Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyi kamala teitä jotka käytätte järkyttävän hajuista pesuainetta!!

Vierailija
14.02.2019 |

Ostin verhot kirpparilta ja jouduin huuhtelemaan niitä useasti.
Nyt huomasin että se karmea haju on vieläkin verhoissa!
Siis miksi ja miksi niin paljon laitatte tuota kamalaa ainetta??

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaisaloite?

Vierailija
42/89 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huuhteluaineet pitäisi Suomessa kieltää kokonaan! Täällä veden laatu ei niiden käyttöä edellytä.

Eilen naapuri kaatoi huuhteluainetta rappukäytävälle, ja se haisi pitkään ja pitkälle... Pesuhuoneessa oli vaikea hengittää kun haisi aineelle. En voi myöskään viedä pyykkiäni kuivaushuoneeseen jossa toisen ajustetut pyykit kuivumassa, koska se aine tarttuu lämpimässä ja kosteassa hanakasti myös omiin vaatteisiin. Luulen, että ihmiset eivät kykene noudattamaan edes ohjeita niiden aineiden kanssa. Minusta niiden käyttö pitäisi kieltää pesutuvissa.

Muuta allergiataloon, tai osta oma kone.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee aina mieleen noista tuoksuista, että eikö niille ihmisille tule huono olo ja pää kipeäksi, kun jatkuvasti on itse tuollaisen hajupommin sisällä? Itse kaipaan raitista ilmaa ja neutraaleja hajuja pääosin ympärilleni. En voisi olla montaa tuntia voimakkaassa hajussa.

Ihan samaa mietin. Ihan hirveä olo tulee ja se tilanne kun haistelet sitä hajua ja se imeytyy nenän kautta, kuin painajaista.

Ja miksi pitää ostaa muoviputeleita joista tulee turhaa jätettä?

Muovinkkierrätys on onneksi keksitty

Vierailija
44/89 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansalaisaloite?

Hyvä idea!

Vierailija
45/89 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin verhot kirpparilta ja jouduin huuhtelemaan niitä useasti.

Nyt huomasin että se karmea haju on vieläkin verhoissa!

Siis miksi ja miksi niin paljon laitatte tuota kamalaa ainetta??

Turhaan huuhtelet. Pyykinpesuaineiden parfyymit eivät yleensä ole vesiliukoisia.

Liotin etikassa erästä vaatekappaletta, joka oli parfymoitu aivan järkyttävän hajuiseksi.

Vierailija
46/89 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihmiset huomaa omia lemujaan jossa vellovat päivittäin koska aistit adaptoituvat ja juuri tästä johtuen jotkut kaataa tolkuttomasti hajuvettä kun oma nenä ei tajua sitä enää.

En voi sietää haisuleita. Itse käytän nestemäistä hajusteetonta ainetta ja vien muovinkeräykseen sen kanisterin kyllä.

Tässäkin ketjussa mustien vaatteiden pesijä luulee hajun vaimenevan pois. Ei se pois lähde, vain oma nenäsi on siihen tottunu.

Tuo "adaptoituvat" on suomeksi mukautuvat, sopeutuvat.

Vierailija
47/89 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee aina mieleen noista tuoksuista, että eikö niille ihmisille tule huono olo ja pää kipeäksi, kun jatkuvasti on itse tuollaisen hajupommin sisällä? Itse kaipaan raitista ilmaa ja neutraaleja hajuja pääosin ympärilleni. En voisi olla montaa tuntia voimakkaassa hajussa.

Ihan samaa mietin. Ihan hirveä olo tulee ja se tilanne kun haistelet sitä hajua ja se imeytyy nenän kautta, kuin painajaista.

Ja miksi pitää ostaa muoviputeleita joista tulee turhaa jätettä?

Muovinkkierrätys on onneksi keksitty

Kovaa muovia ei voi kierrättää. Huuhteluaine myydään yleensä kovassa muovipullossa, joka kuuluu sekajätteisiin.

Kemianteollisuus jota huuhteluaineiden tuottaminen vaatii, on maailmanlaajuisesti merkittävä. Joissain maissa sitä "tarvitaan" veden kovuuden vuoksi. (Toisaalta moni käyttää liikaa pesuaineita, ja pesu nykyisillä ohjelmilla ei pysty sitä kaikkea poistamaan, jolloin pesuainejäämät kovettaa vaatteita.) 

Vierailija
48/89 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kälä käläkälö, haistakaa comfort 😖

Vierailija
49/89 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimääräiset kemikaalit kuormittaa myös jätevesien puhdistusta.

Vierailija
50/89 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mikä haju tahansa paitsi etikka.

Etikka haisee pyykeissä aivan järkyttävän pahalle.

Ja vielä kun useat etikan käyttäjät kuvittelevat aivan muuta.

