Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hemmetissä mun peili vääristää mun ulkonäön näin??

Vierailija
15.02.2019 |

Mä siis oikeesti välillä luulen olevani kaunis! Mun kasvojen luusto näyttää nätiltä, korkeat poskipäät ja kauniin muotoiset leuka ja suu. Nenä on just passeli ja silmät kirkkaat ja katse syvä ja jopa älykkyyttä heijastava.

Jos meikkaan, lähden välillä tosi hyvillä mielin kotoa, näytän hyvältä!

Mutta annas vaan olla jos joku ottaa musta kuvan tai päädyn jonkun kuvaamalle videolle.

Niistä näkyy selvästi, että mulla on valtava naama, ohut tukka, pikkiriikkiset silmät, humalaisen katse ihan selvinpäin, suu mummomainen, leuka ja posket muistuttavat lähinnä pullataikinaa. Siellä mitään poskipäitä näy missään. Koko naama on epäsuhtainen, painoittuen leveään mörssärileukaan. Ja kuva ei valehtele, se on surkeaa, mutta totta.

Mitenköhän kauniilta oikeasti kauniit ihmiset näyttävät itselleen peilissä? Varmaan huimaavan upeilta.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peili kertoo enemmän kuin kuva. Kuvassa on lukuisia ongelmia

Vierailija
2/20 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kirkasvalaistuksessa otettu kuva imartele ketään. Katso itsensä luonnonvalossa peilistä mikä ei vääristä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniistakin ihmisestä voi ottaa kauheita kuvia. Treenailkaa,

Ja kameroita on monenlaisia. T. Kuvannut paljon hienolla järjestelmäkameralla, testissä olleet myös muutamat kännykkäkamerat. Kaikissa hyvät puolet sekä huonot jutut, mitä tulee kännyköihin.

Vierailija
4/20 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kooita keksiiä hyödyllisemppiä harrastuksia.

Vierailija
5/20 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Mielestäni näytän peilissä ihan ok:lta, mutta kuvissa ja videoilla aivan järkyltä.

Vierailija
6/20 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoistaan voi saada paljon paremman kuvan kun käyttää salamaa, siis kännykkäkameralla. Eräällä en suosutunut kuvaamaan muita ollenkaan, kameran taso oli niin heikko. Pitää tajuta tietyt jipot. Voi kokeilla myös ottaa itsestä kuva peilin kautta. Taiteellinen silmä käyttöön.

Vierailija
7/20 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
8/20 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadimme parempia peilejä!

Vierailija
9/20 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä jännä ilmiö. :D

Vierailija
10/20 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli voimme todeta, että totuus katsoo sieltä peilistä? Yes! Olen niin hirveä aina kuvissa ja peilissä täysin ok.

Vierailija
11/20 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko totta että peilissä näkyy totuus?

Vierailija
12/20 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomannut myös. Mutta peili tuntuu valitettavasti valehtelevan. Muut ovat valokuvissa mielestäni itsensä näköisiä, mutta kun näen omat kasvoni valokuvassa niin näytän oudolta ja vieraalta.

Vierailija
13/20 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma silmä ilmeisesti tottuu näkemään itsensä erilaiselta kuin todellisuudessa on. Eli peilistä tulkitsee itsensä paremman näköiseksi kuin oikeasti on. Pelottavaa.

Vierailija
14/20 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman metrin päästä kuvattu videokuva yleensä näyttää kasvot sellaisina kuin ne oikeasti ovat.

Peili voi hämätä, koska näet aina itsesi luonnollisesti peilikuvana, vain tietyistä kulmista ja vaistomaisella peiliinkatsomis-ilmeellä. Ja kyllä aivot myös helposti tulkitsevat oman peilikuvan kauniimmaksi kuin se muille ehkä onkaan, koska se on aivojen ovela tapa vahvistaa itsetuntoa. Tätäkin on siis tieteellisesti tutkittu.

Kuviin ei kuitenkaan kannata luottaa, kukaan ei livenä näe toista samalla tavalla kuin pysäytetystä kuvasta jossa mahdollisesti on optiikkavääristymääkin. Kuvasta esimerkiksi paljastuu kasvojen epäsymmetria, joka livenä häivyttyy kun aivot ignooraavat sen ja ollaan liikkeessä.

Vierailija
15/20 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://epassikuva.fi/ota-passikuva-itse/

Tässä on esimerkkejä kuvavääristymistä, todella paljon on eroa.

Vierailija
16/20 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen mielestäni ihan siedettävä muuten, mutta selfiet on ihan karseita. Hirveen iso nenä, kaikki ihon virheet korostuu, väsyneet silmät. Videoissa oon nätein, oon jotenkin eloisampi ja hoikempi kun luulen. Puheääni onkin sit ihan eri juttu, karsee...

Vierailija
17/20 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että kun itseään katsoo peilistä niin siinä helposti ottaa aina tietyn ilmeen. Nostaa otsaa, että silmät näyttävät isommilta ja jännittää leukaa ja suuta, että huulet ja kasvojen luusto korostuvat. Kun joku sitten ottaa kuvaa tai videota, niin siinä ei näe itseään ja sitten vain ajattelee että no parasta pitää naama rentona etten näytä tyhmältä. Kun naaman antaa olla rennompana, niin silmät näyttävät pienemmiltä ja leukalinja ja poskipäät "hukkuvat".

Vierailija
18/20 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on tottunut peilikuvaansa. Todellisen naaman näkevät muut. Kännyköillä ja muilla laajakulmaisilla räpsyillä läheltä otetuissa kuvissa nenä tunkee isona eteenpäin ja korvat karkaavat horisonttiin. Osaava kuvaaja saa aikaan oikean näköisen kuvan, joka ei kuitenkaan näytä siltä peilikuvalta.

Vierailija
19/20 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä videossa muuten näytetään ja selitetään hyvin, minkä takia esim. nenä näyttää kuvissa isolta.

Vierailija
20/20 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peili näyttää sinusta peilikuvan, siis väärinpäin kuin mitä oikeasti olet ja miltä näytät valokuvassa, jossa näet käänteisen kuvan itsestäsi kuin mihin olet tottunut peilissä.

tässä yksi syy.

Toinen on se että vain todella hoikkakasvoinen näyttää valokuvassa hyvältä, joten älä huoli. Parempi näyttää livenä paremmalta kuin kuvassa. Todella hoikat näyttää kuvassa paremmalta kuin livenä mutta so what. Itse ainakin olisin mieluummin livenä se parempi versio itsestäni kuin kuvassa. Kuvassa voi aina käyttää photoshopia jos tarve on, livenä ei : D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi