Voi Soini ja aivopieru,
vai että filippiiniläisiä hoitajia? Eikö olis vaan yksinkertaisinta ihan reilusti maksaa suomalaisille hoitajille.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
En olee persujeen fani mutta kokemuksesta voin sanoa etttä aasialaiset on ihaan "koneita".
Kaikesssa missä on kyse varsinkin kestävästä kehitykseen periaatteiden noudatttamista niiin ei todellakaaaan.
Duerte on presidentti, joka on Soinille mieleinen. Soini haluaisi Suomen samanlaisen diktatuurin, tietenkin itse johtajanpallilla istuen.
Ai eikö Soinin puolueessa enää ollakaan omien kansalaisten asialla?
Mutta ilmeisesti EU:n ulkopuolelta on sitten ihan ookoo roudata työvoimaa suomeen.
Ihan oikeasti, onko tuotakin joku tosissaan äänestänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olee persujeen fani mutta kokemuksesta voin sanoa etttä aasialaiset on ihaan "koneita".
Kaikesssa missä on kyse varsinkin kestävästä kehitykseen periaatteiden noudatttamista niiin ei todellakaaaan.
Sorry mutta ihmisten liikkumisella maasta toiseen ei ole mitään tekemistä kestävän kehityksen periaatteiden kanssa. Toiseksi koko kestävän kehityksen periaate - käsite on taas tälläinen yleisleima jolla voi koittaa leimata jotain ja samalla tuntea itsensä paremmaksi ihmiseksi. Vähän kuin globalisaatio, tuloerot tai nykyään kovin yleinen ilmastonmuutos joka tuntuu soveltuvan mitä ihmeellisempien asioiden vastustamiseen.
Taaskaan ei Timpalle ole muulla väliä kuin sillä, että pysyy tavalla tai toisella otsikoissa ja somen puheenaiheissa.
Soini on saanut pimperoa filippiiininäiseltä.
Eikö Soinin kannattaisi jo oman terveytensä takia siirtyä syrjään ja olla hiljaa? Pumppu tuskin kestää enää kauan makkaran, kaljan ja poliittisen stressin kombinaatiota. Soini on vielä ulkoministeri, joka on suht kevyttä hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Ai eikö Soinin puolueessa enää ollakaan omien kansalaisten asialla?
Mutta ilmeisesti EU:n ulkopuolelta on sitten ihan ookoo roudata työvoimaa suomeen.Ihan oikeasti, onko tuotakin joku tosissaan äänestänyt?
Vaikea sitä on ymmärtää mutta oli persuissa ihan ääniharava. Toivottavasti tämä kausi jää jabballa viimeiseksi.
Minusta hyvä uutinen ja soini varmaan viittasi siihen, että nämä sentään tekevät töitä ja ovat hyödyllisia, toisin kuin paholoiset, jotka vaan aiheuttavat pahoinvointia suomessa
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen hoitaja luulee, että laitoksen hoitajapula helpottuu sillä, että hän irtisanoutuu.
Ja Soini ja sinä kuvittelette, että kun otetaan kaksi (2) filippiiniläishoitajaa kahden (2) suomalaishoitajan tilalle vanhuksia hoitamaan on koko vahustenhoitokriisi hoidettu. Filippiiniläiset ei valita palkasta eikä kuulu ammattiliittoon, koska onhan se palkka pienuudestaan huolimatta isompi kuin mitä kotimaassaan saisivat. Kielitaitokaan ei riitä lavertelemaan medialle, että taas ne vanhukset makas koko päivän samoissa vaipoissa kun ei ehditty niitä vaihtamaan ja lääkkeetkin meni vähän sekaisin kun toinen hoitaja oli sairaana eikä sijaista saanut ottaa ja oli kiire.
Miksi ministeri Soini olettaa, että kotimaasta ei löydy tarpeeksi nuoria koulutettavaksi hoitotyöhön ja nimen omaan vanhustenhuoltoon? Eikö suomalaisia nuoria kiinnosta työt?
minä vaan kysyn kirjoitti:
Miksi ministeri Soini olettaa, että kotimaasta ei löydy tarpeeksi nuoria koulutettavaksi hoitotyöhön ja nimen omaan vanhustenhuoltoon? Eikö suomalaisia nuoria kiinnosta työt?
