Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyi kamala teitä jotka käytätte järkyttävän hajuista pesuainetta!!

Vierailija
14.02.2019 |

Ostin verhot kirpparilta ja jouduin huuhtelemaan niitä useasti.
Nyt huomasin että se karmea haju on vieläkin verhoissa!
Siis miksi ja miksi niin paljon laitatte tuota kamalaa ainetta??

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksei sen pesuaineen nimeä voi sanoa. Itse en ole koskaan haistanut toisen ihmisen pesuaineen hajua. Omat mustat pyykit tuoksuu, kun ne ottaa koneesta, niin sille mustien pyykkien pesuaineelle, mutta kuivuvat ilmavassa tilassa ja mielestäni haju katoaa. Muut pesuaineeni eivät erityisemmin tuoksu. Onko edes tuoksutonta pesuainetta mustille pyykeille? Haluan kuitenkin pitää mustan mustana.

Sulla on varmaan sitten huono hajuaisti, oletko tajunnut sitä? Kyllä näitä ihmisiä tulee säännönmukaisesti vastaan, joilla on todella voimakkaasti pyykinpesuaineelle löyhkäävät vaatteet yllään.

Se haju täyttää pahimmillaan koko ison huoneen, eli sen pyykinpesuaineen hajun haistaa jo kun astuu huoneeseen. Ja nyt puhun jo kuivuneesta vaatteesta, joka on jonkun yllä.

Joskus jopa rappukäytävään jää ilmaan leijailemaan se tuoksu, kun joku on kävellyt siitä ennen mua. No, mulla onkin äärettömän hyvä hajuaisti. Haistan esim. jos joku isossa asunnossamme leikkaa kurkkua keittiössä. Huudan talon toiselta puolelta, leikkaako joku kurkkua, kun tuli kurkun tuoksu nenään.

Vierailija
22/89 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksei sen pesuaineen nimeä voi sanoa. Itse en ole koskaan haistanut toisen ihmisen pesuaineen hajua. Omat mustat pyykit tuoksuu, kun ne ottaa koneesta, niin sille mustien pyykkien pesuaineelle, mutta kuivuvat ilmavassa tilassa ja mielestäni haju katoaa. Muut pesuaineeni eivät erityisemmin tuoksu. Onko edes tuoksutonta pesuainetta mustille pyykeille? Haluan kuitenkin pitää mustan mustana.

Sulla on varmaan sitten huono hajuaisti, oletko tajunnut sitä? Kyllä näitä ihmisiä tulee säännönmukaisesti vastaan, joilla on todella voimakkaasti pyykinpesuaineelle löyhkäävät vaatteet yllään.

Se haju täyttää pahimmillaan koko ison huoneen, eli sen pyykinpesuaineen hajun haistaa jo kun astuu huoneeseen. Ja nyt puhun jo kuivuneesta vaatteesta, joka on jonkun yllä.

Joskus jopa rappukäytävään jää ilmaan leijailemaan se tuoksu, kun joku on kävellyt siitä ennen mua. No, mulla onkin äärettömän hyvä hajuaisti. Haistan esim. jos joku isossa asunnossamme leikkaa kurkkua keittiössä. Huudan talon toiselta puolelta, leikkaako joku kurkkua, kun tuli kurkun tuoksu nenään.

Voi olla huono hajuaisti tai sitten normaali. Pystyn kyllä kuvittelemaan, jos jokapuolella lemuaa. Kyllä ainakin omaan nokkaan ottaa nää hajuvesimummot vaikkapa. Koko hissi haisee varmaan puoli tuntia hajuvesimummon jälkeenkin. Ja kerran ostin kissanhiekkaa, joka haisi ihan hirveälle. Se haju tarttui kissaankin. Se oli just semmonen pesuainemainen paha haju, mutta kessään ihmisessä en sitä kyllä (onneksi?) haista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tollasia aineita enää edes myydään, en ymmärrä. 

Miksi pesuaineen pitää haista, sen pitäisi pestä hajut ym lika pois, ei päinvastoin.

Vierailija
24/89 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä näillä ihmisillä sitten on tosi huono hajuaisti. En vaan ymmärrä että täällä huudetaan pää punaisena miten törkiää on toisten käyttää kamalan hajuista pesuainetta, kun eivät huonon hajuaistinsa takia sitä edes huomaa, mutta merkkiä ei vahingossakaan sanota, että tietämättään toisia pesuaineellaan piinaavat voisi merkkiä vaihtaa. :D Kivempi tietysti on vaan valittaa.

Vierailija
25/89 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäis ajatella myös ympäristöä.

Mitähän nuo kemikaalit vaikuttaa ihmiseen ja luontoon?

Eihän ne terveellisiä ainakaan ole.

Vierailija
26/89 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Omo Color Sensitive on täysin hajuton.

Ja huuhteluaine on todella täysin tarpeeton.

Käytän huuhteluaineena tavallista etikkaa, mielestäni sillä tulee sellainen miellyttävä raikkaus vaatteisiin. Pesuaine on luonnollisesti hajusteetonta.

Vierailija
27/89 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omo haisee jo kaupan hyllystä.

Vierailija
28/89 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajusteeton lukee purkin kyljessä, jos sitä haluaa.

Vierailija
29/89 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun naapurin lapsi tulee meille, niin koko asunto lemuaa sen jäljiltä hirveälle. Pahoinvointikamaa se lemu.

Lapsen huoneen oven kun aukaisee, niin järkky lemu tulvahtaa vastaan, tämä lapsi on käymässä.

