Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko meni tyttären vanhojen tansseihin rahaa?

Vierailija
14.02.2019 |

Täällä selvittiin nippa nappa tonnilla, kun saatiin puku lainaksi.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokunen tonni rinsessamekkoon, muutama satanen kampaajalle ja pakkeliin tampparipsineen ja muovikynsineen, ja mitä kaikkea vielä, että herrojen kakarat pääsee taas esittelemään kuinka pappa betalar. Olen itsekin hyvin toimeentulleesta perheestä, mutta läpi kouluvuosien koulukiusattuna minulla ei ole yhtään mitään positiivista sanottavaa ei penkkaripäivästä, eikä varsinkaan vanhojen päivästä. Sitä puolta voisi joskus miettiä, ennenkuin mouhotaan näiden päivien "ikimuistoisuutta" ym. Sitäpaitsi, jos perheessä on työttömyyttä, ei siinä mällätä tanssiaispukuihin!!

Vierailija
22/73 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetty mekko 200e

Kampaus ja meikki itse, meikkejä täydennettiin parilla kympillä.

Kengät 30e.

Jatkot 40e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vanhojen mekkoja enää vuokrata?

Aikoinaan meillä tehtiin niin, rahaa meni mekkoon vähemmän, mutta kampaajalla käytiin sitten laitattamassa tukka/meikki.

Vierailija
24/73 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiveiden mukainen puku löytyi torista 150e, helman lyhennyttäminen ompelijalla 50e. Kengät 50e. Kampaus ja meikki veljen vaimon tekemänä ilmaiset. Sopiva takki ja korut löytyi ennestään eli aika edullisesti selvittiin.

Vierailija
25/73 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä ole wanhoilla illallista lainkaan? Helsingissä ainakin mennään illalla syömään hyvin ja jo tämä vetäsee 100-150 euroa taksimatkoineen.

Käyvät päivällä syömässä "hienommin" eräässä kartanoravintolassa. Varsinaiset tanssit ovat illalla yleisölle. Päivän mittaan tanssivat muulle lukiolle, yläasteelle, muutamille ala-asteille, eräälle vanhusten palvelutalolle jne. Kaikkien tanssiesityksien jälkeen on vanhojen bileet eräällä vuokramökillä. En ajatellut ruoka-ja juomakulujen olevan tässä olennaisia. Etukäteen on kerätty 25 e ruuasta ja 25 e mökistä.

Vierailija
26/73 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan meillä tehtiin niin, rahaa meni mekkoon vähemmän, mutta kampaajalla käytiin sitten laitattamassa tukka/meikki.

Yllättävän pienet erot oli mekon vuokrauksella tai omaksi ostamisen hinnoilla, siksi päädyttiin ostamaan, saa siitä osan takaisin kun myy eteenpäin.

Vierailija
27/73 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan paikallinen pukuvuokraamo ei enää vuokraa mekkoja vaan myy. Joka tapauksessa vuokrahinnat on 60 % hankintahinnan niin ei siinä juuri säästä. Halvempaa on ostaa käytetty puku.

Vierailija
28/73 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojan tansseihin meni 40 egee.

Haki stylen 50-luvun tyylisen gangsteripuvun kirpparilta. Ukin hattu päähän ja menoksi.

Ei tullu yöksi himaan, että kai se vielä hameen kimppuunki pääsi.

Vanhat on tänään. Siis itse bileet. Eilen oli abien penkkarit. Että  ...?

Vierailija
29/73 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haki stylen 50-luvun tyylisen gangsteripuvun kirpparilta. Ukin hattu päähän ja menoksi.

Vanhojen tanssit on vasta tänään?

Tai olivat eilen.

Tai ovat kumpanakin päivänä.

Tuleeko yllätyksenä, että eri paikoissa toimitaan eri tavalla.