Ei kiinnosta, kun sitä työtä pitäis tehdä Esperin kaltaisissa firmoissa. Liian vähän hoitajia, pieni palkka, jatkuva huuto ja rähinä pomojen puolelta. Vanhukset heitteillä ja sitä on vaan katsottava tyynesti tai sitten lähdettävä muihin hommiin. No, toivottavasti nämä filippiiniläisnaiset jaksaa sitä paremmin.
Mä luulen, että suomalaisetkin tekis hoitotyötä ihan eri asenteella, jos työssä olis tarpeeksi käsiä ja aikaa tehdä se hyvin. Ei siinä palkankaan tarvis olla hirmu iso. Suurin osa ei vaan jaksa pidemmän päälle tehdä yksin kahden-kolmen ihmisen hommia. Ja miksi tarvisikaan, Suomessa saa vielä toistaiseksi itse valita ammattinsa ja työnsä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta, kun sitä työtä pitäis tehdä Esperin kaltaisissa firmoissa. Liian vähän hoitajia, pieni palkka, jatkuva huuto ja rähinä pomojen puolelta. Vanhukset heitteillä ja sitä on vaan katsottava tyynesti tai sitten lähdettävä muihin hommiin. No, toivottavasti nämä filippiiniläisnaiset jaksaa sitä paremmin.
Mä luulen, että suomalaisetkin tekis hoitotyötä ihan eri asenteella, jos työssä olis tarpeeksi käsiä ja aikaa tehdä se hyvin. Ei siinä palkankaan tarvis olla hirmu iso. Suurin osa ei vaan jaksa pidemmän päälle tehdä yksin kahden-kolmen ihmisen hommia. Ja miksi tarvisikaan, Suomessa saa vielä toistaiseksi itse valita ammattinsa ja työnsä.
Miksi ministeri Soini ei korjaa tilannetta paremmaksi, jotta nuorilla olisi halua opiskella hoitotyötä ja sitä olisi mielekkäämpää tehdä? Miksi päättäjät eivät hoida asioita kuntoon?
Vierailija kirjoitti:
Voi itku, uskokaa tai älkää, oon tykännyt Soinsta, ennen tätä lausuntoa..
Älä yritä. Ei uskota.
Vierailija kirjoitti:
Lue: Suomessa saa vielä toistaiseksi ilmaista rahaa tekemättä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Soini: Filippiiniläisistä hoitajista ratkaisu vanhustenhoidon kriisiin – ”He ovat työteliäitä, hyvää väkeä”
Ketkähän sitten ulkoministerimme mukaan eivät ole?
En tiedä ulkoministerin mielipiteestä mutta tilastojen mukaan ainakaan som alit eivät tunnu työllistyvän millään konstilla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ministeri Soini ei korjaa tilannetta paremmaksi, jotta nuorilla olisi halua opiskella hoitotyötä ja sitä olisi mielekkäämpää tehdä? Miksi päättäjät eivät hoida asioita kuntoon?
Samasta syystä kuin sitä ei ole hoitanut vuosikymmenistä toisiin hallituksissa olleet demarit, vihreät, keput tai kokkareetkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan just ei ole töissä! Meillä on paljon hoitajia, jotka lähtevät muille aloille, muille maille. Heidät kyllä saataisiin töihin, jos vaan maksaa viitsittäisiin.
Ja onhan tää jo koettu, paljonko paloi rahaa projektiin, jossa tänne köörättiin espanjalaisia hoitajia? Eivät sitten kestäneet tätä meininkiä puoltakaan vuotta, vaan pakkasivat kimpsunsa ja kampsunsa.
Minun siskon mies opiskeli kirurgiksi ja lähti saksaan töihin ton palkan takia. Sai puolet enemmän palkkaa, niin miksi ei olis lähtenyt. Saksa on muutenkin hieno maa ja siellä toimii asiat.
Miksi tuoda työvoimaa ulkomailta, kun Suomessa on niin paljon työttömiä? Jos lähihoitajien palkkoja nostettaisiin vaikka tonnilla ja hoitajamitoitusta kasvatettaisiin, niin jo olisi kumma jos suomalaisten työttömien joukosta ei alkaisi löytyä halukkaita hoitajia vanhainkoteihin.