Luonnonkiharat hiukset ovat p*llystä!
Mulla on luonnonkiharat hiukset ja ne ovat todella hankalat.
Hiukset ovat myös paksut ja sinkoilevat joka ilmansuuntaan.
Oli ne sitten pätkät tai pitkät, niin todella haasteelliset hoitaa. Nyt ne ovat puolipitkät.
Millä ihmeellä saisin pehkoni "kuriin?"
Mitä hiuksiin kannattaisi laittaa?
En ole värjännyt ollenkaan, luonnollinen väri on punaruskea.
Mutta tosiaan v*tuttaa tämä tottelematon pehko!
Kommentit (24)
Mulla oikenee ja jotenkin sileytyy luonnonkihara pehko, kun pesen syväpuhdistavalla shampoolla. Pitänee siirtyä käyttämään sitä jatkuvasti siis. Tällä hetkellä käytössä on Bio Richin tuote, onneksi ei maksa montaa euroa. Laitan lisäksi kosteuttavaa hoitoainetta pesun jälkeen, ja hetken on ihanan sileä ja kiiltävä.
Sama vika. Joka kerta kun menen kampaajalle niin "voi kun sulla on IHANAT luonnonkiharat!". Kiitti. ne on kyllä ihan p*rseestä oikeasti, antaisin pois jos voisin.
Minulla myös luonnonkiharat hiukset. En ole koskaan ollut harmissani asiasta. Hiukset ovat terveet, kiharat ja kauniit. Luonnonkiharat ovat herkkiä. Kannattaa käyttää mietoja shampoita. Pesun jälkeen muotovaahtoa vähän. Sormilla voi muotoilla sitten hiuksia ja antaa kuivua. Jos hiuksia haluaa muotoilla enemmän, niin luonnonkihara hius taipuu tosi hyvin. Kiharuus on periytynyt äidiltäni minulle, ja minulta jokaiselle neljälle lapselleni.
Antaisin neuvon, että nauttisitte vain kiharista hiuksistanne! Edesmennyt mieheni sanoi aina minulle, että ne ovat osa kauneuttani.
Vierailija kirjoitti:
Sama vika. Joka kerta kun menen kampaajalle niin "voi kun sulla on IHANAT luonnonkiharat!". Kiitti. ne on kyllä ihan p*rseestä oikeasti, antaisin pois jos voisin.
Mulle sanoo monet ihmiset samaa ja olen täysin samaa mieltä heidän kanssaan. Rakastan kiharaa tukkaani, pidän sen tarkoituksella pitkänä kun on niin kaunis. Pesen joka toinen päivä ihan markettishampoolla ja -hoitoaineella ja annan kuivua itsekseen muotovahdon kera. Ei tarvitse taistella.
Jep, luonnonkiharat on todella kuivat. Varsinkin jos tykkää värjätä, niin aika helvettiä se on luonnonkiharan kanssa.
Luonnonkiharat pyllynkarvat khihihi!
Kyllä rastat pyllyssä on ihan parhaat!
Naisille ne sentään voi sopiakin mutta minua vituttaa olla kiharahiuksinen mies.
Afrot tms on lisäksi stnan rumia.
Minulla auttoi, kun leikkautti mallin jossa hiuksiin tehtiin kerrostusta. Laskeutuu nätisti ja nimenomaan ei sojota joka suuntaan. Pesu vain joka toinen päivä. Puristamalla kuivaksi ja ei saa kampailla liikaa, niin ei kuivuuttaan sähköisty ja pörhisty.
Ohis, mutta musta luonnonkiharat on ihanan näköiset! Ymmärrän kyllä, että niissä on varmasti haasteita laittamisen ym. kanssa, mutta musta ne näyttää lähes aina hyvältä ainakin näin ulkopuolisen silmin!
Vierailija kirjoitti:
Afrot tms on lisäksi stnan rumia.
https://img.ilcdn.fi/kbFPx8kObY8AT_mIz8iw0Pwpxn0=/full-fit-in/612x/img-…
Vierailija kirjoitti:
Naisille ne sentään voi sopiakin mutta minua vituttaa olla kiharahiuksinen mies.
