Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi uskovaisuus näkyy ihmisestä päällepäin - ateistististahan sitä samaa ei näe?!

Vierailija
15.02.2019 |

Seuratkaahan, kun tuolla ulkona kuljette.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä näe. Monilla uskovilla on risti kaulassaan, joillakin jopa joitakin jeesuksen kuvia vaatteissaan. Mutta kaikilla ei ole. Tunnen erinäisiä uskovia naisia. Toiset heistä meikkaavat, toiset eivät. Olen nähnyt heidän pukeutuvan ihan tavallisiin, jopa seksikkäisiin katumuodin  mukaisiin vaatteisiin. Sama koskee miehiä. Osa uskovista miehistä pukeutuu huomattavan konservatiivisesti. Tunnen kuitenkin keski-ikäisen metallifanin näköisiä uskovia miehiä. Jos menee kirkkoon tai seurakunnan tilaisuuteen, voi - oman peukalotuntumani mukaan - sanoa, että uskovien pukeutuminen ja muu ulkoasu on verrattain konservatiivista. Se ei kuitenkaan koske kaikkia.

Viime kädessä joudutaan kysymään, kuka on uskossa, uskova tai uskovainen, mitä sanaa haluaa käyttää. Olen kyllä kuullut sellaisia kantoja, että ei se mies voi olla uskovainen, koska sillä on pitkä tukka ja musta nahkatakki. Päätös uskosta - jos se nyt on päätös tai valinta - on henkilökohtainen. Muut eivät voi eivätkä saa määritellä sitä. Kärjistin tätä asiaa taannoin miettimällä, onko Suomessa vapaaehtoisesti seksityötä tekevää uskovaa ihmistä. Lähinnä mielessäni oli nainen, mutta miksei mieskin. Jos unohdetaan sana "vapaaehtoinen" ja sisällytetään uskovaisiin myös muslimit, niin varmasti löytyy. Mutta onko seksityö peruste epäillä jonkun henkilökohtaista kristillistä uskoa? Seksi nyt on kuohuttava aihe, mutta minä näen kyllä haitallisempiakin ammatteja. Moottoriurheilu on minusta täysin turhaa saastattumista. En usko, että kysymys uskovasta rallikuskista aiheuttaisi samanlaista yleistä kummastelua kuin ajatus uskovasta ilotytöstä. Onko olemassa mitään sataprosenttisen varmaa ulkoista seikkaa, jonka perusteella voi päätellä jonkun ihmisen elämänkatsomuksellisen vakaumuksen? Minä en usko edes papin vaatteisiin. Munkinkaapu alkaa olla jo melko vakuuttava.

Vierailija
22/32 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos uskovaisuus näkyy päällepäin ja osassa ei näy, niin ne ovat sitten niitä ateisteja.

Mietitköhän nyt aloitustasi ihan loppuun saakka?

Enemmistö ihmisistä ei ole uskovia eikä ateisteja, vaan ihmisiä, joilla on jonkinlainen usko, mutta eivät jäsennä sitä minkään aktiivisen seurakuntayhteyden kautta tai sitoutuen vahvasti kirkkonsa oppiin.

Uskoo johonkin = uskovainen

Ei usko mihinkään = ateisti

Väärin, ateisti se vasta uskovainen onkin - se raukka uskoo rystyset valkoisena ettei Jumalaa ole, eikä Jeesusta joka pelastaa.

Uskotko sinä rystyset valkoisina ettei pelastavaa Pääsiäispupua ole? Tuskinpa, luultavasti et koskaan erityisesti edes ajattelee Pääsiäispupun olemassaoloa. Ihan samalla tavalla esim. minä ateistina en usko Jumalaan, mutta ei se ole mulle mikään suuri juttu jota koko ajan julistaisin, minä nyt en vain usko. Typerää kuvitella että ateistit yleisesti olisivat jotain ääriateisteja, sama kuin luulisi kaikkien uskovaisten olevan ääriuskovaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uskovaisen ihmisen - tarkoitan siis kristinuskoisen erottaa katukuvasta. Melkein kaikilla naisilla on pitkät rasvaiset tukat ja silmälasit, ei meikkiä. Miehillä on yleensä silmät lähekkäin toisiaan ja syvällä kasvoissa. Pukeutuminen on aika konservatiivista. Että kyllä sen ulkonäöstäkin huomaa.

