Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näetkö PAINAJAISIA työstäsi?

Vierailija
15.02.2019 |

Olen ollut nykyisellä alallani muutaman vuoden. Työni on todella pikkutarkkaa. Tarkkuus + nopeus yhdistelmä kehittyy vain työkokemuksen karttuessa, joten tunnen olevani vielä aika aloittelija. Painajaisissa teen toistuvasti virheitä ja saan hävetä itseäni. Edellisessä työpaikassa jouduin työpaikkakiusaamisen kohteeksi ja ne tilanteet yhä edelleen kummittelevat unissani. Uneni ovat todella eläviä ja aamulla herään häpeän tunteeseen.

Millaisia painajaisia sinä näet työstäsi?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen. Olen koodari, ja näen painajaisia joissa olen tehnyt aivan hirvittäviä virhietä, jotka aiheuttavaat sanomalehtiotsikoita, valtavia taloudellisia menetyksiä ja jopa hengenmenoja. Usein unet päättyvät siihen että saan potkut, nimeni virheen tekijänä tulee julkisuuteen, minua vihataan niin paljon että joudun muuttamaan metsiin erakoksi, ja lopulta näissä unissa yleensä kuolen nälkään johonkin talvisen järven jäälle.

Vierailija
2/20 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen joka yö. Olen töissä päiväkodissa.

Jokapäiväinen pelko siitä, että jotain sattuu siirtyy yöuniin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perhepäivähoitaja.Nään joskus unta että lapsi katoaa.Ihan kauheassa paniikissa häntä etsin ja kello sen verran että hakija tulee ihan pian.Mietin miten selitän vanhemmille että lapsi kadonnut.Sitten herään hiestä märkänä.Todellisuudessa ei onneksi tällaista ole koskaan tapahtunut.

Vierailija
4/20 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen kotihoidossa töissä ja näin kyllä painajaisia siitä. Nyt en ole ollut edes koko alalla kolmeen vuoteen ja silti nään joskus niitä painajaisia että työvuoro pitäisi aloittaa mutta asiakkaiden avaimet ja työvälineet on hukassa enkä löydä asiakkaiden asuntoja ja olen aikataulusta tunteja myöhässä. 

Vierailija
5/20 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen usein. 

Pahin on ollut se, että rikoin pomon kahvikupin. Tämä on hänen siis kotoa tuomansa ja selvästikin tärkeä. Aina huutelee, että missä mun kuppi on. 

Joku sen on laittanut tiskikaapissa vähän väärälle puolelle tms. Käsittelen kuppia varoen kun laitan astianpesukoneeseen. 

Joskin kahvikuppineuroosi tässä vaiheessa on tavallinen reaktio. 

Vierailija
6/20 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä aiinakaaan itse työööstä. Se onn niin itsestäään selvätajuiista. Ennnemminkin sen käsitttäminen tapaahtuu unisssa eriii muodoisssa..

Vierailija
7/20 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen perhepäivähoitaja.Nään joskus unta että lapsi katoaa.Ihan kauheassa paniikissa häntä etsin ja kello sen verran että hakija tulee ihan pian.Mietin miten selitän vanhemmille että lapsi kadonnut.Sitten herään hiestä märkänä.Todellisuudessa ei onneksi tällaista ole koskaan tapahtunut.

tuo on yleisin painajainen minullakin. 

2

Vierailija
8/20 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Maanviljelyn tulevat sesonkityöt ilmaantuvat uniin aina melko tarkkaan noin kuukautta ennen todellista ajankohtaa. Kaikki menee katastrofaalisesti pieleen. Koneita ei saa kuntoon ja pellolle, tai ne hajoavat, joku ihminen joutuu johonkin koneeseen, kalusto uppoaa tai palaa, aineita ja tarvikkeita ei löydy mistään, kaikesta myöhästyy, mitä nyt milloinkin. 

Vierailija
9/20 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, melkein joka yö. Inhottaa, kun tuntuu että olisin töissä 24/7.

Vierailija
10/20 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorena sain kesätöitä ison marketin kassalta ja sen kesän ajan näin päättymättömiä unia kassatyöstä ja tavaravirrasta. Kun heräsin, tuntui aina että olisi työskennellyt koko yön.

Vierailija
11/20 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ennen kotihoidossa töissä ja näin kyllä painajaisia siitä. Nyt en ole ollut edes koko alalla kolmeen vuoteen ja silti nään joskus niitä painajaisia että työvuoro pitäisi aloittaa mutta asiakkaiden avaimet ja työvälineet on hukassa enkä löydä asiakkaiden asuntoja ja olen aikataulusta tunteja myöhässä. 

Tämä voisi olla täysin minun kirjoittamani! Harhailen ties missä kerrostalojen loputtomassa suossa ja kello tikittää..

Vierailija
12/20 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä kaupassa. Painajaisissani liukuhihna syö asiakkaan, yleensä uhri on avuton vanhus tai pieni lapsi. Yritän auttaa mutta en pysty tekemään mitään vaan hätäännyn. Kerran jäin pois töistä ja otin vapaata kiska en pystynyt unen jälkeen menemään lähellekkään liukuhihnaa. Kerrottuani painajaisestani äidilleni, tämä kertoi että pappani oli aikoinaan töissä tehtaassa ja kuoli jäämällä liukuhihnan väliin. En tiedä onko unelma ja tällä mitään yhteistä.

Vierailija
13/20 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen kaupan alalla töissä ja työpaineet siirtyvät uniin muuttuen joskus painajaisiksi joissa kollegat / esimiehet kuristavat minua tms.

Vierailija
14/20 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unet paljastavat sen, kuinka voit.

Vierailija
15/20 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka arki valveilla ollessa.

Vierailija
16/20 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unissa teen joskus oikeasti töitä pää kainalossa, hukun työtaakan alle enkä saa sairaslomaa irtonaiselle päälleeni. Unien kokemus on karmivaa ja epämielyttävää.

Vierailija
17/20 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut jo kaksi ja puoli vuotta eläkkeellä, muuta vieläkin näen painajaisia koulusta. Olin opettajana 40 vuotta. Lapsi katoaa, en saa meteliltä ääntäni kuuluviin, tukehdumme koko luokka homeeseen jne.

Vierailija
18/20 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä saa niin paljon vaan arvostelua koko ajan osakseen ja vain vähän kiitosta. En tiedä kuinka kovaksi pitäisi tulla, ettei arvostelu vähintäänkin purkautuisi unissa.

Vierailija
19/20 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin näen unta työstä. Ja jos näen, en painajaisia, mutta jotain sekavaa saattaa olla. Hämmentävää.

Vierailija
20/20 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn ja pärjään työssäni, mutta joskus näen painajaisia. Olen tuomari. Unessa olen tuominnut jonkun väärin ja tästä rangaistuksena minut m.estataan tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi