Loukkaannun vartijoiden käytöksestä kaupoissa
Eikö vartijoita saisi korvattua jollain hienovaraisemmalla järjestelmällä? Alkaa vaikuttamaan jo asiointimukavuuteen heidän toimintansa. Minulle ei ole mikään yhtä loukkaavaa kuin se, että minua epäillään. Eilenkin asioinneilla huomasin erään vartijan väijyvän minua. Tämä oli hyvin epämiellyttävää ja loukkaavaa. Olen siisti ja olin vielä liikkeellä lasten kanssa. Joudun varmasti tekemään valituksen.
Tiedän etteivät tämän ammatin harjoittajat ole sieltä terävimmästä päästä, mutta joku roti sentään tulisi olla. En ole ainoa joka tämän tahdittomuuden on huomannut ja siitä pahoittanut mielensä.
Millaisia epämiellyttäviä kokemuksia sinulla on vartijoista?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Oletko m anne tai joku muu joka on ansainnut kyttäämisen.
No mitäpä luulisit? En ole. Enkä missään määrin ole ”ansainnut” kyttäämistä.
Aattelis, ettei ole syytä loukkaantua, tai edes kiinnittää huomiota työtään tekevään vartijaan, jos ei ole mitään salattavaa. Ei ne mua ainakan häiritse, vaikka välillä katsovatkin, tiedän että tekevät vain työtään.
Hehän tarkkailevat kaikkia, ei ne sua ole erikseen valinneet, ellet ole niiden "vanha tuttu". Musta taas on hyvä, että kaupoissa on vartijoita, muuten siellä mellastaisi kaikki juopot ja narkit. Niistä olisi sitten taviksille kaupassakävijöille jo muutakin haittaa kuin varkaudet. Vartijat puuttuvat siis myös muuhunkin, esim. käyttäytymiseen ja järjestyshäiriöihin.
Hankaloittaahan se varastelua jos vartija kyttää kokoajan.Tai ehkä joku näköisesi on aiemmin jäänyt kiinni varastelusta, eikä vartija ole varma onko sama henkilö.
Kerran oli huvittava tilanne, kun menin Aleksin Stockalle. Viereisestä ovesta tuli ulos venäläinen pariskunta, joiden kohdalla portti hälytti.
Koomista oli, että vartija seurasi minua kaupassa eikä mahdollista rosvopariskuntaa. Hän luopui, kun suuntasin liukuportaisiin. Varastaminen ei tietenkään kuulu minun elämääni, vaan olin ostoksilla.
Olisi mielenkiintoista tietää, varastiko venäläispariskunta jotain vai oliko heidän ostoksiinsa jäänyt vahingossa varkaudesta hälyttävä piippari.
En ole koskaan ajatellut, että vartijoissa olisi jotain vikaa. He tekevät erittäin tärkeää työtään ja maksamme vähemmän varkaiden kähveltämistä ostoksista omissa ostoksissamme.
Ei vartijoiden pitäisi ärsyttää ellei itse piilottele mitään. Näytän kernaasti laukkuni sisällön hymyn kera jos tarpeen tulee, mahtaa olla ammatin ikäviä puolia tilanteet, joissa tarkkailun alainen alkaa kiroilla, tiuskia ja kiukutella kunnianloukkauksista.
Oletko m anne tai joku muu joka on ansainnut kyttäämisen.