Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Murrosikäisten vanhemmat: toivotteko koskaan, että lapsia olisi enemmän?

Vierailija
16.02.2019 |

Kysymys siis teille, joilla ei enää ole pieniä lapsia (itselläni on). Jos teillä on esimerkiksi kaksi lasta ja niihin päätitte aikanaan tyytyä, oletteko lasten ollessa murrosikäisiä tai nuoria aikuisia koskaan ajatelleet, että "olisipa näitä lapsia enemmän"? Vai onko se ajatus järjestäen "huh, onneksi näitä ei ole enempää"?

Tuntuu, että moni pienten lasten vanhempi tulee ajatelleeksi, että haluaisi lisää lapsia ja ajattelee silloin vauvaa, taaperoa ja leikki-ikäistä ehkä jopa alakoululaista, jos oikein pitkälle ajattelee. Harva ajattelee murrosikäistä tai nuorta aikusta.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toivo. Sairastuin kilpirauhassairauteen ja olen koko ajan normaalia väsyneempi. Kaksi riittää, koska haluan hoitaa kaiken erinomaisesti.

Vierailija
2/21 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on murrosikä jo ohi, mutta kyllä se ajatus "onneksi vain kerran" kiteytyi ihan kristallinkirkkaaksi ikävuosien 12-16 välillä, viimeistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin enemmän, tuli vain keskenmenoja.

Vierailija
4/21 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta lasta kuitenkin sait? Yhden, kaksi vai useamman? 

Vierailija
5/21 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vanhempi jo muuttanut pois kotoa opiskelemaan ja nuorempi on lukiossa. Toisaalta olisi kiva jos lapsia olisi enemmän mutta... haluan tukea lapsia opiskelussa, haluan että heillä on harrastuksia, pääsemme perheenä matkustamaan (kotimaassa). Tähän ei olisi varaa jos lapsia olisi enemmän :(. Nyt minulla on myös varaa ostaa joskus jotain itselleni tai sisustaa kotia/harrastaa. Olemme miehen kanssa molemmat tyytyväisiä tähän tilanteeseen enkä usko että lapsetkaan olisivat halunneet lisää sisaruksia 🤔

Vierailija
6/21 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on murrosikä jo ohi, mutta kyllä se ajatus "onneksi vain kerran" kiteytyi ihan kristallinkirkkaaksi ikävuosien 12-16 välillä, viimeistään.

Luulisin, että yhden lapsen murrosikä on pahempi kuin lapsen jolla on sisaruksia. Ja vastaavasti, jos on useampi sisarus kaikilla murrosikä ole yhtä paha. Eli useamman lapsen murrosiän läpikäynti voi olla kokonaisuutena helpompi.

Vierailija
7/21 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tod.

Sehän olisi itsemurha, jos noita olisi vieläkin enemmän.

Vierailija
8/21 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisin, että yhden lapsen murrosikä on pahempi kuin lapsen jolla on sisaruksia. Ja vastaavasti, jos on useampi sisarus kaikilla murrosikä ole yhtä paha. Eli useamman lapsen murrosiän läpikäynti voi olla kokonaisuutena helpompi.

Mä taas lasken sen absoluuttisena paineen määränä, jolloin useamman lapsen kanssa ei voi mitenkään päästä vähemmällä kuin yhden. Mene ja tiedä. Meillä on (muuten vasta murrosiässä diagnoosin saanut) ADD-nuori, useamman minkälaisen tahansa kanssa olisin epäilemättä puristunut timantiksi.

Vierailija
9/21 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Meitä oli neljä ja kyllä se murrosikä oli kaikilla helvetillinen. Ei se niin mene että murrosikä on absoluuttinen määärä ja se sitten jaetaan lapsiluvulla. Vaan se on juurikin helvetillinen murrosikä kertaa lapsiluku.😂

Omilla lapsilla onneksi kuopus on rauhallinen ja hiljainen. Löhinnä huolettaa että on välillä liki äänetön ja näkymätön. Että huomaanko kaiken.

Vierailija
10/21 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 6v ja 9v lapset ja haaveilen vielä kolmannesta..olen itse 35v,joten kohta pitää jo alkaa haavetta toteuttamaan ettei ole liian myöhäistä!

Vierailija
11/21 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tällä hetkellä neljä teiniä. Viime viikolla jäin funtsimaan itekseni, että olishan tässä pari vielä mennyt.. Sitten juttelin miehelle iltatähdestä.

