pelottavaa olla riippuvainen ihmisestä jonka kanssa ei voi kielellisesti kommunikoida.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme