Lasagne uunissa, oma hommansa, mutta on se sen väärti:)
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasagne on kyllä aivan ihanaa. Äitini tekemä parasta ikinä<3
MUTTA nyt kertokaa, miten saatte lasagnesta kosteaa ja pehmeää, itsellä kuivahtaa aina vaikka tekisi mitä tahansa. Ei se sitten kuivana ole niin hyvää. Ei auta foliot, leivinpaperit yms vuuan päällä, ei matala lämpötila ei edes kohtuuttomat määrät kastiketta. Aina kuivaa. Miksi???? Miten saan mehevää ja kostean kastikkeista lasagnea!!
Enemmän kastiketta suhteessa levyihin ja laskea hieman paistolämpötilaa.
Ei auta,laitan oikeasti todella paljon sitä kastiketta levyjen väliin ja olen paistanut kerran ihan jossain 100 asteessa pitempään leivinpaperi vuuan päällä, mutta kuivaa tuli silti :(
Ei se kastikkeen mättäminen auta jos ne kastikkeet ovat liian kuivia. Enemmän vettä/maitoa kastikkeisiin.
Minä tein fish & chipsit. Onhan siinä oma hommansa, kun tekee friteeraustaikinan kalalle, perkaa kalan, pilkkoo perunat, tekee majoneesin ja sitten vahtii kuumaa öljyä... mutta on se sen väärti.
Tätähän sä halusit, ap?
Henk.koht. lähinnä laiskuutta. 30 vee. vegaani. Meni tovi, että opin valkokastikkeen ja
toisen kastikkeen salat. Itse vielä vääntää pastalevyt.
Näin sinkkukundina ei aina jaksa. Luonnollisesti makukin on erinomainen. Oikeastaan jotain eineslasagnea ei voi edes verrata - ei ole sama ruoka.
Voikaa hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä ole kuin tehdä bolognese ja juustokastike, tämän jälkeen latoa vuorotellen uuniin. Saa olla aika kädetön, jos pitää vaativana hommana. Samoin olen ihmetellyt, että mitä hankalaa esim. kaalilaatikon teossa on joidenkin mielestä.
Vaativa on kyllä eri asia kuin "oma hommansa"
Allekirjoitan ap:n jutun. Ottaa aikaa ja kyllä vaivaakin.
Bologneseen ensin silppuaa sipulit, valkosipulin, kuorii ja raastaa porkkanan ja hauduttaa sen about tunnin. Itse kyllä käytän murskaa, ap ilmeisesti kalttaa tomaatit ja keittää tomaattikastikkeen.
Juustokastike vaatii jatkuvaa sekoittamista ja valvomista, maustaminen on oma juttunsa. Juuston raastaminen vie aikaa.
Latominen ja uuniin tyrkkääminen on vaan yksi pieni vaihe ja lopputulos on ihanaa. En koe tätä vaikeaksi, mutta työlääksi koen. Verrattuna vaikka spaghetti bolognesen tekoon, jossa tehdään vain se bolognese ja pasta keitetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MUTTA nyt kertokaa, miten saatte lasagnesta kosteaa ja pehmeää, itsellä kuivahtaa aina vaikka tekisi mitä tahansa. Ei se sitten kuivana ole niin hyvää. Ei auta foliot, leivinpaperit yms vuuan päällä, ei matala lämpötila ei edes kohtuuttomat määrät kastiketta. Aina kuivaa. Miksi???? Miten saan mehevää ja kostean kastikkeista lasagnea!!
Ei auta,laitan oikeasti todella paljon sitä kastiketta levyjen väliin ja olen paistanut kerran ihan jossain 100 asteessa pitempään leivinpaperi vuuan päällä, mutta kuivaa tuli silti :(
No älä paista niin pitkään että kuivuu? Ei se mitään rakettitiedettä ole.
Vttu kun jää levyt sitten kovaksi, jos paistaa vähemmän aikaa! Pitääkö tässä ihan suuttua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se kastikkeen mättäminen auta jos ne kastikkeet ovat liian kuivia. Enemmän vettä/maitoa kastikkeisiin.
Oikeesti mua suututtaa tää jo, laitan kaksi isoa purkkia paseerattua tomaattia suht pieneen lasagneen ja lisäksi vettä. Joo kivittäkää kun käytän paseerattua tomaattia, mutta helkutti kun silti tulee kuivaa teki mitä vaan
Esikeitä niitä levyjä muutama minuutti. Tai tee tuorepastasta., sitäkin löytyy jo monesta marketista.
Ihana ketju. Tuli nälkä vaikka söin tänään ihan oikeaa ruokaa.
Ensi sunnuntain ruokana on kyllä pitkän kaavan mukaan tehtyä lasagnea 🙂