Vierailija
51/89 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kälä käläkälö, haistakaa comfort 😖

Hajusteilla lotraavat ovat vajaa-älyisiä.

Vierailija
52/89 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mikä haju tahansa paitsi etikka.

Etikka haisee pyykeissä aivan järkyttävän pahalle.

Ja vielä kun useat etikan käyttäjät kuvittelevat aivan muuta.

En ole koskaan haistanut etikan hajuista ihmistä, sen sijaan halppishajuisiin törmää tuon tuosta... Ne tunnistaa jo ennen hajua, ovat hieman junttimaisia.

Vierailija
53/89 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän ihan periaatteesta, ärsyttää nämä hajuttomuusterroristit joiden maun mukaan muka pitäisi elää.

Maailma ei ole hajuton, kestäkää tai menkää muualle.

Vierailija
54/89 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vähääkään herkkä millekään tuoksuille, mutta asuintaloni rappukäytävässä haisee välillä niin voimakkaasti jollekin pyykinpesuaineelle, että minuakin aivastuttaa. Sen täytyy olla juuri se tässä ketjussa kuvattu hajuterroristiaine!

Itse käytän hajusteetonta pyykinpesuainetta, mutta tuoksuvaa huuhteluainetta laitan minimaalisen vähän, niin että tuoksua tuskin tuntee kuivissa vaatteissa. Kerran etsiessäni uutta huuhteluainetta erehdyin ostamaan Comfortin sinistä. En ole ikinä elämässäni saanut allergiaoireita MISTÄÄN, kaikkein vähiten hajusteista, mutta pestyäni sillä vaatteita (ja käytin sitäkin todella vähän) luulin tulleeni kuolemansairaaksi, kun en moneen päivään saanut henkeä ja oireet vain pahenivat jatkuvasti. Lopulta onneksi tajusin sen johtuvan huuhteluaineesta. Hirveä myrkky!

Vierailija
55/89 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän ihan periaatteesta, ärsyttää nämä hajuttomuusterroristit joiden maun mukaan muka pitäisi elää.

Vajaaälyisyyden lisäksi henkisesti häiriintyneitä.

Vierailija
56/89 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kanssa! Ihan periaatteesta! Ihan älytöntä, että pitäisi muka ottaa muut ihmiset jotenkin omassa toiminnassaan huomioon!

Otan myös aina silloin kalaa ison satsin evääksi kun työvuorolistassa näkyy mun kanssa vuorossa olevan se yksi kala-allergikko. On kuulemma tosi paha allergia, joopa joo, mulla on oikeus syödä kalaa sen vieressä jos haluan!

Röökiksikin pistän aina kun siltä tuntuu, bussia odottaessa just siinä katoksessa on hyvä polttaa. Menkööt mammat hyökkäysvankkureineen sinne vesisateeseen odottamaan sitä bussia, niinkuin se rollaattorimummokin joka jotain astmastaan pihisi mennessään. Ihme terveysterroristeja, poltan ihan periaatteesta että ärsyyntyvät!

Kun meillähän on oikeus toimia ihan just niinkuin meitä huvittaa! Kyllä ärsyttää kaikki tälläiset jotka on sitä mieltä, että meidän pitäisi elää niiden maun mukaan! Kyllä maailma olis niin kiva paikka kun isompi osa olis sun ja mun kaltaisia! Oma napa on tärkein!!1!

Vierailija
57/89 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka on myrkky ja vaikea ruoka-aineallergia voi olla hengenvaarallinen.

Mutta nämä pesuaineista valittavat ovat pelkästään mielivaltaisia muiden elämän ankeuttajia, joiden pillin mukaan en hypi. Kärsikööt jos se kerran heidän elämäänsä jotenkin parantaa, minä pesen vaatteet ihan millä haluan jatkossakin.

Vierailija
58/89 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihmiset huomaa omia lemujaan jossa vellovat päivittäin koska aistit adaptoituvat ja juuri tästä johtuen jotkut kaataa tolkuttomasti hajuvettä kun oma nenä ei tajua sitä enää.

En voi sietää haisuleita. Itse käytän nestemäistä hajusteetonta ainetta ja vien muovinkeräykseen sen kanisterin kyllä.

Tässäkin ketjussa mustien vaatteiden pesijä luulee hajun vaimenevan pois. Ei se pois lähde, vain oma nenäsi on siihen tottunu.

Biologiassa puhutaan aistien adaptoitumisesta.

Vierailija
59/89 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten näitä voimakkaanhajuisia pesuaineita edes tehdään?!? En tiedä ketään joka tykkäisi niistä. Päinvastoin. Moni valittaa. Ihan kauheita.

Vierailija
60/89 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biologiassa puhutaan aistien adaptoitumisesta.

Mutta Suomessa käytetään suomenkielistä sanaa.