Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain tietää äsken, että vanilja on oikeasti tummaa tavaraa. Kuinka käsitellä tämä?

Vierailija
17.02.2019 |

Olen 34 vuotias mies.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo. Osta keinotekoista vanilliinia jos värillä on ainut millä on väliä.

Vierailija
2/23 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono provo. Osta keinotekoista vanilliinia jos värillä on ainut millä on väliä.

Miten niin provo? Olen lapsesta asti mussuttanut vaniljajäätelöä sun muuta vaniljatavaraa ja aina on väri ollut vaalea. Tämä on shokki minulle. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota venlafaxiinia vanilja-ahdistukseesi.

Vierailija
4/23 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

?????? Meillä käytettiin jo 90-luvulla kotitaloustunnilla vaniljatankoa.

Vierailija
5/23 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanilja on vaniljaköynnöksen tummista siemenistä tehty, siitä väri, ja ne vaniljatangot ovat vaniljan siemenkotia. Ja vaniljajäätelö saa värinsä maidosta tai kermasta, ei siinä ole vaniljaa kuin hyppysellinen joka ei vaikuta väriin.

Vierailija
6/23 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin jo 10v vanhana ekan kerrn jäätelötehtaassa kierroksella jossa näytettiin koneet ja vanilja jne..

Mutta ehkä oonkin etuoikeutettu porvari kun tehtaan on vain nähty edustuskierroksina eikä koskaan tehdaslattialta duunarina.

Vierailija
7/23 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä lakrista, onko sitä koskaan tullut kaivettua maasta?

Vierailija
8/23 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaniljaa pitäisi olla kermajäätelössä (josta valkea väri) aika paljon, jotta se muuttaisi värin tummaksi. Sen sijaan, jos jäätelössä tai esim vaniljasokerissa on käytetty oikeaa vaniljaa, ei esanssia, on siellä havaittavissa tummia pilkkuja. Vanilja on voimakkaan makuinen ja tuoksuinen, sitä ei tarvita niin paljoa, että vaalean ruuan väri muuttuisi tummaksi. Ei myöskään liukene. Vähän kuin pippurikin.

Millä ihmeellä tämä vasta nyt tuli tietoosi?

Vierailija
9/23 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaniljaa pitäisi olla kermajäätelössä (josta valkea väri) aika paljon, jotta se muuttaisi värin tummaksi. Sen sijaan, jos jäätelössä tai esim vaniljasokerissa on käytetty oikeaa vaniljaa, ei esanssia, on siellä havaittavissa tummia pilkkuja. Vanilja on voimakkaan makuinen ja tuoksuinen, sitä ei tarvita niin paljoa, että vaalean ruuan väri muuttuisi tummaksi. Ei myöskään liukene. Vähän kuin pippurikin.

Varmaan siksi, kun olen elämäni aikana ollut vaniljaa kiinnostuneempi piparista. Ap

Vierailija
10/23 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi, kun olen elämäni aikana ollut vaniljaa kiinnostuneempi piparista. Ap

"Miten niin provo?". Just joo 😒

Vierailija
11/23 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/23 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miten niin provo?". Just joo 😒

Vastasin huumorilla sen vuoksi, kun en oikein tiennyt miten vastata sellaiseen kysymykseen, jossa minua pyydetään analysoimaan kuinka olen välttynyt joltain yksittäiseltä tiedolta ensimmäiset 34 vuotta elämästäni. Ap

Vierailija
13/23 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontainen vanilja-aromi taas on peräisin majavan perärauhasesta. Onko sitä helpompi käsitellä?

Vierailija
14/23 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on luullut vaniljajäätelön koostuvan 100% vaniljasta.

Vierailija
15/23 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luontainen vanilja-aromi taas on peräisin majavan perärauhasesta. Onko sitä helpompi käsitellä?

Ei. Oikeastaan pahensit tilannetta. Ap

Vierailija
16/23 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinan opetus on, että asiat ovat harvoin sitä, miltä ne näyttävät.

Vierailija
17/23 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein vaaleissa meikkivoiteissa näkee usein vanilla-nimen. Ja kyllähän vanilja liitetään muutenkin vaaleuteen ja lempeyteen,ei tummuuteen.Johtunee siitä että vanilja sekoitetaan yleensä maitotuotteisiin?

Vierailija
18/23 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen myös lukenut tuon majavan perärauhasjutun mutta kiinnostaisi

tietää että miten sitä lypsetään sieltä ulos?

Tarhataanko majavia vaniljan tuottamiseksi ja paljonko vanilja-aromia

tuottaa vuorokaudessa yksi majava?

Vierailija
19/23 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein vaaleissa meikkivoiteissa näkee usein vanilla-nimen. Ja kyllähän vanilja liitetään muutenkin vaaleuteen ja lempeyteen,ei tummuuteen.Johtunee siitä että vanilja sekoitetaan yleensä maitotuotteisiin?

Viimeinkin pohdintaa, joka sisältää ymmärrystä. Ap

Vierailija
20/23 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen myös lukenut tuon majavan perärauhasjutun mutta kiinnostaisi

tietää että miten sitä lypsetään sieltä ulos?

Tarhataanko majavia vaniljan tuottamiseksi ja paljonko vanilja-aromia

tuottaa vuorokaudessa yksi majava?

Mitä teet työksesi? Sormetan tehtaalla majavan perää. Ahhahhahhaa!!!