Vierailija
30/73 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mennyt paljon. Tilattiin mekko jenkeistä, saatiin todella hyvin tehty ja upea musta satiinitanssiaispuku - soittelivat vielä tilauksen jälkeen ja varmistivat kaikki mitat, joten hyvää oli palvelu, ja hinta silti kolmasosa siitä, mitä Suomessa, alle 200. Alushame oli mukana.

Suosittelen muillekin tätä vaihtoehtoa. Kannattaa tilata toki sitten hyvissä ajoin, että varmasti ehtii tulla mekko kotiin ja hätätilassa siihen voi tehdä muutoksia, jos työn jälki ei ole hyvää - meillä oli paremmin tehty mekko kuin mitä täältä stadin kaupoista olisimme löytäneet (kävimme kolmessa liikkeessä kokeilemassa, ja sysipaskaa työnjälkeä olevat mekot olivat neljästä sadasta ylöspäin). Kai se on pienessä maassa kilpailu noissa aika vähäistä.

Meikit on tytöllä ennestään, tukkalaitteen sijaan (hänellä on lyhyt tukka) hän käytti jo aiemmin ostamaansa laadukasta peruukkia (harrastaa cosplaytä, siksi hänellä on muutama peruukki). Tanssiaiskengät osti jo syksyllä, niillä oli muutakin käyttöä.

Minä ja mies kuskasimme.

Jos kengät lasketaan mukaan, kulut olivat noin 250 euroa.

Vierailija
31/73 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhat on tänään. Siis itse bileet. Eilen oli abien penkkarit. Että  ...?

Ai koko maassa, ihan joka koulussa, oletko varma??

Vierailija
32/73 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä ole wanhoilla illallista lainkaan? Helsingissä ainakin mennään illalla syömään hyvin ja jo tämä vetäsee 100-150 euroa taksimatkoineen.

No ei ole ainakaan mun lasten kahdessa eri stadilaislukiossa tuollaista.

Vierailija
33/73 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen 1200 e. Äiti maksoi, koska käyn töissä ja minulla on rahaa. En saa euroakaan mukaani hautaan, joten miksi en maksaisi lapseni mukavaa päivää.

Vanhojenpäivään ei tarvitse tuhlata euroakaan tai sitten voi maksaa vaikka 10 000 e, jos niin haluaa tehdä. Harva meistä aikuisista miettii, että lähdenpä tästä lomamatkalle, mutta varaan halvimman hotellin ja otan eväät mukaan, ettei vain maksaisi euroakaan.

Vierailija
34/73 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyvät päivällä syömässä "hienommin" eräässä kartanoravintolassa. Varsinaiset tanssit ovat illalla yleisölle. Päivän mittaan tanssivat muulle lukiolle, yläasteelle, muutamille ala-asteille, eräälle vanhusten palvelutalolle jne. Kaikkien tanssiesityksien jälkeen on vanhojen bileet eräällä vuokramökillä. En ajatellut ruoka-ja juomakulujen olevan tässä olennaisia. Etukäteen on kerätty 25 e ruuasta ja 25 e mökistä.

Varaudu laskuun mökistä. Viime vuonna siivous/korjauskorvauksia karhuttiin paljon koska mökeillä sikailtiin. Lapsi kertoi. Lähti itse aikaisin, eikä meille napsunut, kun lähdettiin aamulla varhaiseen ajamaan  Lappiin. Oli muutoinkin tyytyväinen, meno oli kuulemma aika ikävän oloista.

Vierailija
35/73 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokunen tonni rinsessamekkoon, muutama satanen kampaajalle ja pakkeliin tampparipsineen ja muovikynsineen, ja mitä kaikkea vielä, että herrojen kakarat pääsee taas esittelemään kuinka pappa betalar. Olen itsekin hyvin toimeentulleesta perheestä, mutta läpi kouluvuosien koulukiusattuna minulla ei ole yhtään mitään positiivista sanottavaa ei penkkaripäivästä, eikä varsinkaan vanhojen päivästä. Sitä puolta voisi joskus miettiä, ennenkuin mouhotaan näiden päivien "ikimuistoisuutta" ym. Sitäpaitsi, jos perheessä on työttömyyttä, ei siinä mällätä tanssiaispukuihin!!

