En pese naamaa kuin suihkussa - Muita?
Olen siis vajaa kolmikymppinen nainen. Pesen naamaani vain käydessäni suihkussa. Muuten hoidan sitä rasvaamalla talvisin ja suojaamalla kesäisin, jos muistan. Iho on hyvässä kunnossa, hitunen taipumus couperosaan poskissa.
Onko muita? Onko tämä tuuria vai oikeastaan fiksua olla läträämättä liikaa ja jättää iho rauhaan?
Kommentit (47)
Olikos joku samalla rutiinilla? :D
ap
Vierailija kirjoitti:
Sama. Olen kuusikymppinen nainen enkä koskaan puhdista kasvojani muuten kuin vedellä suihkussa, en käytä mitään puhdistusaineitakaan. Geeneistä riippuu hirveästi. En myöskään käytä mitään kasvorasvaa, sillä ihoni rasvoittuu VIELÄKIN tässä iässä. Helsingin Sanomissa oli aikanaan juttu, jossa joku ihoasiantuntija sanoi, että ei ihoa tarvitse puhdistaa mistään "epäpuhtauksista". Kannattaa katsoa myös Yle Areenasta Prismasta ohjelma, jossa tutkitaan kosmetiikan vaikutuksia ihoon. Joku todella kallis "kosteusvoide" tms. ei tehnyt iholle yhtään mitään.
Kiitos, kuulostaa kiinnostavalta! Pitää kaivaa tuo ohjelma Prisman aarrearkusta. :) ap
En puhdista kasvojani muulloin kuin suihkussa. En käytä naamaani mitään puhdistusaineita enkä rasvoja, paitsi huulirasva tarvittaessa. En myöskään meikkaa, joten ei tarvitse meikkejäkään pestä pois.
Vierailija kirjoitti:
En puhdista kasvojani muulloin kuin suihkussa. En käytä naamaani mitään puhdistusaineita enkä rasvoja, paitsi huulirasva tarvittaessa. En myöskään meikkaa, joten ei tarvitse meikkejäkään pestä pois.
Sen verran lisään, että olen nainen 30 v.
En minäkään pese juuri naamaa muutakuin suihkussa, ja sillonki pelkällä vedellä. Aamulla huuhtasen silmät vaa nopeesti kylmällä vedellä että herää. En juuri koskaan saippualla tms pese naamaa. Ja pärstäni on näpytön ja puhas. En myöskään meikkaa.
N31
Sama yleensä en kasta naamaani edes suihkussa, mikäli en ole hikinen ja pölyinen. Eli talvella pesen harvemmin. Suihkussa käyn muuten kerran pari päivässä.
Olen kuullut, että rasvoittuvaa ihoa pitäisi rasvata. Kuulostaa hullulta, mutta kuulema iho on niin kuiva, että talin eritys kiihtyy entisestään, kun iho yrittää itse korjata itseään, joka näkyy rasvaisena naamana.
Pesen minäkin vain suihkussa. En meikkaa kuin erityistilaisuuksissa, enkä käytä mitään rasvoja, paitsi joskus harvoin huulirasvaa. Kasvojen iho on hyvässä kunnossa ja finnitön. N29
Mulla ei edes ole mitään ihonpuhdistusaineita. Pesen vedellä ja tarvittaessa Avecydillä. Joskus poistan meikkiä öljyllä. Meikkaan hyvin vähän, meikkivoidetta en käytä,
Ehkä useammat ihmiset alkavat havahtua siihen että ihoa ei tarvitse jatkuvasti olla puunaamassa ja "puhdistamassa" kemikaaleilla. If it ain't broke don't fix it.
Sama juttu. Käyn aamuisin suihkussa ja siinähän se tulee pestyä, vedellä. Vain silloin harvoin kun meikkaan joudun hinkkaamaan ripsareita saippualla. Ja mulla on aika hyvä iho tän ikäseksi. Monet on sanoneet että mulla on hyvä iho, vaikka ei se nyt mikään niin hyvä mun mielestä ole, en tiedä sitten miltä niiden toisten naama sit näyttää meikin alla.
Myös kynnet saa olla rauhassa niin on paremmat kuin silloin nuorena kun käytin aina kovettavaa lakkaa ja ihmettelin kun silti liuskoittui ym. Mulla kasvaa hyvin kynnet, mutta joskus peukalon kynsi katkee reunasta ikävän syvältä ja sen joutuu kasvattamaan sit.
olen 70 ja en puhdista KOSKAAN naamaani. ei ryppyjä eikä kovin paljon juonteitakaan vielä. Ja kesällä aurinkoa. ehkä geenit??
Vierailija kirjoitti:
ap
Toinen kolmikymppinen täällä hei, joka pesee kasvot pelkästään suihkussa! :D Meikkaan nykyisin äärimmäisen harvoin ja silloinkin pesen meikit pois melkeinpä saippualla.
