Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ripariporukassa pääsee heti ekana päivänä laskettelemaan ilman valvontaa?

Vierailija
18.02.2019 |

Ihmettelen kyllä hieman Himoksen lasketteluturman ryhmän ohjaajaa. Kahdeksan poikaa ekana päivänä laskettelemassa ja heti pieni porukka laskettelemassa merkittyjen alueiden ulkopuolella. Eikö ekana päivänä olisi tärkeää pysyä ryhmänä ja ohjaaja näkisi omin silmin kunkin osallistujan taidot?

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4b4e2fbe-d27c-4361-8c6e-2ea6e188b1b9

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin mekin uimassa. Joku ois voinut hukkua.

Vierailija
2/34 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En epäile etteikö perusturvallisuusasiat olisi jossain käyty läpi.

Kotona opitaan taito kunnioittaa myös muiden aikuisten ihmisten käskyjä käyttäytyä kuten sanotaan.

Bussin takapenkillä on aina vähän hälinää kun tärkeitä asioita käydään läpi. Ja sitten vielä oletus, että 15-vuotiaat kyllä ovat kuulleet ja tietävät nämä asiat.

Silti näitä onnettomuuksia tapahtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmasti ihan siitä syystä, että riparilaiset eivät ole 5-, vaan 15-vuotiaita.

Vierailija
4/34 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ha, Mä kävin laskettelemassa hiihtolomalla itse bussilla ilman valvontaa alkaen 9 vuotiaasta. Hiihtolomalla mäkeen vaan

Vierailija
5/34 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä porukka ylipäätään lähti pois hoidetultaa rinnealueelta. Eikö asiasta oltu sanottu etukäteen?

Vierailija
6/34 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotiaan pitää toimia omien taitojensa edellyttämällä tavalla. Hoidettujen ja merkittyjen rinteiden ulkopuolella laskeminen tehdään AINA omalla vastuulla. Darwin-palkinto myönnetty.

Vierailija
7/34 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ha, Mä kävin laskettelemassa hiihtolomalla itse bussilla ilman valvontaa alkaen 9 vuotiaasta. Hiihtolomalla mäkeen vaan

Mä olin ehkä ekaluokalla, kun opin laskettelemaan. Kun olin alkeet oppinut, niin ei kukaan mua siellä rinteessä mitenkään erityisesti vahtinut. Isä tais käydä alkuun meidän lasten kanssa, mutta mä laskin aluksi pikkumäessä, ei isä siellä mun kanssa ollut.

Ymmärrän kyllä, jos joku nyt katsoo parhaaksi pitää silmällä alakouluikäisiä, varsinkin jos on isommista mäistä kyse, mutta että joku miettii, miksi 15-vuotiaat on päästetty laskemaan ilman valvontaa... 

Vierailija
8/34 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsinkielisessä kasvatuksessa on vähän liberaalimpi ote, koska opiskelemaan pääsy korkeakouluun on turvattu. Siksi siellä myös riparilla voi ottaa vähän rennommin.

Vierailija
9/34 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta 4 kuoli Norjassa kun menivät merkityn alueen ulkopuolelle. Olettaisi että sitä valistusta tuli joka puolelta. Eritoten riparileirin järjestäjiltä. Laskiko ne muut pojat eri kohdalta koska siinähän oli pudotusta muutamia metrejä vai oliko tarkoitus hypätä siitä? Silloinhan täytyy olla tosi kokenut. 

Vierailija
10/34 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan hiihtokeskusten rinteillä ei saa lasketella bussilla.

Vierailija
11/34 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sille nyt enää mitään saa. Vahinkoja sattuu ja nuoret luottavat liikaa omiin taitoihinsa.

Vierailija
12/34 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niitä voi kokoajan vahtia, eikä siinä mitään järkeä edes olisi.

Vierailija
13/34 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan hiihtokeskusten rinteillä ei saa lasketella bussilla.

;D

Vierailija
14/34 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko, että pojilla on ollut lupa mennä metsään laskemaan? Rinteiden ulkopuolella laskeminen oli riparilaisilta kielletty, mutta eipä nämä tulevaisuuden toivot totelleet. Nuoret eivät enää luota aiskuisiin vaan haastavat sääntöjä koko ajan.

Vierailija
15/34 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä tuli itselläkin lasketeltua metsäreiteillä usein juuri tuon ikäisenä.  Onneksi ei sattunut mitään. 

Vierailija
16/34 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on itse, vanhempien luvalla, hakeutunut laskettelu-riparille, niin pitäisikösitä vielä olla joku kädestä pitelemässä että mitään ei satu?

Pitäisikö jokaiselle 15-vuotiaalle riparilaiselle olla joku "huoltaja" vahtimassa ettei mitään satu?

Vierailija
17/34 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan nuo nuoret / lapset täällä päin jo alakouluikäisenä laskettelevat keskenään koulujen laskettelureissuilla. Ei siellä opettajan johdolla mennä jonossa. Toki kaikille on teroitettu, ettei hoitamattomille alueille mennä, mutta joku menee kuitenkin.

Ja hieman off topic: suurin osa rippikoululaisista on tässä vaiheessa vuotta vielä 14-vuotiaita.

Vierailija
18/34 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsäreittejähän ne nimenomaan usein laskevat, tai jotain temppurinnettä. Perus tunnelmakuvia ei tuo selvästikään riittävää jännitystä tuonikäisille pojille.

Eikä se ulkopuolisilla alueilla lasku ole yleensä mitenkään ehdottomasti kielletty, omalla vastuulla sen sijaan. Niitä kylttejä on kaikissa hiihtokeskuksissa. Omalla vastuulla.

Vierailija
19/34 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metsäreittejähän ne nimenomaan usein laskevat, tai jotain temppurinnettä. Perus tunnelmakuvia ei tuo selvästikään riittävää jännitystä tuonikäisille pojille.

Eikä se ulkopuolisilla alueilla lasku ole yleensä mitenkään ehdottomasti kielletty, omalla vastuulla sen sijaan. Niitä kylttejä on kaikissa hiihtokeskuksissa. Omalla vastuulla.

Tunnelmakuvia!? Rinnelasku!! Autocorrect

Vierailija
20/34 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni hiihtokeskusten pitäisi estää "metsäreiteille" pääseminen niiden alueelta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme