Vauvapalstalla viljellyt kliseet/hokemat
Tulee jotenkin teennäinen fiilis, kun noita tulee vastaan näissä keskusteluissa.
Ihan kun ei olisi omaa persoonaa ihmisillä, joku yleinen klisee-linja?
"Ap, olet kynnysmatto"
"Sinä olet / hän taitaa olla sosiaalisesti kömpelö"
"Höpöhöpö!"
"Vaikutat todella raskaalta ihmiseltä"
Kommentit (84)
Wt-leimaa käytetään perustellessa jokin valinta huonoksi, muita perusteluja ei tarvita. Jos haluaa sanoa esim. "huono matkakohde" muttei jaksa perustella, kirjoittaa vain "wt-matkakohde". Sillä saa täyden uskottavuuden ja pääsee myös vähemmällä näpyttelyllä.
Mene töihin! (Ikään kuin sinne vaan "mentäis" aikana, kun työpaikat on kiven alla ja sieltäkin ne jaetaan suhteilla jne.)
Myös työn perässä muuttoa tarjotaan "helppona ratkaisuna". Tuntuu, että näiden kommenttien laukojat ei ole ikinä itse olleet työttömänä tai eivät vaan muuten hahmota isoa kuvaa ja käsitä, että sillä työttömällä voi olla elämässä muutakin (niin ku vaikka perhe, omistusasunto jne.), mikä vaikuttaa päätöksiin.
Tämänkin keskustelun aloittaja on suunnilleen 5 vuotiaan tasolla, aivan kuten suurin osa palstan miehistä.
Tunteisiin meneminen.
Aina jos joku on eri mieltä apn tai jonkun muun kanssa niin totta kai hänellä meni tunteisiin. Saa usein käsityksen ettei kommentin heittäjä kykene käsittelemään sitä ettei kaikki ole hänen kanssaan samaa mieltä.
Suomi on pullollaan kunnon naisia.
”Kukin tyylillään”, kun oikeasti ollaan sitä mieltä että ap:n tyyli on väärä. Siis esim. ”Minä en kyllä ikinä hylkäisi lastani päiväkotiin, mutta kukin tyylillään.”
Toisen puhuttelu "kultapieneksi", kun ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Toisen puhuttelu "kultapieneksi", kun ärsyttää.
Minäkin syyllistyn tähän...
"menisit töihin", ilman että viestistä mitenkään ilmenee, että kirjoittaja olisi työtön.
" ei maksa mitään, kun saa vähentää veroissa" - mistä ihmeestä tämä harhaluulo tulee? Muuallakin kuin av:lla.
Harhaluulo että itse ei palkansaajana hyödy verotuksesta eikä palveluista. Omasta pussista rahoittaa tukia saavan elatuksen. Tämä antaa oikeuden sylkeä vähäosaisen/vanhuksen/lapsen päälle.
Koko trollaus on oma genrensä. Siitä voisi tehdä oman ketjunsa, mutta se poistuisi, koska ei ole niitä trollikonsteja joilla saa ketjun pysymään keskustelussa.
Lajiin kuuluu (nähdäkseni) APUA -kiire! -aloitukset, tarina on usein kaavalla "mies söi lasten vanukkaat", muunneltuna.. Pakkomielteet kukoistavat. Trollin sydämellä on se mikä voi oksettaa. Lempiaiheita ainakin ikä ja ulkonäkö. Sukkien tarttuminen lattiaan vääristää kuvaa keskivertoihmisten tavoista.
Luullaan, että ap ei ole eläessään tehnyt eikä ajatellut mitään muuta kuin juuri tekemäänsä aloitusta. Siksi luullaan, ettei ap:lla ole muuta elämää.
Ap: Miksiköhän niin moni käyttää mustaa talvitakkia?
Kommentoija: Eikö sinulla ole muuta elämää kuin tuijottaa muiden talvitakkeja??? En minä ainakaan edes kiinnitä sellaiseen mitään huomiota. Hullu töllääjä olet, surullinen elämä sinulla.
Aidosti
AIDOSTI
" oletko AIDOSTI sitä mieltä että...
"minusta tuntuu että mies ei AIDOSTI rakasta minua!"
Mikä ihmeen aidosti?
Vierailija kirjoitti:
Aidosti
AIDOSTI
" oletko AIDOSTI sitä mieltä että...
"minusta tuntuu että mies ei AIDOSTI rakasta minua!"
Mikä ihmeen aidosti?
Nämä kliseenviljelijät suoltavat pajunköyttä. Pakko välillä lisätä toisille kehotus sanoa jotain "aidosti, käsi sydämellä, tai mitähän täällä oli syksyllä?
Vastapuolen ominaisuuksien ja elämänkokemuksen päätteleminen parista lauseesta. Esim. matkustamisesta kysyvälle "ap taitaa olla niitä jotka eivät koskaan ole olleet Tallinnaa pidemmällä". Minkä tahansa aloituksen perusteella voidaan tietää, että aloittaja on lihava av-mamma. Yleispätevästi vastauksena joka kysymykseen "miten nykyäänkin vielä löytyy ihmisiä, jotka eivät osaa googlata".
Jos valittaa ongelmasta puolison tai ystävän kanssa: "kerro se hänelle äläkä tänne", "etkö osaa puhua?"
Tuli mieleen tuijotuskeskustelut, joissa joku siis miettii miksi häntä tuijotetaan usein. Tyypillisiä vastauksia:
- Mistäs tiedät, ellet itsekin tuijota!
- Sehän on vain ystävällistä katsoa ihmisiä silmiin.
- Kuvittelet vain, koska sinulla on huono itsetunto/mt-ongelmia.
- Kuvittelet vain, koska olet niin itserakas.
- Olet niin kaunis (sarkastisesti).