Vierailija
24/32 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisten kanssa väittely on samanlaista kuin perussuomalaisten kanssa.

Kun  ihminen uskoo johonkin, hän ei halua nähdä totuutta.

Parempi vältellä molempia.

Vierailija
25/32 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä uskovaisen ihmisen - tarkoitan siis kristinuskoisen erottaa katukuvasta. Melkein kaikilla naisilla on pitkät rasvaiset tukat ja silmälasit, ei meikkiä. Miehillä on yleensä silmät lähekkäin toisiaan ja syvällä kasvoissa. Pukeutuminen on aika konservatiivista. Että kyllä sen ulkonäöstäkin huomaa.

Minä ja tuttavapiirini osaa kylläkin peseytyä ja meikata, ja aika monet tuttuni ovat kristittyjä. Silmälasit liittyy likinäköisyyteen. Ja moni likinäköinenkin kristitty käyttää piilolinssejä. Jos ei käytä, se liittyy todennäköisemmin herkkiin silmiin kuin uskovaisuuteen.

Tosin tuo väite miesten silmien läheisyydestä on jo niin mielipuolinen, että tämä taisi olla vain vitsi.

Vierailija
26/32 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No enpä ole kyllä itse huomannut. Kaveripiirissä on uskovaisia ja ei-uskovaisia, eikä niitä mitenkään erottaisi toisistaan ulkonäön perusteella. Itse taidan ateistina itse asiassa olla se epäsiistein ja vähiten meikkaavin tutuistani :D

Vierailija
27/32 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos uskovaisuus näkyy päällepäin ja osassa ei näy, niin ne ovat sitten niitä ateisteja.

Mietitköhän nyt aloitustasi ihan loppuun saakka?

Enemmistö ihmisistä ei ole uskovia eikä ateisteja, vaan ihmisiä, joilla on jonkinlainen usko, mutta eivät jäsennä sitä minkään aktiivisen seurakuntayhteyden kautta tai sitoutuen vahvasti kirkkonsa oppiin.

Uskoo johonkin = uskovainen

Ei usko mihinkään = ateisti

Väärin, ateisti se vasta uskovainen onkin - se raukka uskoo rystyset valkoisena ettei Jumalaa ole, eikä Jeesusta joka pelastaa.

Kristitty yhdessä ateistin kanssa ei usko satoihin eri jumaliin, kuten Odiniin, Zeukseen, Maha Vishnuun, Shivaan, tai Brahmaan.

Ateisti uskoo vain yhteen jumalaan vähemmän kuin kristitty.

Vierailija
28/32 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaiset ei anna tatuoida itseään. 

En tunne ainoatakaan uskista kellä olisi tatska.

Lukuunottamatta niitä rintasyöpä-laser-3piste-tatskoja syöpähoitojen sädehoitoja  varten.

Vierailija
29/32 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mm. raamattu kieltää leikkaamasta hiuksia ohimoilta ja koskemasta veitsellä parran reunaan. Ateismihan on uskonnoista parhain // pahin.

Vierailija
30/32 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän sitä meillä onkin pohdittavaa...

Vierailija
31/32 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat yhtä syntisiä. Eivät uskovaiset ole sen parempia ihmisiä.

Paljon länsimaiden ruumiillisuuden kieltämisestä tulee platonisuudesta ei Raamatusta.

Vierailija
32/32 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa vielä:

Olen jo vuosia huomannut ajoittain pienen kakan hajun lehahtavan mun ympärillä. Aivankuin pieru, mutta mitään pieraisun tunnetta en ole tuntenut peräpäässä. Luulin aluksi, että kuvittelen, mutta en kuvittele, vaan tajusin, että tämä liittyy toiseen mun vaivaan eli siihen, että suoleni ei tyhjene kunnolla ja silloin kun en ole saanut auttamalla suolta tyhjäksi, niin tämä haju esiintyy välillä. Uskon, että sisempi sulkijalihakseni jää jotenkin raolleen ulostamisen jälkeen ja se suoleen jäljelle jääneen kakan haju pääsee ulos.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi