Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asperger ja seurustelu

Vierailija
17.02.2019 |

Millaisia kokemuksia teillä muilla aspergereilla on seurustelusuhteista? Olen nuori, mutta asia vaivaa silti, vaikkei sillä varsinaisesti mikään kiire ole. Olen seurustellut yhden pojan kanssa ja hänellä oli myös asperger. Emme tulleet toimeen, koska emme ymmärtäneet toisiamme ollenkaan ja myöhemmin sain tietää hänen pettäneen minua. Lopulta meille tuli niin suuri tappelu, että välit katkesivat kokonaan ja nykyään olemme erittäin kylmissä väleissä. Eilen yritin käydä kahvilla netissä tapaamani pojan kanssa, mutta siitäkään ei tullut mitään. Ensitreffeillä ei pitäisi puhua uskonnosta tai politiikasta, mutta molemmat tulivat väkisin puheeksi ja huomasin, etteivät arvomaailmamme kohdanneet ollenkaan. Aiemminkin suhteet ovat kaatuneet edellämainittuihin syihin, edellinen poikaystävä argumentoi Raamatun avulla ja toisen taas ei osannut kertoa, miksi vastusti ydinvoimaa. Omat sosiaaliset taitoni eivät riittäneet myöskään keskustelun ylläpitämiseen, joten tunnelma oli erittäin kiusallinen. Päätettiin pysyä kavereina kuitenkin. Eilen aloin miettimään, kannattaako aspergerin seurustella ollenkaan, kun kaikki on niin hankalaa ja lopulta kukaan ei kuitenkaan ymmärrä. Olen äärimmäisen huono luomaan uusia ihmiskontakteja ja kaiken lisäksi niin ujo, etten edes uskalla puhua kenellekään. Kaipaan kuitenkin läheisyyttä ja tietysti lähes kaikkia nuoria alkaa jossain vaiheessa kiinnostaa seurustelu. Miten te muut assit olette pärjänneet parisuhteessa?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti. En ole ikinä päässyt edes lähelle naista koska olemukseni karkottaa vastakkaisen sukupuolen edustajat pois.

Vierailija
2/39 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä voisit tavata ketään jos et uskalla puhua kenellekään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika nopeasti olet heittämässä kirvestä kaivoon. Kuten itsekin sanoit, olet vielä nuori ja yrityksiä vasta muutama takana. 

Itsellä myös lievä Asperger, enkä koe seurustelua tai avioliittoa mitenkään hirveen kaukaiselta haaveelta. Suurin osa tutuistani on neurotyypillisiä ja heidänkin kanssa synkkaa hyvin. Toisen Aspergerin tapailu voi olla siitä ongelmallista, että sitä herkästi ruokkii toistensa käyttäytymismalleja. 

Itselläkin ehkä eniten muodostunut ongelmaksi, että en ole löytänyt tarpeeksi fiksuja nuoria miehiä jotka osaisivat keskustella astetta syvällisemmällä tasolla. Ulkokuoreni vetää monia puoleensa, mutta itselle ei todellakaan riitä että oma ulkokuoreni viehättää toista. 

Vierailija
4/39 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks sulla kikkiä? voisin laittaa sulle viestiä. Itsekkin asperger. :) 

Vierailija
5/39 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia kokemuksia teillä muilla aspergereilla on seurustelusuhteista? Olen nuori, mutta asia vaivaa silti, vaikkei sillä varsinaisesti mikään kiire ole. Olen seurustellut yhden pojan kanssa ja hänellä oli myös asperger. Emme tulleet toimeen, koska emme ymmärtäneet toisiamme ollenkaan ja myöhemmin sain tietää hänen pettäneen minua. Lopulta meille tuli niin suuri tappelu, että välit katkesivat kokonaan ja nykyään olemme erittäin kylmissä väleissä. Eilen yritin käydä kahvilla netissä tapaamani pojan kanssa, mutta siitäkään ei tullut mitään. Ensitreffeillä ei pitäisi puhua uskonnosta tai politiikasta, mutta molemmat tulivat väkisin puheeksi ja huomasin, etteivät arvomaailmamme kohdanneet ollenkaan. Aiemminkin suhteet ovat kaatuneet edellämainittuihin syihin, edellinen poikaystävä argumentoi Raamatun avulla ja toisen taas ei osannut kertoa, miksi vastusti ydinvoimaa. Omat sosiaaliset taitoni eivät riittäneet myöskään keskustelun ylläpitämiseen, joten tunnelma oli erittäin kiusallinen. Päätettiin pysyä kavereina kuitenkin. Eilen aloin miettimään, kannattaako aspergerin seurustella ollenkaan, kun kaikki on niin hankalaa ja lopulta kukaan ei kuitenkaan ymmärrä. Olen äärimmäisen huono luomaan uusia ihmiskontakteja ja kaiken lisäksi niin ujo, etten edes uskalla puhua kenellekään. Kaipaan kuitenkin läheisyyttä ja tietysti lähes kaikkia nuoria alkaa jossain vaiheessa kiinnostaa seurustelu. Miten te muut assit olette pärjänneet parisuhteessa?

Siis väittikö se treffikumppani, että tunnelma oli ollut kiusallinen vai mistä sellaista päättelit.  