Ei voi ymmärtää, ei. Mikä ihme saa aikuisen ihmisen tekemään tuollaista? Lapsikin pitää kyllästää kemikaaleilla, vaikka nykyisin jo tiedostetaan niiden vaarat. Siis, luuleeko ihmiset oikeasti, että hajuvaatteet tuoksuu hyvältä? Sehän on ihan karsea haju ja varsinkin kun ne vaatteet ovat olleet vähän aikaa päällä, yök..

Vierailija
30/89 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee aina mieleen noista tuoksuista, että eikö niille ihmisille tule huono olo ja pää kipeäksi, kun jatkuvasti on itse tuollaisen hajupommin sisällä? Itse kaipaan raitista ilmaa ja neutraaleja hajuja pääosin ympärilleni. En voisi olla montaa tuntia voimakkaassa hajussa.

Ihan samaa mietin. Ihan hirveä olo tulee ja se tilanne kun haistelet sitä hajua ja se imeytyy nenän kautta, kuin painajaista.

Ja miksi pitää ostaa muoviputeleita joista tulee turhaa jätettä?

Siihen varmaan tottuu ajan myötä - vähän niin kuin hajuveden tuoksuunkin. (?)

Vierailija
31/89 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli onko tämä ymmärrettävä niin, että mikä tahansa pesuaine jonka kyljessä ei lue "hajusteeton" on osan mielestä osastoa "hyi kamala teitä jotka käytätte järkyttävän hajuista pesuainetta!!"?

Vierailija
32/89 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmiset huomaa omia lemujaan jossa vellovat päivittäin koska aistit adaptoituvat ja juuri tästä johtuen jotkut kaataa tolkuttomasti hajuvettä kun oma nenä ei tajua sitä enää.

En voi sietää haisuleita. Itse käytän nestemäistä hajusteetonta ainetta ja vien muovinkeräykseen sen kanisterin kyllä.

Tässäkin ketjussa mustien vaatteiden pesijä luulee hajun vaimenevan pois. Ei se pois lähde, vain oma nenäsi on siihen tottunu.

Vierailija
33/89 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kenen se nimi pitäisi sanoa? Sen, joka sitä käyttää vai sen, joka siitä hajusta kärsii? Minä en ole koskaan kysynyt keneltäkään hajustetun pesuaineen merkkiä, jotenkin se tuntuisi minusta kummalliselta, ja itse käytän hajusteettomia pesuaineita. Eikä kai se, joka niitä hajusteellisia aineita käyttää, välttämättä tajua, että vaatteet haisevat voimakkaasti. Ja muutenkin, miksi se sitä nimeä missään julistaisi?

Vierailija
34/89 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän sekä hakusteetonta LV:n että miedosti tuoksuvaa Ecoverin pyykinpesunesteitä. Olisi mielenkiintoista tietää, haiseeko tuo Ecover myös joidenkin nenään pahalta?

Minäkään en nimittäin pidä yhtään niistä todella, todella voimakkaasti ja kauas haisevista pesuaineista. Mummini luona kun käy, välillä koko rappu haisee (ilmeisesti Omolle), kun yhdellä naapureista on pyykkipäivä.

Vierailija
35/89 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikseivät ole kaikki hajusteettomia automaattisesti, mikä virka on haisevalla pyykinpesuaineella. Pestessä pitäisi poistaa vaatteista niihin kerääntyneet hajut, ei lisätä niitä, halloota halloo.

Vierailija
36/89 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin verhot kirpparilta ja jouduin huuhtelemaan niitä useasti.

Nyt huomasin että se karmea haju on vieläkin verhoissa!

Siis miksi ja miksi niin paljon laitatte tuota kamalaa ainetta??

Turhaan huuhtelet. Pyykinpesuaineiden parfyymit eivät yleensä ole vesiliukoisia.

Vierailija
37/89 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt. Etenkin kun eräs haisulityökaveri vieläpä valittaa aina, ettei voi sietää mitään hajusteita :D

Vierailija
38/89 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en enää edes vaivaudu ostamaan kirpparilta hajustettuja tekstiilejä, koska ei maksa vaivaa yrittää pestä niitä hajusteita pois. Joistakin tekstiileistä se hajuste ei vain lähde pesemällä pois.

Vierailija
39/89 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina pitänyt tuosta tuoksusta paljon. Valitsin jopa ensimmäisen poikaystävän aikanaan sen perusteella, hänen vaatteensa tuoksuivat ah, niin raikkailta :D

Työvaatteita ei noilla aineilla pese, mutta lakanat ym. ihan omaksi ilokseni ja käyn tuoksuttelemassa puhtaita pyykkejä, ei voi mitään!

Vierailija
40/89 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhteluaineet pitäisi Suomessa kieltää kokonaan! Täällä veden laatu ei niiden käyttöä edellytä.

Eilen naapuri kaatoi huuhteluainetta rappukäytävälle, ja se haisi pitkään ja pitkälle... Pesuhuoneessa oli vaikea hengittää kun haisi aineelle. En voi myöskään viedä pyykkiäni kuivaushuoneeseen jossa toisen ajustetut pyykit kuivumassa, koska se aine tarttuu lämpimässä ja kosteassa hanakasti myös omiin vaatteisiin. Luulen, että ihmiset eivät kykene noudattamaan edes ohjeita niiden aineiden kanssa. Minusta niiden käyttö pitäisi kieltää pesutuvissa.