Älä.. Rrrrrrrakastan nähdä luonnonkiharaisia miehiä, etenkin blondeja <3 Täällä yksi niin kuuma blondi nuori mies puolipitkällä luonnonliharalla!
Höpö höpö, olen kohta kuusikymppinen. Hiukset luonnonkiharat, hiusten pituus takapuolen alle. Ei ongelmia. Kerran viikossa pesu ja vain päänahan alue, pesun jälkeen hoitoaine ja kuivuu kun kuivuu. Vie tosin ainakin neljä tuntia. Seuraavana aamuna vasta harjaus: ja hyvältä näyttää.
Nuorena joskus otsatukka tuotti ongelmia, varsinkin jos kampaaja leikkasi, eikä uskonut, että kuivana pitää leikata 😊.
Nainen 63v. kirjoitti:
Minulla myös luonnonkiharat hiukset. En ole koskaan ollut harmissani asiasta. Hiukset ovat terveet, kiharat ja kauniit. Luonnonkiharat ovat herkkiä. Kannattaa käyttää mietoja shampoita. Pesun jälkeen muotovaahtoa vähän. Sormilla voi muotoilla sitten hiuksia ja antaa kuivua. Jos hiuksia haluaa muotoilla enemmän, niin luonnonkihara hius taipuu tosi hyvin. Kiharuus on periytynyt äidiltäni minulle, ja minulta jokaiselle neljälle lapselleni.
Antaisin neuvon, että nauttisitte vain kiharista hiuksistanne! Edesmennyt mieheni sanoi aina minulle, että ne ovat osa kauneuttani.
Ei missään nimessä muotovaahtoa kiharaan. Saat kosteat hiukset sormin kiertämällä parempaan kuosiin vahingoittamatta niitä. Shampoista luonnonshampoot ja hoitoaineet parhaita, esim. Frantsila.
Tärkeintä on laittaa shampoota juuriin ja kosteuttavaa hoitoainetta latvoihin, vaikka garnier whole bends avocado.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä ihanat! Surffipojan tai taiteilijanrentun kiharat.
Suorista ne? Chi transformation -käsittely suoristaa afronkin. Minulle se on tehty kymmenisen kertaa ja aina täydellisen suorat hiukset. Myös keratiinisuoristus on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Nainen 63v. kirjoitti:
Ei missään nimessä muotovaahtoa kiharaan. Saat kosteat hiukset sormin kiertämällä parempaan kuosiin vahingoittamatta niitä. Shampoista luonnonshampoot ja hoitoaineet parhaita, esim. Frantsila.
Pöh. Mulla ainakin muotovaahto kosteisiin hiuksiin nimenomaan pitää hiukset kuosissa. Jos annan kuivua itsekseen, näytän pörröiseltä laamalta. Mistä edes keksit ettei muotovaahto sopisi kihariin hiuksiin? En tosiaan rupea sormin näpertelemään niitä tuntikausia.
Sama täällä.
Mun vinkit saada pörröisyyttä kuriin:
- pesen vain kerran viikossa sampoolla. Muulloin vain 2x hoitoaineella joka toinen päivä. Kiharan tukan aineet, super smoothing, anti-frizz jne.
- pesun jälkeen afrotukalle tarkoitettua (vaikka mulla ei afrotukka vaan eurooppalainen) rasvaa märkiin hiuksiin (ei juureen), nimi olive oil root extract tms, kampaan läpi
- sitten tukkaan jätettävää pörröä vähentävää hoitoainetta PALJON
- tärkeä vaihe. Kierittele sormella suortuvia tukasta. Käy läpi koko tukka, tai päällikerros, riippuen miten tukkasi tarvitsee. Anna ilmakuivua tai puhalla hiustenkuivaajalla diffuuserilla. Luin tämän sormikihara-vinkin itse netistä ihan vasta ja ero on valtava! Kierittelen läpi koko päällikerroksen, suortuvat kuivuvat suikaleiksi ja tukka on paljon vähemmän pörröinen. Työlästä tosin, mutta sen arvoista. Kesällä en ehkä enää tarvitse, kun tukka ei niin kuiva kuin talvella.