Vierailija
6/39 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran käynyt treffeillä Asperger-naisen kanssa. Hän suuttui minuun aivan tolkuttomasti jostakin täysin yhdentekevästä mielipiteestä, ja kun lähetin seuraavan kerran viestiä, niin uhkasi lähestymiskiellolla (!!!)

Vierailija
7/39 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kik, laita omasi niin voin laittaa viestiä. :D

En kyllä missään nimessä itsekään voisi seurustella pelkän ulkonäön vuoksi. Toisaalta olen itsekin ruma ja tiedän että markkina-arvoni lähentelee todennäköisesti nollaa, mutta poikaystävälläni oli erikoisia mieltymyksiä ja siksi kelpasin. Toisekseen olin vain väliaikainen reikä hänelle, joten ulkonäöllä ei ollut merkitystä.

Minun mielestäni tunnelma oli kiusallinen ja olin aistivinani samaa treffikumppanista.

Ap

Vierailija
8/39 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en suutu "vääristä" mielipiteistä, mutta olisi tietysti mukavaa jos ne osaisi perustella jotenkin järkevästi, jotta syntyisi keskustelua ja voisimme yhdessä miettiä järkevämpää ratkaisua. En ole samalla tavalla kiihkeä ja äkkipikainen kuin monet assit, olen varsin lievä tapaus ja suurin ongelmani on ujous ja se etten osaa näyttää tunteitani.

Ap

Vierailija
9/39 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet?

Vierailija
10/39 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kik, laita omasi niin voin laittaa viestiä. :D

En kyllä missään nimessä itsekään voisi seurustella pelkän ulkonäön vuoksi. Toisaalta olen itsekin ruma ja tiedän että markkina-arvoni lähentelee todennäköisesti nollaa, mutta poikaystävälläni oli erikoisia mieltymyksiä ja siksi kelpasin. Toisekseen olin vain väliaikainen reikä hänelle, joten ulkonäöllä ei ollut merkitystä.

Minun mielestäni tunnelma oli kiusallinen ja olin aistivinani samaa treffikumppanista.

Ap

kik: springaqua 

Vierailija
11/39 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en suutu "vääristä" mielipiteistä, mutta olisi tietysti mukavaa jos ne osaisi perustella jotenkin järkevästi, jotta syntyisi keskustelua ja voisimme yhdessä miettiä järkevämpää ratkaisua. En ole samalla tavalla kiihkeä ja äkkipikainen kuin monet assit, olen varsin lievä tapaus ja suurin ongelmani on ujous ja se etten osaa näyttää tunteitani.

Ap

Kiihkeät ja äkkipikaiset assit ovatkin aika erikoista seuraa. Toisaalta, jos osaa yhtään luovia - ok, paljon luovia - he ovat myös mitä parhainta seuraa.

Vierailija
12/39 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 16.

Ap

Vierailija
13/39 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa on ollut. Viimeksi seurustelin aspergerpiirteisen miehen kanssa, joka oli myös kiinnostunut henkisyydestä. Mutta paljon vähemmän kuin minä. Seksi on aina ollut superia, tantraa yms., mutta kaikki muu on vaikeaa. Lisäksi ahdistun liiallisesta yhteisolosta, eikä miehet tajua sitä. Tosi vaikeaa on ollut, enkä ole edes aiemmin tiennyt, mistä se johtuu. Kun sain diagnoosin, oli selvää. Nyt olen yksin ja hyvä niin. Aistit eivät kuormitu, eikä pää. Seurustelu on liian hankalaa.

Vierailija
14/39 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 16.

Ap

No itse olen sinua 10 vuotta vanhempi ja toiveikas. Kannattaa mieluummin keskittyä opiskeluun kuin poikiin. Ja tuon ikäisenä tuskin tulet löytämään edes yhtä fiksua ikäistäsi poikaa, jonka kanssa jaksaisit alkaa seurustelemaan. Asperger tytöt ovat tunnetusti aika pikkuvanhoja  ja sitä olet sinäkin tekstistäsi päätellen. Parikymppisenä alkaa varmaan onnistamaan vähän enemmän kun voit seurustella muutamia vuosia vanhempien kanssa.

Vierailija
15/39 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kertoa avoimesti assista! Tavalliset miehet ovat olleet kanssani ihan hukassa. Olen kaunis, joten halukkaita on ollut, mutta juttuni ovat sen verran outoja, ettei ole kukaan jäänyt pidemmäksi aikaa. Seksi on ollut aina kivaa, mutta mennyt sekin överiksi. En voisi muuttaa yhteen, kun yksinolo on niin tärkeää. Pakko ladata akkuja!

Vierailija
16/39 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo hyväksikäyttäjiä.

Vierailija
17/39 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kiihkeät ja äkkipikaiset assit ovatkin aika erikoista seuraa. Toisaalta, jos osaa yhtään luovia - ok, paljon luovia - he ovat myös mitä parhainta seuraa.

Outoa porukkaa!

Vierailija
18/39 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole mikään treffipalsta, vaikka pursuaakin asperger-piirteisiä.

Vierailija
19/39 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku suuttui jo 😐

Vierailija
20/39 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku suuttui jo 😐

Joo, tai en. Olen ilmeisesti äkkipikainen assi...? :D :D :D