Podin joskus huonoa omaatuntoa siitä, etten hoida ihoani riittävästi eli survo siihen kaikkea mitä markkinoilla myydään. Yksi yöseerumi sai naamani kukkimaan, toinen heläytti vain ruusufinnin pahemmaksi ja kolmas ei muistaakseni tehnyt muuta kuin tarttui hiuksiin ja sai minut näyttämään rasvatukkaiselta. en osaa käyttää mitään muitakaan valmisteita - silmien alla olevat pienet rypyt lähtivät kun korjasin ruokavalion ja kävin hierojalla?
Olen myös sitä sakkia, jonka iho kiittää jos viettää railakkaan viikonlopun.:D Aina jos aloitan himourheilun, reippaan ruokavalion rehupainotteisesti ja teen kaikki venytyksistä lähtien, niin iho on sen mukainen eli äärimmäisen huono. Sen sijaan jos juhlin kavereitten kanssa tappiin asti, vedän vähän pitsaa ja rentoudun niin töissäkin kysytään että missä kylpylässä olen oikein juhlinut kun näytän niin levänneeltä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Toinen kolmikymppinen täällä hei, joka pesee kasvot pelkästään suihkussa! :D Meikkaan nykyisin äärimmäisen harvoin ja silloinkin pesen meikit pois melkeinpä saippualla.
Podin joskus huonoa omaatuntoa siitä, etten hoida ihoani riittävästi eli survo siihen kaikkea mitä markkinoilla myydään. Yksi yöseerumi sai naamani kukkimaan, toinen heläytti vain ruusufinnin pahemmaksi ja kolmas ei muistaakseni tehnyt muuta kuin tarttui hiuksiin ja sai minut näyttämään rasvatukkaiselta. en osaa käyttää mitään muitakaan valmisteita - silmien alla olevat pienet rypyt lähtivät kun korjasin ruokavalion ja kävin hierojalla?
Olen myös sitä sakkia, jonka iho kiittää jos viettää railakkaan viikonlopun.:D Aina jos aloitan himourheilun, reippaan ruokavalion rehupainotteisesti ja teen kaikki venytyksistä lähtien, niin iho on sen mukainen eli äärimmäisen huono. Sen sijaan jos juhlin kavereitten kanssa tappiin asti, vedän vähän pitsaa ja rentoudun niin töissäkin kysytään että missä kylpylässä olen oikein juhlinut kun näytän niin levänneeltä...
Ai niin. En pese kasvojani melkein ikinä perinteisesti kraanan alla, koska se saa vain nenäni vuotamaan verta. Jokin siinä asennossa saa herkät nenän limakalvot vuotamaan ja kolme kertaa kokeilin ennen kuin uskoin, että loppuu se harrastus. Toisekseen en melkein koskaan kuivaa ihoani pyyhkeeseen, vaan annan sen kuivua. Ja tämä johtuu siitä, että sairastan genitaaliherpestä enkä käytä tämän vuoksi koskaan samaa pyyhettä hiuksille ja kasvoille kuin millä kuivaan itseni. Pelkään ihan hirveästi että se virus leviää silmiin.:x
Täällä sama. Suihkussa pesen ja suihkun jälkeen laitan Niveaa, sitä paksua peltirasiasta. Mutta mä olen työtön. Jos kävisin töissä, sitten kyllä pesisin päivittäin meikin pois. Eli en käy edes päivittäin suihkussa. Iho kyllä kiittää tästä "lepokuurista" vaikka mieluummin kävisin töissä naamanpesun tarpeen uhallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Olen kuusikymppinen nainen enkä koskaan puhdista kasvojani muuten kuin vedellä suihkussa, en käytä mitään puhdistusaineitakaan. Geeneistä riippuu hirveästi. En myöskään käytä mitään kasvorasvaa, sillä ihoni rasvoittuu VIELÄKIN tässä iässä. Helsingin Sanomissa oli aikanaan juttu, jossa joku ihoasiantuntija sanoi, että ei ihoa tarvitse puhdistaa mistään "epäpuhtauksista". Kannattaa katsoa myös Yle Areenasta Prismasta ohjelma, jossa tutkitaan kosmetiikan vaikutuksia ihoon. Joku todella kallis "kosteusvoide" tms. ei tehnyt iholle yhtään mitään.
Kiitos, kuulostaa kiinnostavalta! Pitää kaivaa tuo ohjelma Prisman aarrearkusta. :) ap
Ihmisellä on sileä iho ei sitä tarvi pestä
Olen ehkä kaikista noloin tässä asiassa, mutta meikkaan lähes päivittäin, enkä silti pese yleensä kasvoja muuten kuin suihkussa. Aamulla vaan uudet meikit edellisten päälle. Syynä tähän on ihan ehta saamattomuus ja laiskuus. Onneksi en käytä meikkivoidetta sentään.