Vihaan kaikki mukahauskoja juhlia: vanhojen tanssit, penkkarit, häät, polttarit jne.
Kommentit (33)
Kaikki pyörii mököttäjän navan ympärillä. "Minä voin kyllä osallistua, mutta ehdot osallistumiselleni ovat seuraavat..."
Älkää missään nimessä menkö pilaamaan toisten iloa! Kaikki arvostavat varmasti poissaoloanne enemmän.
Antakaa sitten saamari edes rauhassa jättää osallistumatta teidän juhliinne! Ei tartte syyllistää, uhriutua, kinuta väkisin ja sitten vielä vähätellä toisen tunteita ja tarpeita! Jos kerta teidän mielestä juttu on noin yksinkertainen että ei tartte tulla. Älkää sitten hemmetissä tehkö siitä sellaista elämää suurempaa draamaa. T: eräs muka-hauskoista pakko-juhlista kärsivä.
Vierailija kirjoitti:
Minäpä en tykkää edes mistään kroketin tai mölkyn pelaamisesta, en rantalentopallosta enkä ryyppäämisestäkään. Nautin lähinnä hyvistä keskusteluista, hyvästä ruuasta ja tanssimisesta. Eniten kuitenkin rennosta ilmapiiristä, enkä ole sellaiseen Suomessa törmännyt yksissäkään pakkojuhlissa. Lähimpien kavereiden kanssa on vietetty uutta vuotta ja joskus vappuakin ihan hauskasti, mutta heti kun porukassa on puolituttuja, homma menee piloille.
Hyvä ystävä meneehän homma piloille kun laistat oikean työkalun käytön eli ryyppäämisen. Turhaan keksitty ole.
Vierailija kirjoitti:
Hauskoilla ja iloisilla ihmisillä noissa on hauskaa, tylsällä ja myrtseillä tylsää. Peilistä löytyy syyllinen.
Peilistä? Että on hauskaa jos vaan pakottaa itsensä? Harvapa nois juhlis myrtsinä on vaikkei tykkäisi.
Häät kivoja jos ei leikkejä.
Häät on kivoja varsinkin jos on joka mutsin toiveminiä tai vävy.
Partyanimal kirjoitti:
Onneksi teidän "pakkojuhlintaa" inhoavien ei tarvitse juhlia eikä osallistua. Parempi vaan kaikkien kannalta, kun paikalla ei ole happamia ilonpilaajia.
...itseasiassa "sosiaalisten syiden" vuoksi on osallisuttava vaikka ei yhtään nappaisi. Esim ensi kesänä on tyttäreni riparijuhlat, ei voisi vähempää kiinnostaa sellaiset turhuuskekkerit mutta jostain syystä nyt vaan on osallistuttava. Mieluiten olisin kalassa tms tuonakin päivänä.
Onneksi sentäs omat synttärinsä on saanut päättää juhlimattomiksi jo kauan aikaa.
No mulla sama että vihaan kaikkia pirskeitä. Oliskin niin helppoa että voisi vaan jättäytyä pois, mutta kyllä se vaan on sosiaalinen pakko. Meilläkin on suvussa niitä jotka ei ikinä osallistu synttäreille yms ja kyllä sitä vaan jaksetaan ihmetellä ja päivitellä.
Itse koen lähes kaikki juhlat tosi raskaana, olen ihan poikki jälkikäteen. Eikä mulla ole positiivisia muistoja myöskään omista penkkareista tai wanhojen päivästä, silloinkin ahdisti. Myönnetään että syyllinen löytyy peilistä, mutta en vaan viihdy yhtään tuollaisissa tilaisuuksissa.
Pidän juhlista mutta se pakollinen ohjelma tuntuu täysin turhalta. Miksei voitaisi vaan kokoontua ja pitää hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Minäpä en tykkää edes mistään kroketin tai mölkyn pelaamisesta, en rantalentopallosta enkä ryyppäämisestäkään. Nautin lähinnä hyvistä keskusteluista, hyvästä ruuasta ja tanssimisesta. Eniten kuitenkin rennosta ilmapiiristä, enkä ole sellaiseen Suomessa törmännyt yksissäkään pakkojuhlissa. Lähimpien kavereiden kanssa on vietetty uutta vuotta ja joskus vappuakin ihan hauskasti, mutta heti kun porukassa on puolituttuja, homma menee piloille.
Itse olen tuo, joka sanoi että meidän juhlissa voi pelata krokettia tai petankkia tms., mutta kyllä meillä on myös niitä jotka eivät halua pelata ja tykkää vaan jutella ja syödä, itse olen sellainen että voin pelata sen yhden kroketin ja petankin ja loput ajasta pidän keskustelusta. Tanssi meidän juhlista kyllä yleensä puuttuu, koska meidän suvussa ei hirveästi ole tanssista tykkääviä. Rento tunnelma on ollut aina, vaikka osa on itselle puolituttuja, niin ei niihin oikeastaan tarvitse kiinnittää huomiota, koska ne on pääosin omissa porukoissa. En edes tiedä miksi puhun näin paljon meidän juhlista, koska eihän kaikilla ole samanlaista, tai kaikki ei tykkää samasta.