Nyt kun poste restante muuttuu maksulliseksi niin mitkä paikat ovat siis sellaisia, joilta sitä paperipostia tulee?
Kommentit (5)
Postin paperiset saapumisilmoitukset.
Vierailija kirjoitti:
Iso osa poste restante postin saajista on ainakin Kelan "asiakkaita", joten Kelan kirjeet nyt ainakin. Eiköhän Kelan kirjeet palaudu sieltä bumerangina takas lähettäjälle kun harva haluu maksaa siitä että sais ne. Näkeehän ne kelan sähkösestä asiointipalvelustakin.
Olen ollut töissä sekä postin palvelupisteissä että Kelassa eli molemmat puolet tuttuja :D
Muutkin viranomaisten lähettämät päätökset tulee postilla. Sitten on tietysti oma lukunsa esim. ulosottoviranomaisten lähettämät kirjeet, joita poste restante -postin saajat saa myös paljolti.
Hmm, onko siis niin, että Kelaan tarvii verkkopankkitunnukset että sivuille pääsee kirjautumaan? Toki voi olla vaikeaa jollekin 6-kymppiselle tenukepille.
Vierailija kirjoitti:
Iso osa poste restante postin saajista on ainakin Kelan "asiakkaita", joten Kelan kirjeet nyt ainakin. Eiköhän Kelan kirjeet palaudu sieltä bumerangina takas lähettäjälle kun harva haluu maksaa siitä että sais ne. Näkeehän ne kelan sähkösestä asiointipalvelustakin.
Olen ollut töissä sekä postin palvelupisteissä että Kelassa eli molemmat puolet tuttuja :D
Muutkin viranomaisten lähettämät päätökset tulee postilla. Sitten on tietysti oma lukunsa esim. ulosottoviranomaisten lähettämät kirjeet, joita poste restante -postin saajat saa myös paljolti.
Olen ollut postin pisteessä töissä jossa oli poste restante ja näitä ulosottoviranomaisten kirjeitä ei sieltä haettu vaikka ihan ilmaista se olisi ollut.:)
"Iso osa poste restante postin saajista on ainakin Kelan "asiakkaita", joten Kelan kirjeet nyt ainakin. Eiköhän Kelan kirjeet palaudu sieltä bumerangina takas lähettäjälle kun harva haluu maksaa siitä että sais ne. Näkeehän ne kelan sähkösestä asiointipalvelustakin."
Lähes kaikilla poste restanten käyttäjistä on myös kotiosoite. Mutta joko tukien maksimoimiseksi (ettei huomioida ruokakunnan jäseneksi, mikä voisi leikata puolison tukia) tai työkomennusten tai lomamatkailun takia posti halutaan noutaa muualta kuin kotoa. Myös esimerkiksi perheenjäsenille ostettavia lahjoja tilataan poste restanten kautta.
Yleinen syy poste restanten käyttöön on se, ettei haluta viranomaisten tietävän, missä asuu. Eli esimerkiksi ulosoton kohteena oleva voi merkata osoitteekseen poste restanten, jottei ulosottoviranomainen tiedä, mistä ulosoton voisi tehdä, kun ei tiedä, missä henkilön irtaimistot sijaitsevat. Toki silloin ei saa sitten asumistukeakaan.