Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korvaukset ja ulosotto

Mietinpävain
15.02.2019 |

Hei! Äitini kuoli tapaturmaisesti ja hänellä oli sen varalta vakuutus. Olen saamassa nyt kertakorvausya vakuutusyhtiöltä. Voikohan ulosotto viedä sen? Minulla on sellainen käsitys, että tälläisiä korvauksia ei saisi viedä, kun kyseessä on ihmisen henki.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen henki?

Vierailija
2/13 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kannattaisi lyhentää velkaa pois hautajaiskulujen jne jälkeen? Osanotto suruun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta minä ainakin käyttäisin nuo rahat niihin velkojen lyhennykseen, helpottaisi elämää kummasti.

Vierailija
4/13 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan mahdollista että ulosotto sen vie. Kyse ei ole sinun hengestäsi vaan rahallisesta etuudesta jonka saat. Kannattaa ihmeessä selvittää asia etukäteen.

Vierailija
5/13 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai aijon lyhentää velkaa, Kysyinkin nyt, että viekö ulosotto korvaukset suoraan.

Kiitos osanotosta, kamala tapahtuma. :(

Ja siis on olemassa laki, että kivusta, särystä, pysyvästä haitasta korvauksia ei uo saa viedä.

-Ap

Vierailija
6/13 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi viedä ja jättää tilille reilun 1000 euroa.  Maksa osa sinne ulosottoon ja loput "sukanvarteen".  Pankissa rahat ei ole ollenkaan turvassa ulosotolta.

Vierailija
7/13 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollainen laki on, ei se nyt sinua koske. Sinun kohdallasi tuo lasketaan perinnöksi, ei tapaturmakorvaukseksi.

Vierailija
8/13 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai aijon lyhentää velkaa, Kysyinkin nyt, että viekö ulosotto korvaukset suoraan.

Kiitos osanotosta, kamala tapahtuma. :(

Ja siis on olemassa laki, että kivusta, särystä, pysyvästä haitasta korvauksia ei uo saa viedä.

-Ap

Mutta eihän toisen kuolema sinulle aiheuta kipua, särkyä, tuskin pysyvää haittakaan?

Vierailija
9/13 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se aiheuttaa pysyvää haittaa ja kärsimystä. Olen menettänyt minulle maailman tärkeimmän ihmisen. Haluaisin käyttää rahoja hautajaiskuluihin ja toki maksaa itse velkoja. Eikö kenelläkään ole omakohtaista kokemusta?

Vierailija
10/13 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saat niitä hautajaiskuluihin käyttää.

Vierailija
11/13 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vie, käsityksesi on väärä.  Kuolinpesä voi maksaa kohtuulliset hautauskulut, mutta siitä yli jäävän sinun osuutesi vie vouti. Se on perintöä. Osuus oli ennen vanhaan tiettyyn rajaan saakka verotonta, mutta ei ulosotosta vapaata.

Setäni kuoli, isäni on kuollut aiemmin. Yksi sedän lapsista eli serkkuni on ulosotossa. Sinne meni osuus sedän henkivakuutuksesta ja myöhemmin myös osuus mummin perinnöstä, mummi kuoli poikiensa jälkeen.

Vierailija
12/13 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ulosottomiehelle ja kysy.   Luulisin, että kaikista tuloista voidaan ulosmitata, lukuunottamatta minimi toimeentolotukea.  Perinnöt yms ovat ulosottokelpoista tuloa.  Sinulla on velkaa ja jos saat tuloja, niin kaiken järjen mukaan tuloista otetaan osa velkojesi maksuun.

Vierailija
13/13 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin näin, niin kauan kun rahat kuuluvat kuolinpesälle, ei vouti niihin pääse käsiksi. Maksat sillä hautajaiskulut, mutta sen jälkeen kun rahat siirtyvät tilillesi, voi niitä vouti ulosmitata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi