Mies uhkaa jättää miehen vanhempien takia
Olen 28-vuotias nainen ja mieheni pian 29 v. Mieheni vanhemmat ovat suuttuneet minulle, ja nyt mieheni uhkaa jättää minut siksi, koska vanhemmat eivät enää pidä minusta. Olemme ollut miehen kanssa yhdessä lähes 4 vuotta ja asuneet yli 3 v yhdessä. Onko normaalia että vanhemmat vaikuttavat noin paljon aikuisen miehen mielipiteeseen?
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
"Olen 28-vuotias nainen ja mieheni pian 29 v" .
Olisiko voinut kirjoittaa yksinkertaisemmin...
Tuottavatko kokonaiset sanat ja lauseet vaikeuksia, kun ei ole tavuviivoja?
Onko miehesi vanhemmilla jotain narsismiin viittaavaa?
Vierailija kirjoitti:
Viisas vanhempi ei sotkeudu lapsensa parisuhteeseen. Viisas vanhempi ei myöskään hirtä lapsiaan essunnauhoihinsa. Viisas lapsi itsenäistyy ja valitsee, roikkuuko vanhemmissaan vai ryhtyykö aikuiseksi puolisonsa kanssa. Tyhmät sällit yrittävät hengailla siinä välimaastossa, jolloin ristiriitoja syntyy. Jätä se sika.
Juuri näin! Mikään ei ahdista niin paljoa kuin kakaroissaan roikkuvat vanhemmat ja vanhemmissaan roikkuvat aikuiset kakarat!
Vierailija kirjoitti:
Ei, hän ei ole aikuinen.
Eli aikuinen mies ei ole sellainen, joka tekee vanhempiensa tahdon mukaan, vaan sellainen joka tekee tyttöystävän/vaimon tahdon mukaan.
Mies ei ilmeisesti rakasta sinua tarpeeksi. Ei saa edes erottua kunnolla ja sanottua sinulle että tää oli nyt tässä, vaan pitää vedota vanhempiin siinäkin asiassa.
Tajua nyt. Mies ei halua olla sun kanssa. Ei siinä sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuosa on kaksi vaihtoetoa. Mies ei halua enää olla kanssasi ja käyttää vanhmpiaan tekosyynä tai sitten mies on vielä liikaaäidissään kiinni ja haluaa äitinsä vuoksi jttää sinut. Ot vakava keskustelutuokio miehen kanssa ja selvitä asia.
Hienoa ongelman ratkaisua
Olen kyllä miettinyt jos miehen äiti on vähän narsistinen... Miehen vanhemmat ovat n 60 v. Ei ole minusta normaalia että puuttuvat noin paljon meidän asioihin. Ja sanovat etteivät enää luota minuun, ja etteivät halua enää olla minun kanssani missään tekemisissä (miehen vanhemmat siis).
Ap
Arvasin heti otsikosta, että kyseessä sama pari, jossa ostellaan kännykänkuoria ja painostetaan pistämään rahat matkailuun. Kerropa nyt AP ihan rehellisesti, että mikä sut saa jäämään tuohon suhteeseen.
Kyllä rakastan miestäni. Mutta haluaisin että hän irtautuisi enemmän vanhemmistaan.
Ap
Kun hän vaan ymmärtäisi sen. Valitsisi minut, ei kai vanhempien tarvitse minusta tykätä vaikka olemmekin yhdessä.
Ap
En ole vielä löytänyt mitään oikeaa syytä miksi apn kannattaisi jäädä suhteeseen. Siis tästä ketjusta ja apn kirjoituksista siinä.
Miehen kanssa erimielisyyksiä rahankäytöstä, asuinpaikasta, suhteista sukulaisiin. Miehen vanhempien kanssa ongelmia. Ei kuulosta unelma suhteelta...
Eroa, nauti lopusta opiskeliajastasi. Käytä rahasi viisaasti jne.
Rakastan miestä kuitenkin. Hänen luonne on kuitenkin ihana ja hänen kanssa on hyvä olla. Mutta nuo muut asiat vaikeita. Erityisesti vanhempien liika puuttuminen.
