Millaisia kamalia/ärsyttäviä työkavereita teillä on ollut?
Välillä tekisi töissä mieli haistattaa pitkät yhdelle työkaverille. Ymmärtää kaiken väärin mitä sanon, jos yritän saada aikaan jotain pientä small talkia. Ottaa itseensä erittäin helposti, on itkukohtauksia ja jatkuvaa uhkailua että hän etsii paremman työpaikan. Jos hän ei ole töissä, ei ole mitään draamaa. Muuten melkein päivittäin on jotain sellaista, mistä yrittää saada aikaan jotain tappelua. Jos kerron ohimennen jotain täysin turhaa mistä oon pomon kanssa jutellut, huomaan että hän ottaa vaikka ruokatauolla yleiseksi keskusteluaiheeksi tämän turhan keskustelun, jonka olin pomon kanssa käynyt. Ja tietenkin ymmärtää jotain väärin, ja joudun oikomaan mitä on oikeasti puhutta ja mitä on oikeasti tarkoitettu. Jos tekee virheen ja joku muu työntekijä tulee siitä hänellä sanomaan, tulee tiuskimista ja kiukuttelua. Jos itse teen virheen ja joku tulee mulle siitä sanomaan, korjaan virheeni, selvitän miksi virhe on tullut ettei sitä enää tapahtuisi yms, mutta en siitä itseeni ota. Sitten saan kuunnella tämän itkuisen aikuisvauvan tiuskimista siitä, että mun pitäisi olla onnellinen että oon tommonen "lellitty" työpaikalla, kun häntä kiusataan vaan koko ajan ja mulle ei kuulemma ikinä sanota mitään?
Tuon tyyliset kommentit on tullut aina niin puskista, että en oo oikeen osannut mitään. Juu, on tehnyt mieli sanoa ilkeästi, mutta yritän sammuttaa tuollaiset pienet tulipalojen alut, enkä heittää lisää bensaa liekkeihin. Ikinä ei tiedä mistä hän suuttuu tai mitä hän ymmärtää väärin. Nyt olen alkanut huomaamaan, että jos aikataulujen takia tämä herkkänahkainen joutuu tekemään osan sellaisista töistä, jotka minä normaalisti tekisin, hän tekee aivan typeriä virheitä. Sitten muut työntekijät tulevat mulle myöhemmin kiukkuisena näyttämään näitä "mun" tekemiä virheitä. En oikeasti tiedä, haluaako tämä herkkänahkainen työkaverini jotenkin nostattaa omaa statustaan lyttäämällä mut, ja yrittämällä saada muita työntekijöitä mun kimppuun. Koska jos jotain tappelua on, liittyy siihen aina tämä herkkänahkainen, eikä mulla ole ollut kenenkään kanssa ikinä työpaikalla mitään "tappelua". Hän ei kestä sitä, että hän tekee virheitä ja siitä hänelle sanotaan, mutta jotenkin häntä kaivelee se, kuinka minä käsittelen omat virheeni (ilman itkuja, kiukuttelua ja tiuskimista). Yrittää jokaisella elämän osa-alueella aivan liikaa, ja kiukuttelee töissä jopa harrastuksistaan, kun joku toinen harrastusryhmässä on parempi kuin hän. Tai ei tietenkään ole parempi, hän on parhain, mutta ei ymmärrä miksi muut saavat kehuja ja hän ei.
Muillakin varmasti löytyy näitä ei-niin-mukavia - työkavereita? :D
Kommentit (5)
Ärsyttää ihmiset jotka on eivät jaksa nähdä mitään oikeaa vaivaa ja ainoa ratkaisu tilanteeseen on se että ovat perseestä muita kohtaan. Sen pitäisi näkyä jossain että Suomessa on olevinaan koulutettuja ja fiksuja ihmisiä eikä kaikkia töitä pitäisi jakaa sen perusteella kuka puhuu parhaiten paskaa. Työt tehdään samalla tavalla kuin kaikki muutkin omat asiat eli mennään siitä mistä rima on matalin. Sen jälkeen ihmetellään kun kaikki investoinnit tehdään Aasiaan kun palkkataso ei näy työn lopputuloksessa mitenkään täällä. Viimeinen sammuttaa valot.
Joskus rakennusfirmassa työskennellessäni sain työparikseni sellaisen vähän alkoholisoituneen tyypin. Aamulla aina kauheassa krapulassa työpaikan varastolle, siitä työautolla kauppaan (laittoi mut aina ajamaan, ja yleistä oli että haettiin päivän eväät matkan varrelta jostain kaupasta), ja työmaalle. Mukamas salaa kävi sitten ensimmäisen tunnin aikana monta kertaa lipittämässä kaljaa työauton takana, hakiessaan "työkaluja". Kotimatkalla piti monta kertaa pysähtyä aina kuselle tien varteen. Sanoinkin että jaahas, taasko kalja kusettaa? Hiljasta oli. Kerran tuli aivan kamalassa krapulassa työpaikan varastolle, ja kun pomo ilmoitti että hän lähtee yksin paikkaan A ja minä lähden toisella autolla paikkaan B, niin näkyvät tärinät tuli jätkälle, kun tajusi että joutuukin ajamaan, enkä mä toimi juoppokuskina. Sanoin pomolle siitä monta kertaa, että ihan oikeasti, jos ei oo ajokunnossa niin kuinka voi olettaa että on ok olla töissäkään, eihän tota voi rattiin päästää?? "Niin.. kyllähän mä sen tiedän.. mutta ei nyt oikein oo muita työntekijöitä ja töitä niin paljon... eikä tonne työmaalle ny oo ku muutama kilometri"
Otti monta kertaa "loparit", mutta vinkui taas muutaman päivän ryyppyputken jälkeen takaisin töihin.
Lopulta pomo ei ottanutkaan takaisin, mikä oli ihan totaalijärkytys tälle kaljasienelle.
Työkaverit, jotka peittelevät tekemiänsä virheitä, ja yrittävät lopulta saada ne jonkun toisen syyksi.
Juuri tuollaisia, jotka ovat muka ahkeria mutta teettävät toisilla.
Tää on yleinen: valitetaan kiirettä, mutta mitään ei saada aikaan. En usko, että olen ainoa, jolla tätä on tullut vastaan. Paras kommentti, kun ei saatu harjoittelijaa tai tukityöllistettyä "kuka täällä nyt työt tekee", taisi lipsahtaa vahingossa.