Mies oikein säpsähti ja karjas: "OLETKO SÄ V**** TOSISSAS?!?!?!?" "just kun tää elämä alkaa olemaan seesteistä ja meillä alkaa olemaan aikaa toisillemme." :D

Ehkä mä olen vähän vauvakuumeinen nyt, mutten mä jaksa enää yhtään taaperoa ja alakoululaista jnejne. Miehen reaktio oli niin priceless, kikatellaan sitä vielä pitkään. No, hän teki selväksi, ettei hänelle yhtään lapsia enempää kiitos.

Vierailija
12/21 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 6v ja 9v lapset ja haaveilen vielä kolmannesta..olen itse 35v,joten kohta pitää jo alkaa haavetta toteuttamaan ettei ole liian myöhäistä!

Oletko haaveillessasi kuitenkin miettinyt millaista perhe-elämänne on sitten jos/kun lapsenne ovat esimerkiksi 9, 16 ja 19? Tarkoitan tällä kysymykselläni siis sitä, että oletko miettinyt asian näin pitkälle vai vain kuopuksen vauva- ja taaperoaikaan asti?

Vierailija
13/21 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi 14-vuotias ja toivoisin että olisi toinenkin. Myös lapsi toivoo että olisi sisarus. Mutta kun ei ole puolisoa kenen kanssa tehdä. Onneksi lähipiirissä on lapsia joiden elämässä saamme olla. Lisäksi olemme pohtineet tukilapsen ottamista.

Vierailija
14/21 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä teini-ikäisiä, mutta mun lapset on 5v ikäerolla. Eli tulee olemaan vain yksi varsinainen teini kerrallaan. Ja ainakin esikoinen on vielä nyt 12v todella kiva tyyppi.

Vierailija
15/21 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tänä vuonna 17 ja 20 vuotta täyttävät lapset.

Olen tyytyväinen, että lapsia on vain kaksi.

Rahanmeno teineihin on ollut jotain ihan uskomatonta.

Lisäksi rakastamme matkustelua, tällä kokoonpanolla on aina ollut helppo mennä ja majoittua.

Olemme pärjänneet 120 neliöisellä talolla.

Vierailija
16/21 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3 lasta ja nuorin on 12v. Nyt toivoisin että olisi 1 tai 2 lisää. Silloin ei vaan jaksanut kun ne oli pieniä. 4 olisi ihana.

Vierailija
17/21 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta lasta kuitenkin sait? Yhden, kaksi vai useamman? 

Jos kysymys oli kolmoselle, niin yhden.

Vierailija
18/21 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko haaveillessasi kuitenkin miettinyt millaista perhe-elämänne on sitten jos/kun lapsenne ovat esimerkiksi 9, 16 ja 19? Tarkoitan tällä kysymykselläni siis sitä, että oletko miettinyt asian näin pitkälle vai vain kuopuksen vauva- ja taaperoaikaan asti?

Kyllä olen miettinyt 😀..olen aina halunnut useamman lapsen! Nuo kaksi ensimmäistä on ainakin tähän asti olleet rauhallisia lapsia ja talous meillä kunnossa :)

Vierailija
19/21 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin ensimmäiset kaksi lasta, kun olin 20 vuoden molemmin puolin. Kun he olivat teinejä, tehtiin vielä kaksi lisää. Vanhimmalla oli rankka murrosikä, mutta siitä selvittiin ja nyt aikuisena välit 15 vuotta nuorempaan sisarukseen (kuten meihin vanhempiinkin) ovat lämpimät ja hyvät.

Olen aina halunnut monta lasta, ja onneksi sain ensimmäiset niin nuorena, että oli vielä myöhemmin jaksamista vauva-aikaan. Vaati mielestäni vähemmän voima- ja rahavaroja näin kuin jos kaikki neljä olisivat olleet yhtä aikaa leikki-ikäisiä, kouluikäisiä ja murrosikäisiä.

Vierailija
20/21 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä 4. teini on viimeinen jo meidän vanhempienkin iän puolesta:). Iltatähti joka syntyi kun isommat oli 12-21v.

Eivät ole koskaan haitanneet elämistä, ehkä taloudellisesti olisi päässyt helpommalla kahden kanssa mutta ikinä en ajatellut niin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi