Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko meni tyttären vanhojen tansseihin rahaa?

Vierailija
14.02.2019 |

Täällä selvittiin nippa nappa tonnilla, kun saatiin puku lainaksi.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien vanhojen päiviin on alkanut tuo kampauksiin, meikkeihin ja vaatteisiin satsaaminen. Joskus 80 luvun lopulla rahaa paloi (paljon) vain illanvietossa joku mummon vanha lumppu niskassa ja tukka nutturalla.

Mä tanssit vanhat "mummona"-83. Nuorempi sisar -89 "iltapuvussa", joka oli tavallaan historiallinen naamiaispuku. Siitä meni vielä aikaa pitkälle 90-luvulle ennenkuin asuksi vakiintui nimenomaan tanssiaisiin amerikkalaiseen prom- tyyliin.

Vierailija
62/73 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojan tansseihin meni 40 egee.

Haki stylen 50-luvun tyylisen gangsteripuvun kirpparilta. Ukin hattu päähän ja menoksi.

Ei tullu yöksi himaan, että kai se vielä hameen kimppuunki pääsi.

Vanhojen tanssit on vasta tänään?

meillä turussa vanhojen pääpäivä oli eilen, siis vanhemmat ym olivat katsomassa. tänään tanssitaan koululla ja muut opiskelijat ovat yleisönä.

Sama meidän tytön lukiossa, joka on Helsingin kuvataidelukio. Torstai-iltana tanssivat omaisille, perjantaina päivällä vierailevat vanhusten palveluyksikössä ja tanssivat koululla. Näin siksi, ettei koululle mahdu juhlasaliin sekä kaikki koulun oppilaat että omaiset.

Siksi omaisille esiinnytään kaupungilla (tänä vuonna Valkoisessa salissa) torstai-iltana. Illalla on vanhempien helpompi päästäkin katsomaan kuin keskellä työpäivää.

Itse asiassa olen yllättynyt, ettei tämä ole laajemmin käytäntö, kun jonkun palsta-besserwisserin pitää inttää vastaan.

Totta kai torstaina oli penkkarit, mutta penkkarikemuja ei koskaan meilläpäin järkätä koulussa, ne ovat abien itse järkkäämiä rymyjuhlia - koulu keskittyy siinä vaiheessa jo vanhojen tansseihin, jotka on koulun organisoima tilaisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien vanhojen päiviin on alkanut tuo kampauksiin, meikkeihin ja vaatteisiin satsaaminen. Joskus 80 luvun lopulla rahaa paloi (paljon) vain illanvietossa joku mummon vanha lumppu niskassa ja tukka nutturalla.

Mä tanssit vanhat "mummona"-83. Nuorempi sisar -89 "iltapuvussa", joka oli tavallaan historiallinen naamiaispuku. Siitä meni vielä aikaa pitkälle 90-luvulle ennenkuin asuksi vakiintui nimenomaan tanssiaisiin amerikkalaiseen prom- tyyliin.

Siis tanssiaispuku

Vierailija
64/73 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojan tansseihin meni 40 egee.

Haki stylen 50-luvun tyylisen gangsteripuvun kirpparilta. Ukin hattu päähän ja menoksi.

Ei tullu yöksi himaan, että kai se vielä hameen kimppuunki pääsi.

Vanhojen tanssit on vasta tänään?

meillä turussa vanhojen pääpäivä oli eilen, siis vanhemmat ym olivat katsomassa. tänään tanssitaan koululla ja muut opiskelijat ovat yleisönä.

Aika outoa, koska eilen oli penkkareita. Kaikkialla. Ei kai ne muuten valtakunnan uutisiin nousisi.

Niin? Päivällä penkkarit, illalla vanhojen tanssit.

Kyllähän se vanhojen päivä on perinteisesti penkkareita seuraavana päivänä.

Toisilla on, toisilla ei. Osalla oli jo eilen.

Vierailija
65/73 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Next level: 6 valkoisen hevosen vetämät kurpitsavaunut.

Vierailija
66/73 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni aikanaan joku reilu satanen pukuun, ehkä viisikymppiä kenkiin ja mitäköhän kampaukseen meni... Tuttu kampaaja teki niin saatiin vähän alennusta, ehkä kolmisenkymppiä? Itse meikkasin. Tää oli vuonna 2005.

Itsehän vihasin siihen aikaan hameenkäyttöä, tanssimista ja muita tuommoisia krumeluureja juttuja joten lähinnä kadutti se rahanmeno, vaikkei tuo nyt paljoa ole kun vertaa moneen muuhun.

