Näetkö PAINAJAISIA työstäsi?
Olen ollut nykyisellä alallani muutaman vuoden. Työni on todella pikkutarkkaa. Tarkkuus + nopeus yhdistelmä kehittyy vain työkokemuksen karttuessa, joten tunnen olevani vielä aika aloittelija. Painajaisissa teen toistuvasti virheitä ja saan hävetä itseäni. Edellisessä työpaikassa jouduin työpaikkakiusaamisen kohteeksi ja ne tilanteet yhä edelleen kummittelevat unissani. Uneni ovat todella eläviä ja aamulla herään häpeän tunteeseen.
Millaisia painajaisia sinä näet työstäsi?
Kommentit (20)
Näen joka yö. Olen töissä päiväkodissa.
Jokapäiväinen pelko siitä, että jotain sattuu siirtyy yöuniin.
Olen perhepäivähoitaja.Nään joskus unta että lapsi katoaa.Ihan kauheassa paniikissa häntä etsin ja kello sen verran että hakija tulee ihan pian.Mietin miten selitän vanhemmille että lapsi kadonnut.Sitten herään hiestä märkänä.Todellisuudessa ei onneksi tällaista ole koskaan tapahtunut.
Olin ennen kotihoidossa töissä ja näin kyllä painajaisia siitä. Nyt en ole ollut edes koko alalla kolmeen vuoteen ja silti nään joskus niitä painajaisia että työvuoro pitäisi aloittaa mutta asiakkaiden avaimet ja työvälineet on hukassa enkä löydä asiakkaiden asuntoja ja olen aikataulusta tunteja myöhässä.
Näen usein.
Pahin on ollut se, että rikoin pomon kahvikupin. Tämä on hänen siis kotoa tuomansa ja selvästikin tärkeä. Aina huutelee, että missä mun kuppi on.
Joku sen on laittanut tiskikaapissa vähän väärälle puolelle tms. Käsittelen kuppia varoen kun laitan astianpesukoneeseen.
Joskin kahvikuppineuroosi tässä vaiheessa on tavallinen reaktio.
En mä aiinakaaan itse työööstä. Se onn niin itsestäään selvätajuiista. Ennnemminkin sen käsitttäminen tapaahtuu unisssa eriii muodoisssa..
Vierailija kirjoitti:
Olen perhepäivähoitaja.Nään joskus unta että lapsi katoaa.Ihan kauheassa paniikissa häntä etsin ja kello sen verran että hakija tulee ihan pian.Mietin miten selitän vanhemmille että lapsi kadonnut.Sitten herään hiestä märkänä.Todellisuudessa ei onneksi tällaista ole koskaan tapahtunut.
tuo on yleisin painajainen minullakin.
2
Kyllä. Maanviljelyn tulevat sesonkityöt ilmaantuvat uniin aina melko tarkkaan noin kuukautta ennen todellista ajankohtaa. Kaikki menee katastrofaalisesti pieleen. Koneita ei saa kuntoon ja pellolle, tai ne hajoavat, joku ihminen joutuu johonkin koneeseen, kalusto uppoaa tai palaa, aineita ja tarvikkeita ei löydy mistään, kaikesta myöhästyy, mitä nyt milloinkin.
Kyllä, melkein joka yö. Inhottaa, kun tuntuu että olisin töissä 24/7.
Joskus nuorena sain kesätöitä ison marketin kassalta ja sen kesän ajan näin päättymättömiä unia kassatyöstä ja tavaravirrasta. Kun heräsin, tuntui aina että olisi työskennellyt koko yön.
Vierailija kirjoitti:
Olin ennen kotihoidossa töissä ja näin kyllä painajaisia siitä. Nyt en ole ollut edes koko alalla kolmeen vuoteen ja silti nään joskus niitä painajaisia että työvuoro pitäisi aloittaa mutta asiakkaiden avaimet ja työvälineet on hukassa enkä löydä asiakkaiden asuntoja ja olen aikataulusta tunteja myöhässä.
Tämä voisi olla täysin minun kirjoittamani! Harhailen ties missä kerrostalojen loputtomassa suossa ja kello tikittää..
Teen töitä kaupassa. Painajaisissani liukuhihna syö asiakkaan, yleensä uhri on avuton vanhus tai pieni lapsi. Yritän auttaa mutta en pysty tekemään mitään vaan hätäännyn. Kerran jäin pois töistä ja otin vapaata kiska en pystynyt unen jälkeen menemään lähellekkään liukuhihnaa. Kerrottuani painajaisestani äidilleni, tämä kertoi että pappani oli aikoinaan töissä tehtaassa ja kuoli jäämällä liukuhihnan väliin. En tiedä onko unelma ja tällä mitään yhteistä.
Kyllä. Olen kaupan alalla töissä ja työpaineet siirtyvät uniin muuttuen joskus painajaisiksi joissa kollegat / esimiehet kuristavat minua tms.
Unet paljastavat sen, kuinka voit.
Unissa teen joskus oikeasti töitä pää kainalossa, hukun työtaakan alle enkä saa sairaslomaa irtonaiselle päälleeni. Unien kokemus on karmivaa ja epämielyttävää.
Olen ollut jo kaksi ja puoli vuotta eläkkeellä, muuta vieläkin näen painajaisia koulusta. Olin opettajana 40 vuotta. Lapsi katoaa, en saa meteliltä ääntäni kuuluviin, tukehdumme koko luokka homeeseen jne.
Elämässä saa niin paljon vaan arvostelua koko ajan osakseen ja vain vähän kiitosta. En tiedä kuinka kovaksi pitäisi tulla, ettei arvostelu vähintäänkin purkautuisi unissa.
Harvoin näen unta työstä. Ja jos näen, en painajaisia, mutta jotain sekavaa saattaa olla. Hämmentävää.
Viihdyn ja pärjään työssäni, mutta joskus näen painajaisia. Olen tuomari. Unessa olen tuominnut jonkun väärin ja tästä rangaistuksena minut m.estataan tms.
Näen. Olen koodari, ja näen painajaisia joissa olen tehnyt aivan hirvittäviä virhietä, jotka aiheuttavaat sanomalehtiotsikoita, valtavia taloudellisia menetyksiä ja jopa hengenmenoja. Usein unet päättyvät siihen että saan potkut, nimeni virheen tekijänä tulee julkisuuteen, minua vihataan niin paljon että joudun muuttamaan metsiin erakoksi, ja lopulta näissä unissa yleensä kuolen nälkään johonkin talvisen järven jäälle.