Ap
Lisäksi olen kiintynyt mieheeni jo paljon ja olen omaksunut monia hyviä tapoja miehen perheestä. Pelottaa etten löytäisi ketään yhtä hyvää miestä.
Ap
Nyt mies ei ole puhunut mitään kanssani.
Ap
Voi ap-parka.
Luvassa kamppailua, koska miehesi äiti on päättänyt voittaa tämän itse keksimänsä taistelun.
Aika toivotonta, jos mies aikoo jakaa elämänsä ensisijaisesti vanhempiensa kanssa. Siinä hierarkinen asemasi on tämän kombinaation pohjalla. Pysyvästi, ellei miehesi käsitys roolistaan ja paikastaan muutu perinpohjin.
Onko rakkautenne todella molemminpuolista vai oletko miehellesi vain kenellä hyvänsä korvattavissa oleva 'väline'? Kun miehen äiti päättää, sinut vaihdetaan sopivampaan.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi olen kiintynyt mieheeni jo paljon ja olen omaksunut monia hyviä tapoja miehen perheestä. Pelottaa etten löytäisi ketään yhtä hyvää miestä.
Ap
Mitä hyviä tapoja?
Pidän erittäin huonotapaisina ihmisiä, jotka sekaantuvat aikuisten lastensa elämään ja valintoihin, ellei heidän neuvojaan ole nimenomaan kysytty. Mitkään heidän hyvistä ominaisuuksistaan eivät hyvitä sitä vääryyttä.
Lapsen puolison mustamaalaus on erittäin vahingollista toimintaa, ellet sitten ole alkoholisti, narkkari tai muutoin holtiton - ja nythän ilmeisesti niin ei ole.
Näillä vähillä tiedoilla, jotka ovat tulleet ilmi, olet järkevä esim. talousasioissa, mutta tuo suhde mieheesi ansaitsee nyt tarkastelua laajemmasta perspektiivistä. Miltä näyttäytyvät tulevaisuuden näkymäsi miehen rinnalla, kun hän yhä tuossa iässä on äitinsä ohjailtavissa?
Voitko ajatella esim. saavasi lapsia hänen kanssaan (jos lapsia oli suunnitelmissasi)? Kun olisi lapsi, anoppisi osoittaisi pian miehellesi, ettet ole kelvollinen äiti - oli perusteita tai ei, kyllä hän poikansa saa vakuuttumaan. - Jos on vielä mammansa ainokainen, hänellä on paljon enemmän pelissä "menetettävänä", joten ei luovuta niin kauan kuin näkee pystyvänsä manipuloimaan "poikaa" - hänelle poikansa ei siis ole mies. Ja nythän on jo nähty, miten poju on mammansa ohjailtavissa.
Onhan se muutama vuosi, jotka olette olleet yhdessä, pitkä aika. Mutta ei niin pitkä, ettei elämäänsä voisi vielä muuttaa toiseen suuntaan ja alkaa rakentaa sitä aluksi yksin (itsenäistyt) ja kun löydät arvoisesi miehen, hänen kanssaan.
Tsemppiä uuteen ja parempaan elämään! Älä suostu enempää nöyryytettäväksi vaan palauta äijä tehtaalle.
Vierailija kirjoitti:
Miehen vanhemmat ovat myös sitä mieltä, että meidän olisi hyvä muuttaa kaupungin asuntoon, koska opiskelija-asunto voi "mennä alta" ja he pelkäävät että jäämme tyhjän päälle.
Ap
En itse kuuntelis yhtään tuollaista sanelua, miten pitää elää ja missä asua, varsinkaan mieheni vanhemmilta.Miten opiskelija-asunto voi yhtään enempää mennä alta kuin kaupungin asuntokaan?
Viisas vanhempi ei sotkeudu lapsensa parisuhteeseen. Viisas vanhempi ei myöskään hirtä lapsiaan essunnauhoihinsa. Viisas lapsi itsenäistyy ja valitsee, roikkuuko vanhemmissaan vai ryhtyykö aikuiseksi puolisonsa kanssa. Tyhmät sällit yrittävät hengailla siinä välimaastossa, jolloin ristiriitoja syntyy. Jätä se sika.