Mikä pakko nuorilla on viettää aikaa kahviloissa ja käydä elokuvissa?
Miksi kirjasto, lenkkipolku, puisto, uimaranta tai mikään muu maksuton ajanviete ei kelpaa näille nykynuorille?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan! Ryyppääminen ja rellestäminen on fiksumpaa.
Paitsi että se ryyppääminenkin maksaa. Aika harva nuori saa käsiinsä alkoholia edes niillä Alkon hinnoilla.
Kasarilla oli paljon kekseliäämpiä nuoria. Kaupasta sai hiivaa ja sokeria, eikä maksanut paljon mitään.
En ymmärrä tätä että miksei sitä nuorta voi päästää sinne kahvilaan tai leffaan niitten kaveriensa kanssa jos se kerran haluaa? Mulla ei ollut lapsena kavereita enkä halua että omalla lapsella on samanlainen yksinäinen ja ankea nuoruus kuten itselläni. Haluan antaa parasta omalle lapselleni.
Nyt kun olen 53v. en käy kahviloissa ollenkaan.
Teen itse paljon. Musta tullut kova leipomaan.
Tällä viikollakin tehnyt 2 kertaa pullaa, pizzaa ja teen tänään vielä sämpylää.
Nuoret tykkää käydä kahviloissa ja se ihan ok. Paljon muutenkin ostavat valmiita aterioita.
Nuoret liikkuu paljon ja haluavat nähdä ihmisiä.
Mun aikana ei käyty kahviloissa. Kahvilat oli hyvin tavanomaisia ilman kaikkia ihania kahvijuomia.
Siellä luontopolulla viihdyn nykyään, ei mua nuorena olisi sinne saanut.
Ajat muuttuu ja paikat missä nuoret tapaa toisiansa.
Silloin kun olin nuori niin rahaa ei moni saanut ja tekemiset ei saanut maksaa.
Paikat oli Lintsi, uimaranta, puistot, kaupungin keskusta.
Minusta hyvä paikka kahvila ja siellä on turvallistakin.
Eipä taida kahvilat ja kaverit kiinnostaa kun kaikilla nuorilla on nykyään niin kiire räplätä sitä puhelintaan. Minulta voi tulla pyytämään apua jos se luuri pitää vielä ommella naamaan kiinni. Autan ilomielin.