Vierailija
67/73 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tanssi ja tänään jatkuu tanssit:

Puku 480

Kampaus 80

Kengät 60 (joita voi käyttää muutenkin)

Meikkejä, koruja 40

Jatkot 60

Tuosta tulee n. 700€

Vierailija
68/73 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mennyt paljon. Tilattiin mekko jenkeistä, saatiin todella hyvin tehty ja upea musta satiinitanssiaispuku - soittelivat vielä tilauksen jälkeen ja varmistivat kaikki mitat, joten hyvää oli palvelu, ja hinta silti kolmasosa siitä, mitä Suomessa, alle 200. Alushame oli mukana.

Suosittelen muillekin tätä vaihtoehtoa. Kannattaa tilata toki sitten hyvissä ajoin, että varmasti ehtii tulla mekko kotiin ja hätätilassa siihen voi tehdä muutoksia, jos työn jälki ei ole hyvää - meillä oli paremmin tehty mekko kuin mitä täältä stadin kaupoista olisimme löytäneet (kävimme kolmessa liikkeessä kokeilemassa, ja sysipaskaa työnjälkeä olevat mekot olivat neljästä sadasta ylöspäin). Kai se on pienessä maassa kilpailu noissa aika vähäistä.

Meikit on tytöllä ennestään, tukkalaitteen sijaan (hänellä on lyhyt tukka) hän käytti jo aiemmin ostamaansa laadukasta peruukkia (harrastaa cosplaytä, siksi hänellä on muutama peruukki). Tanssiaiskengät osti jo syksyllä, niillä oli muutakin käyttöä.

Minä ja mies kuskasimme.

Jos kengät lasketaan mukaan, kulut olivat noin 250 euroa.

Hyvä idea! Mun tyttärellä on ensi vuonna vanhojen tanssit edessä. Voitko vinkata saitin, jolla saitte hyvää palvelua? Mielläni kokeilisin. Jos mekon saa alle 200 eurolla, riski kannattaa ottaa. Ei ne välttis aina Suomestakaan tilatessa ole halutun laisia, naapuri osti Meccosta, ja sai liian lyhyen mekon vaikka mitat oli otettu myymälässä.

Meccon "mittatilauspuvut" ommellaan Kiinassa ja laatu vaihtelee paljon. Tiedän ihmisiä joilla on todella huonoja kokemuksia ja toisaalta hyviä myös. Mutta se mittojen mukaan tekeminen voi tosiaan olla vähän sinnepäin. Kun miettii, että oikeasti mittatilauspuvussa otetaan mitat, käydään sovittamassa valmista tai lähes valmista ja sitten liike viimeistelee täydelliseksi. Melkoista mielikuvaharhaa teineille.

Meille tuli Meccosta juuri sitä mitä tilattiin. Tyttärelle valmiskoko istui kuin hansikas ja ainoa mikä piti mitata oli helman pituus.

Valmistuksessa kesti muutaman viikon luvattua kauemmin, mutta muuten kaikki sujui hyvin.

Palvelu oli hyvää ja yksilöllistä. Vaikka liikkeessä oli useampi nuori sovittamassa pukuja, niin kaikkia ehdittiin ystävällisesti palvella.

Hyvissä ajoin alkusyksyksystä kannattaa olla jo pukujen kanssa liikkeellä.

Vierailija
69/73 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär tanssi 2011 ja mekko ostettiin käytettynä tutulta 80€:lla, kampaajana työskentelevä täti teki kampauksen ilmaiseksi ja meikin teki kampaamossa työskentelevä meikkaaja 30€:lla :) rannekoru ja kaulakoru oli jostain glitteristä, eikä paljoa maksanut. Mielestäni pääsimme kyllä halvalla, kun vertaa siihen, miten sitä rahaa joillakin muilla menee...

Vierailija
70/73 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä n 300. Mekko ja kampaus. Pojalla frakin vuokra 200

Vierailija
71/73 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa olen yllättynyt, ettei tämä ole laajemmin käytäntö, kun jonkun palsta-besserwisserin pitää inttää vastaan.

Itsehän sinä jankkaat. Hyvin ehtii yhtenä päivänä tanssia vanhuksille, omalla koululla, yhdellä yläkoululla ja illalla juhlat vanhemmille. Illalla kaksi näytöstä, joissa toisessa vaan oma nuori tanssii.

En ollut tätä päivää ennen edes kuullutkaan, et jossain tanssitaan kahtena päivänä. Eihän siinä ole mitään järkeä. Kahteen kertaan kampaus ja meikki. Rahan tuhlausta tai sitten mennään toinen juhla kotikutoisessa kampauksessa...

