Viistokattoisen huoneen tapetointi
Huoneessa seinän yläosassa viisto osuus, hieman kuin tässä https://misc.aktia.fi/data-service/images/real-estate-image/evDRtu5QtFg… paitsi että tuo viisto osuus kiertää koko huoneen. Huoneeseen laitetaan siis uudet tapetit ja katto paneloidaan, mikä vaihtoehto olisi parhaimman näköinen:
1. Tapetti ulottuu myös tuohon vinolle osuudelle
2. Tapetti on suoran seinän osuudella ja vino osuus kattopaneelille
3. Vino osuus toisella tapetilla (yksivärisellä) joka sointuu suoriin seiniin tulevaan kuviotapettiin? Taitekohtaan joku siro koristelista.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen kysymään asiaa ihan ammattilaisilta, tämä kun ei oikeastaan ole mielipideasia. Ihan käytännön kannalta vinoon osuuteen ei tapettia, en tiedä ketään ammattimaalaria, joka tuon osuuden edes suostuisi tekemään seinäpinnaksi. Nurkka ei kuitenkaan ole täysin suora, joten kun siihen laittaa kuviotapetin niin se alkaa mennä vinoon siitä nurkan jälkeen. Ei välttämättä paljon, mutta kuitenkin niin, että itse en ainakaan suostuisi siihen tapettia laittamaan.
Lisäksi jos ja luultavasti kun talo elää, niin tuo seinän ja katon välinen nurkka (eli juuri se nurkka mistä vino-osuus alkaa) elää sen mukana ja tapetti hyvin todennäköisesti pullahtaa jossain vaiheessa irti siitä kohdasta. Yleensäkin nuo alas laskevat katot lasketaan nimenomaan katoksi, ei seinäksi.
Itse tehdään kaikki tapetointi- ja maalaushommat. Talomme on vanha ja nurkat eivät todellakaan ole suoria, joten emme edes yritä tehdä viivasuoraa. Välillä ollaan ihan suosiolla alettu uusi vuota reilusti edellisen päältä jos näyttää että nurkka on oikein vino ja tapetti lähtee vinoon. Ei niitä pieniä heittoja huomaa kun on huonekalut yms paikoillaan. Vanhassa talossa on pakko sietää pientä epätäydellisyyttä ja keskeneräisyyttäkin, ainakin meidän huushollissa :) Ap
Ai kamala.. :D tein itse ja säästin-tyyliä on kyllä tullut nähtyä, mut nyt kuulostaa jo hazardilta.
Pointti nyt kuitenkin on, että se vinokatto on nimenomaan katto eikä kattoja tapetoida.
Juu ei tulis kyllä edes mieleen tapetoida katto-osuutta.
-ammattilainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen kysymään asiaa ihan ammattilaisilta, tämä kun ei oikeastaan ole mielipideasia. Ihan käytännön kannalta vinoon osuuteen ei tapettia, en tiedä ketään ammattimaalaria, joka tuon osuuden edes suostuisi tekemään seinäpinnaksi. Nurkka ei kuitenkaan ole täysin suora, joten kun siihen laittaa kuviotapetin niin se alkaa mennä vinoon siitä nurkan jälkeen. Ei välttämättä paljon, mutta kuitenkin niin, että itse en ainakaan suostuisi siihen tapettia laittamaan.
Lisäksi jos ja luultavasti kun talo elää, niin tuo seinän ja katon välinen nurkka (eli juuri se nurkka mistä vino-osuus alkaa) elää sen mukana ja tapetti hyvin todennäköisesti pullahtaa jossain vaiheessa irti siitä kohdasta. Yleensäkin nuo alas laskevat katot lasketaan nimenomaan katoksi, ei seinäksi.
Itse tehdään kaikki tapetointi- ja maalaushommat. Talomme on vanha ja nurkat eivät todellakaan ole suoria, joten emme edes yritä tehdä viivasuoraa. Välillä ollaan ihan suosiolla alettu uusi vuota reilusti edellisen päältä jos näyttää että nurkka on oikein vino ja tapetti lähtee vinoon. Ei niitä pieniä heittoja huomaa kun on huonekalut yms paikoillaan. Vanhassa talossa on pakko sietää pientä epätäydellisyyttä ja keskeneräisyyttäkin, ainakin meidän huushollissa :) Ap
Ai kamala.. :D tein itse ja säästin-tyyliä on kyllä tullut nähtyä, mut nyt kuulostaa jo hazardilta.
Pointti nyt kuitenkin on, että se vinokatto on nimenomaan katto eikä kattoja tapetoida.
Hyvältä on aina näyttänyt lopputulos, vaikka vähän ähinää ja päänraapimista joku kohta on voinut aiheuttaa. Kuten sanottua, nurkat on vinoja ja useimmiten vatupassin käytön saa unohtaa ja tehdä ns. silmälle suoraa lopputulosta. Ap
Kyllä kattojakin tapetoidaan. Se on myös nouseva trendi tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kattojakin tapetoidaan. Se on myös nouseva trendi tällä hetkellä.
Tää on muuten totta. Kun olen nyt googlaillut noita vinokattojen tapetointi-ideoita, on monta kertaa tullut vastaan kohteita jossa on tapetti myös katossa tai että katto on muun värinen kuin valkoinen. Aika kivan näköisiä ja olenkin ajatellut että yhdessä huoneessa voisi ollakin jonkun muun värinen katto.
https://www.google.fi/imgres?imgurl=https://cdn.decorpad.com/photos/201…
Ap
Meillä on tehty niin, että osa seinästä on tapetoitu alemman kattorajan tasolla ja sen yläpuolelta maalattu valkoisella. Rajassa menee koristelista.