Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1v7kk poika + 2kk tyttö sekä pojan kovat otteet

17.05.2006 |

Kokemuksia kaipailisin. Meillä on perheessämme kolme lasta, 3v6kk (tyttö), 1v7kk (poika) ja 2kk (tyttö). Vauvan syntymä oli iso muutos perheessämme, se on myönnettävä, mutta mitä ihmettä teen keskimmäisen ikävälle tavalle yrittää läpsiä vauvaa (ja nyt myös satunnaisesti muitakin)? Olen ja olemme antaneet yksilöaikaa keskimmäiselle, rohkaisseet ja kehuneet nätistä vauvan koskettamisesta, mutta kaikesta huolimatta useamman kerran päivässä yrittää läpsäistä vauvaa. Ja koskapa tällainen käytös (siis läpsiminen) ei ole sallittua, niin positiivisen palautteen lisäksi saa myös ihan riittävästi negatiivista. Ei siis puhettakaan, että vauvaa voisi pitää lattialla saatikka jättää siihen ilman vierivalvontaa.

Mahtaako kyseessä olla joku kausi? Ja mistä hän sen mallin on saanut, häntä ei ole pienenä tai vähän isompanakaan läpsitty esikoisen toimesta. Jotenkin oman perheen keskuudessa tilanteen saa vielä hallittua, mutta ikävää jos puistossa tms. pitää alkaa pojan perässä kulkemaan ja varjelemaan toisten lapsia. Vielä tilanne ei ole tämä, enkä haluaisi niin tapahtuvankaan.

Eli miten katkaista läpsimisyrityksiltä siivet vai onko aika ainoa joka auttaa? Ja milloin auttaa?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon aikaan vauva oli 4kk ja läpsi ja raapi pikkuista oikein urakalla. Toimin samoin kuin sinä. Kehuin hyvästä käytöksestä ja yritin parhaani mukaan estää tilanteita... Näytin myös kädestä pitäen miten vauvaa hoidetaan ja mistä vauva tykkää. No, meno yltyi siihen että puistossakin kävi muksimassa toisia, jopa puri pari kertaa (puri siis vauvaakin kotona) Juttelin asiasta anoppini kanssa (päiväkodissa ollut ikänsä töissä) ja hän sanoi että noihin aikoihin lapsilla usein tulee tuollainen kausi. He eivät oikein tiedä miten pitäisi ottaa kontaktia muihin, eivätkä vielä ymmärrä että läpsiminen, raapiminen yms. sattuu. Kuljin siis pojan kannoilla haukkana ja yritin estää tilanteita ja selittäää ja kieltää ja näyttää miten pitää toimia. Ajan kanssa tilanne laukesi ja otteet vauvan kanssa hellentyivät. Pitkään oli tosi kiltti vauvalle ja unohti muidenkin läpsimiset. Nyt tullut kuvioihin raapiminen uudestaan (vauvaa kohtaan) eiköhän nämä ole jotain kausia ja näitä tulee ja menee. Nyt luulen raapimisen johtuvan pojan uhmasta. Uhmaa ihan selvästi minua tuolla raapimisella, katsoo oikeen huomaanko minä ja raapaisee ja jää odottamaan mitä teen. Nyt pitäisikin keksiä jokin rangaistus tuohon toimintaan kun on jo vähän enemmän ymmärrystä pojalla päässä. Pitkää pinnaa sinne, kaikki tämä ohikiitävää niin hyvässä kuin pahassa...

happy ja pojan klopit 2v2kk ja 10kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla