Mitä ruokaa tänään illaksi isolle perheelle? Ehdottakaa!
Eilen oli nachopelti, ihanan helppo!
Itselleni laitan uuniperunaa ja soossia.
Jotain noille lapsukaisille olisi myös keksittävä.
Kommentit (21)
Makaronilaatikko, kanasuikale ja riisi, jauhislihasoppa, tuorepastaa ja katkarapukastike, tuorepastaa ja lämminsavulohikastike, spaketti ja jauhelihakastike, perunaa ja kanan paistileikettä herkkusienien kera, kanapullia kookoskastikkeessa, leipää ja salaattia tietty ruoan kanssa..
Kysy niiltä pennuilta mitä ne haluaa.
Meillä pitkästä aikaa makkarakastike, perunamuusi ja porkkanaraaste sekä punajuuria.
Nivea-laatikkoa, pariloitua kattohuopaa, räkäkiiskisoppaa, flambeerattua paviaania - onhan näitä...
Miksi eri ruokia?! Ärsyttää että joku saa eri ruokaa kuin muut.
Lasagne sopii isolle porukalle. Tarjoa lisäksi salaattia ja valkosipulileipää.
Meillä tapana syödä jotain naposteluruokaa iltaisin tai viikonloppuna.
Makaroonilaatikko on enemmän arkisin päivällisenä tms.
Ja tätä en nyt siis keksi.
Lapsetkaan eivät keksineet, siksi täällä huutelen
Uuniperunaa ja soossia eli samaa ruokaa lapsille kuin itsekin syöt. Miksi ihmeessä lapsille laitettaisiin jotain eri ruokia?
Meillä on tänään burgundinpataa. Ei ole vaikeaa (ja viinin voi jättää pois, lisää silloin tomaattimurskaa enemmän). Pata vain vaatii pitkän haudutuksen. Netti on ohjeita pullollaan.
Lapset eivät pidä uuniperunoista.
Siksi.
Minä kuitenkin haluan niitä syödä ja en todella aio lapsiani pakottamaan niiden syöntiin.
Possun posket uunissa. Lisukkeeksi maun mukaan vaikka kasviksia tai perunaa.
Selitäpä minulle ap, miten se syöjien suuri määrä vaikuttaa asiaan? En ymmärrä. Mitä tahansa ruokaa voi tehdä paljon tai vaikka vain yhdelle.
Minä aion tehdä neljälle tänään vege-rendangia. Hemmetin hyvää, mutta suht työläs ruoka. Tämä resepti on kahdelle, teen kaksinkertaisen satsin.
Tee pizzaa? Tortilloja/tacoja? Itsetehtyjä hampurilaisia? Uunilohta?
Vierailija kirjoitti:
Selitäpä minulle ap, miten se syöjien suuri määrä vaikuttaa asiaan? En ymmärrä. Mitä tahansa ruokaa voi tehdä paljon tai vaikka vain yhdelle.
Minä aion tehdä neljälle tänään vege-rendangia. Hemmetin hyvää, mutta suht työläs ruoka. Tämä resepti on kahdelle, teen kaksinkertaisen satsin.
Tää olikin sitten se tärkein pointti taas!
Voi hyvä jumala !
Kerropa mulle myös, miten on niin vaikea vastata kysymykseen joka aloituksessa on esitetty?
Meillä tehdään muutama pitsa eri täytteillä.
Höyrynakkeja ja itsetehtyä perunasalaattia. Kirsikkatomaatteja, kurkku ja porkkanatikkuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höyrynakkeja ja itsetehtyä perunasalaattia. Kirsikkatomaatteja, kurkku ja porkkanatikkuja
Kiitos, tämä lähtee illaksi käyttöön
ei ap :)
Hodaribuffet? Itse täytetyt patongit erilaisin täyttein (tuorejuustoa, juustoa, kurkkua, paprikaa, salaattia tomaattia, sipulia, leikkelettä, tonnikalaa)? Ostaa niitä kaupan esipaistettuja kokojyväpatonkeja :)
Jeesiä nyt