Tälle vanhojentanssikurssille ei tosiaan ole pakko osallistua. Kaiken voi pienellä viitseliäisyydellä hankkia käytettynä edullisesti tai lainata tuttavilta. Kavereiden kanssa voi tehdä meikit ja kampaukset. Jos joku ei halua tähän osallistua niin ok, mutta antaa toisten nauttia.

Itse olen tanssinut vanhat aikana, jolloin vanhat pukeutui nimenomaan vanhoiksi ihmisiksi, mummoiksi ja papoiksi ja hauskaa oli silloinkin.

Vierailija
36/73 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, teinien suihkurusketukset ja botoxhuulet on nolon näköisiä...

Muuten vaikea ymmärtää yhtälöä, että "nippanappa tonni" menee, vaikka mekko saatiin lainaksi ilmaiseksi. Porvoosta tuulee...

Vierailija
37/73 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

480 €. Mekko minun vanha. Mutta ruokailu 150 €. Ja tietenkin kampaaja, meikit, taksit...

Vierailija
38/73 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varaudu laskuun mökistä. Viime vuonna siivous/korjauskorvauksia karhuttiin paljon koska mökeillä sikailtiin. Lapsi kertoi. Lähti itse aikaisin, eikä meille napsunut, kun lähdettiin aamulla varhaiseen ajamaan  Lappiin. Oli muutoinkin tyytyväinen, meno oli kuulemma aika ikävän oloista.

Näinhän näissä tuppaa käymään. Viime vuonna vastaavissa bileissä piti soittaa poliisitkin paikalle. Ei muunkaan tyttärellä ole aikeissa siellä pitkään viihtyä, sillä huomenna on aamusta pelireissuilla lähtö aikaisin.

Vierailija
39/73 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhojen tanssit on vasta tänään?

meillä turussa vanhojen pääpäivä oli eilen, siis vanhemmat ym olivat katsomassa. tänään tanssitaan koululla ja muut opiskelijat ovat yleisönä.

Vierailija
40/73 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mennyt paljon. Tilattiin mekko jenkeistä, saatiin todella hyvin tehty ja upea musta satiinitanssiaispuku - soittelivat vielä tilauksen jälkeen ja varmistivat kaikki mitat, joten hyvää oli palvelu, ja hinta silti kolmasosa siitä, mitä Suomessa, alle 200. Alushame oli mukana.

Suosittelen muillekin tätä vaihtoehtoa. Kannattaa tilata toki sitten hyvissä ajoin, että varmasti ehtii tulla mekko kotiin ja hätätilassa siihen voi tehdä muutoksia, jos työn jälki ei ole hyvää - meillä oli paremmin tehty mekko kuin mitä täältä stadin kaupoista olisimme löytäneet (kävimme kolmessa liikkeessä kokeilemassa, ja sysipaskaa työnjälkeä olevat mekot olivat neljästä sadasta ylöspäin). Kai se on pienessä maassa kilpailu noissa aika vähäistä.

Meikit on tytöllä ennestään, tukkalaitteen sijaan (hänellä on lyhyt tukka) hän käytti jo aiemmin ostamaansa laadukasta peruukkia (harrastaa cosplaytä, siksi hänellä on muutama peruukki). Tanssiaiskengät osti jo syksyllä, niillä oli muutakin käyttöä.

Minä ja mies kuskasimme.

Jos kengät lasketaan mukaan, kulut olivat noin 250 euroa.

Hyvä idea! Mun tyttärellä on ensi vuonna vanhojen tanssit edessä. Voitko vinkata saitin, jolla saitte hyvää palvelua? Mielläni kokeilisin. Jos mekon saa alle 200 eurolla, riski kannattaa ottaa. Ei ne välttis aina Suomestakaan tilatessa ole halutun laisia, naapuri osti Meccosta, ja sai liian lyhyen mekon vaikka mitat oli otettu myymälässä.