Vierailija
72/73 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mennyt paljon. Tilattiin mekko jenkeistä, saatiin todella hyvin tehty ja upea musta satiinitanssiaispuku - soittelivat vielä tilauksen jälkeen ja varmistivat kaikki mitat, joten hyvää oli palvelu, ja hinta silti kolmasosa siitä, mitä Suomessa, alle 200. Alushame oli mukana.

Suosittelen muillekin tätä vaihtoehtoa. Kannattaa tilata toki sitten hyvissä ajoin, että varmasti ehtii tulla mekko kotiin ja hätätilassa siihen voi tehdä muutoksia, jos työn jälki ei ole hyvää - meillä oli paremmin tehty mekko kuin mitä täältä stadin kaupoista olisimme löytäneet (kävimme kolmessa liikkeessä kokeilemassa, ja sysipaskaa työnjälkeä olevat mekot olivat neljästä sadasta ylöspäin). Kai se on pienessä maassa kilpailu noissa aika vähäistä.

Meikit on tytöllä ennestään, tukkalaitteen sijaan (hänellä on lyhyt tukka) hän käytti jo aiemmin ostamaansa laadukasta peruukkia (harrastaa cosplaytä, siksi hänellä on muutama peruukki). Tanssiaiskengät osti jo syksyllä, niillä oli muutakin käyttöä.

Minä ja mies kuskasimme.

Jos kengät lasketaan mukaan, kulut olivat noin 250 euroa.

Hyvä idea! Mun tyttärellä on ensi vuonna vanhojen tanssit edessä. Voitko vinkata saitin, jolla saitte hyvää palvelua? Mielläni kokeilisin. Jos mekon saa alle 200 eurolla, riski kannattaa ottaa. Ei ne välttis aina Suomestakaan tilatessa ole halutun laisia, naapuri osti Meccosta, ja sai liian lyhyen mekon vaikka mitat oli otettu myymälässä.

Meccon "mittatilauspuvut" ommellaan Kiinassa ja laatu vaihtelee paljon. Tiedän ihmisiä joilla on todella huonoja kokemuksia ja toisaalta hyviä myös. Mutta se mittojen mukaan tekeminen voi tosiaan olla vähän sinnepäin. Kun miettii, että oikeasti mittatilauspuvussa otetaan mitat, käydään sovittamassa valmista tai lähes valmista ja sitten liike viimeistelee täydelliseksi. Melkoista mielikuvaharhaa teineille.

Meille tuli Meccosta juuri sitä mitä tilattiin. Tyttärelle valmiskoko istui kuin hansikas ja ainoa mikä piti mitata oli helman pituus.

Valmistuksessa kesti muutaman viikon luvattua kauemmin, mutta muuten kaikki sujui hyvin.

Palvelu oli hyvää ja yksilöllistä. Vaikka liikkeessä oli useampi nuori sovittamassa pukuja, niin kaikkia ehdittiin ystävällisesti palvella.

Hyvissä ajoin alkusyksyksystä kannattaa olla jo pukujen kanssa liikkeellä.

Joo, tiedän kyllä monia, joilla on hyviä kokemuksia myös. Paljonhan sitä käytetään niin laidasta laitaan löytyy kokemuksia varmasti.

Kritisoin enemmän sitä mielikuvaa, että myydään mittatilauspukuja. Kun tosiasiassa joo, mitat otetaan, mutta sitten se on vähän arpapeliä kuinka hyvin niitä noudatetaan ja mitään korjauksia eivät tee pukuun, jos ei se istukaan. Mittatilaukseen mielestäni ehdottomasti kuuluu se viimeinen sovitus ompelijan kanssa ja tarvittavat muutokset.

Vierailija
73/73 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsehän sinä jankkaat. Hyvin ehtii yhtenä päivänä tanssia vanhuksille, omalla koululla, yhdellä yläkoululla ja illalla juhlat vanhemmille. Illalla kaksi näytöstä, joissa toisessa vaan oma nuori tanssii.

En ollut tätä päivää ennen edes kuullutkaan, et jossain tanssitaan kahtena päivänä. Eihän siinä ole mitään järkeä. Kahteen kertaan kampaus ja meikki. Rahan tuhlausta tai sitten mennään toinen juhla kotikutoisessa kampauksessa...

Me tanssittiin jo 90-luvun lopulla kahtena päivänä. Illalla kieputtelin lakanasta "turbaanin" suojaamaan kampausta ja kavereiden kanssa sitten korjailtiin toistemme hiukset aamulla. Meikki toki uusiksi, mutta se tehtiin itse muutenkin.