Onko sinunkin työpaikalla käytäntö ettei töihin oteta muita kun asepalveluksen suorittaneita?
Meillä on näin ja se näkyy siinä ettei saikuttajia juuri ole.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä saa edes kysyä haastattelussa
Ei saa, mutta silti kysytään. Sinulla toki on oikeus kieltäytyä vastaamisesta, mutta työnantajalla ei ole velvollisuutta ottaa sinua töihin.
Jos nauhoittaa haastattelun niin voiko tuollaisesta kysymyksestä saada työnantajan vastuuseen? Mulla on työhaastatteluissa aina puhelimessa nauhoitus päällä nimittäin. Tosin ei koske kyllä minua tämä intti asia mutta jos jotain muuta vastaavaa kiellettyä kysytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä ei sit varmaan kovin monta naista ole töissä, kun niin pieni vähemmistö naisista on suorittanut asepalveluksen?
Ei ole yhtään tällä hetkellä.
Kuulostaapa tylsältä paikalta!
Mainitaan yleensä ceeveessä tuo asepalvelus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa, mutta silti kysytään. Sinulla toki on oikeus kieltäytyä vastaamisesta, mutta työnantajalla ei ole velvollisuutta ottaa sinua töihin.
Jos nauhoittaa haastattelun niin voiko tuollaisesta kysymyksestä saada työnantajan vastuuseen? Mulla on työhaastatteluissa aina puhelimessa nauhoitus päällä nimittäin. Tosin ei koske kyllä minua tämä intti asia mutta jos jotain muuta vastaavaa kiellettyä kysytään.
BTW: kuinkas tuo työllistyminen on onnistunut?
Ei ole. Työskentelen muuten maanpuolustuksellisten asioiden parissa ja en ole suorittanut asepalvelusta :D
Mää sain vapautuksen polvivamman takia, irtos pala rustoo ja saattoi vääntyä kun kilahti, pystyn onneksi vielä käveleen, mutta omaan tahtii.
Niillä lihasvoimilla mitään tehdä siinä vaiheessa kun pommit alkaa lennellä...
Tatuoitu inttijätkä on kaikkien jätkien jätkä! Ja jos on vielä Imatralta, niin paikka irtoaa vaikka ihan ilman papereita!
Milloinkahan tässä maassa päästään eroon tuosta Peran Perusverstaan mentaliteesti eli "intti pitää olla käyty, alikessu on johtaja ja RUK-mies vähintään kuningas".
Ja ihan vinkiksi, kansainvälisissä yhteyksissä kannattaa olla todella hiljaa inttiarvoistaan ja jutuista...
Vierailija kirjoitti:
Eikä yli viisikymppisiä naisia.
Meillä tj.n puoliso on iso pamppu puolustusvoimissa ja aivan varmasti kysytään onko käynyt armeijaa, miehiltä siis.
Mutta eiköhän hänellä ole sen verran ymmärrystä, ettei kaikkia armeija ota, esim just vammat.
Kaikki miehet työpaikalla ovat käyneet intin .
Vierailija kirjoitti:
No ainakin se (intti käyty) kertoo selkeästi että osaa vastaanottaa ohjeita ja käskyjä.
Ettei analysoi ja kyseenalaista kaikkea inttämällä--- ja äiskän ei tartte enää herättää töihin.
Kykenee myös työskentelemään ryhmässä ja sietämään epämukavuutta jatkuvasti valittamatta yhteisen päämäärän hyväksi.
Minä en itse oppinut mitään noista armeijassa. Hyvin auktoriteettivastaisena persoonana olin jatkuvasti ongelmissa armeijassa ja pari kertaa putkassakin. Loppupeleissä päädyin sellaiseen hommaan (kirjuriksi) jossa ei tarvinnut tehdä paljon muuta kun kuljettaa postia ja käydä syömässä. Ryhmässä toimiminenkin käytännön tasolla on sitä, että nohevin tyyppi tekee kaikkien hommat ja se ketä ei kiinnosta, ei tee mitään koska ei sitä pysty siellä kukaan pakottamaan tekemään yhtään mitään. Järjestelmä on sellainen, että jos olet hyvä, saat tehtäväksi kaikkien hommat ja jos olet huono, kukaan ei pyydä sinua tekemään mitään koska et kuitenkaan tee.
Herätä osasin jo ennen armeijaakin, olin käynyt vuoden töissä jossa aamuvuoro alkoi puolta tuntia aiemmin kuin armeijassa herätettiin.
Jos näistä taidoista on hyötyä työelämässä niin minäkin haluan sellaiseen työpaikkkaan, taatusti on hyvä meininki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan voi valehdella! Ei sitä kukaan mistään tarkista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kysytään jotain mitä ei saisi kysyä ja se vaikuttaa/johtaa huonoimmillaan/parhaimmillaan? siihen että et työllisty jos haastattelijana on joku "isämmanpulustaja" henkin tattiaivo. Ehkä en edes haluaisi työskennellä kyseisessä paikassa eikä onneksi olekaan pakko.
No. Tuolla kirjoitustaidolla et pääse mihinkään töihin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä sivari on meriitti ja siitä saa palkanlisän.
Ja totaalikieltäytyjät pääsee esimieheksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä yli viisikymppisiä naisia.
Olen huomannut, että rutiinityötä tekevät ja keski-iän ylittäneet naiset ovat ylivoimaisesti pahimpia saikuttelijoita. Ovat huomattavasti enemmän poissa kuin pikkulasten äidit.
Meille otetaan vain reserviupseereita. Ei täällä tosiaan kukaan merkittävästi saikuilla ole. Mutta porukka on tuon tuosta kertausharjoituksissa ja muissa maanpuolustusharkoissa tai juhlissa. Messuilla esitellään toimintaa ja värvätään lisää väkeä. Kaiken masilman kissanristiäisiin pitää saada vapaata, kun on lapsille laseammuntapistettä ja mammoille soppatykkiä. Tai muuten vaan Levillä ryyppäämmässä ja myöhemmin käräjillä.
Kesken palavereiden alkaa puhelimet piippaamaan ja puolet porukasta säntää johonkin vapepa hommaan mistä ei saa kertoa mitään.
Projektit kusee yhtä lailla kuin saikuttajilla.
Eli useimpia naisia ei palkata? Hohhoijaa. Sivarit pääsee nykyään poliisiksikin ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
No ainakin se (intti käyty) kertoo selkeästi että osaa vastaanottaa ohjeita ja käskyjä.
Ettei analysoi ja kyseenalaista kaikkea inttämällä--- ja äiskän ei tartte enää herättää töihin.
Kykenee myös työskentelemään ryhmässä ja sietämään epämukavuutta jatkuvasti valittamatta yhteisen päämäärän hyväksi.
Heh, intin käynyt kaverini on saanut potkut kaikista aamuduuneistaan pommiin nukkumisen takia. Nyt on iltaduunissa onnistunut pysymään
Nainen, intti käyty, harvemmin cv:ssä. Samantekevää minulle onko osaaja käynyt inttiä vai ei.
Puhumattakaan lääkintämieskoulutuksesta josta on suoraan hyötyä siviilissä.