Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Prednisolon -kortisonikuuri - sivuoireet?

Vierailija
14.02.2019 |

En ole vähän aikaan joutunut syömään kortisonikuuria. Nyt on astman takia flunssan sitkeänä jälkitautina sellainen yskä, että sitä yritetään häätää kortisonitableteilla.

Mulla on muistikuvat ihan hirveistä sivuoireista silloin kun olen kortisonia syönyt, mutten enää muista mitä kaikkea oli.

Nyt mulla on ollut järkyttävää särkyä jaloissa ja lantiossa, voiko olla tästä lääkkeestä?

Tutkin jo pakkausselosteen, mutta en tullut viisaammaksi.

Minkälaisia sivuoireita muille on tullut tästä lääkkeestä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naama paisui, kaiken aikaa oli nälkä.

Vierailija
2/21 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Hirveän turvotuksen ainakin pukkaa ja pärstä on kuin ilmapallo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://pharmacafennica.fi/spc/3008350

Täältä näkee noi sivuvaikutukset paremmin kuin pakkauselosteesta!

Vierailija
4/21 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tuli tosi paljon sivuoireita, mutta olin nuori ja sain voimakasta annostusta reumaan. Juuri tuo naaman turpoaminen oli yksi niistä oireista. Riippunee paljon iästä ja lääkkeen määrästä. Toivottavasti sulle auttaa ja pääset pian eroon vaivoistasi.

Vierailija
5/21 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei turvonnut naama, mutta painoa tuli 10kg ja se on meinaan tiukassa. Ei lähtenytkään kuurin loputtua. Kukaan ei varoittanut että steroidit moninkertaistavat nälän tunteen ja turvottavat. Lisäksi kuuri ei edes minua auttanut, että kiitos tästä :D. Lisäksi ole epätodellista tunnetta, ei särkyjä, mutta kädet ja jalat tuntuivat raskailta ja melkein kuin jonkun toisen ruumiinosilta.

Vierailija
6/21 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä nyt 40mg päivässä ja olen elämäni kunnossa, virtaa täynnä ja unta en tarvitse. Siivoan ja touhotan koko ajan, iho on tosi hyvässä kunnossa mutta kieli on ihan tunnoton :D vähän epätodellinen olo. Kohta taas psykoosissa niinkuin viime kuurin aikana.

Vierailija
7/21 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 40 mg, laskee viikoittain 5 millillä. Crohnin relapsi.

Tällä annoksella raivareita, aggressiota, ahdistusta, ylikierroksia, aamuyön unettomuutta, hikoilupuuskia, tihentynyt pulssi, voimakkaat sydämenlyönnit, turvonneet hamsterinposket ja raateleva nälkä. Kaikki menevät ohi kun kuuri päättyy.

Vierailija
8/21 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naama ei turvonnut, mutta yhden kuurin aikana tuli hirveän energinen olo, eikä untakaan oikein saanut. Toisen kuurin aikana oli sitten taas jatkuva väsymys päällä.

Vierailija
9/21 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kortisonit tuntuvat olevan jotain yleislääkkeitä vaivaan kuin vaivaan. Hyöty on mikä? Sukulaisellani se oli hauta kuukasvojen ja koko kropan älyttömän turvotuksen ja nestepöhön kera. Itse olen jättänyt syömättä vaikka Prednisolonia on määrätty.

Vierailija
10/21 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tulla jalkakipua kortisonikuurista. Loppuu kyllä kuurin jälkeen. Oon joutunut pari vuotta syömään Prednisolonia aikanaan. Painonnousu, päänsäryt, univaikeudet ja jalkakivut olivat ainakin mulla haittoina. Paransi kyllä sairaudenkin lopulta. Sen jälkeen olen satunnaisesti joutunut kuurin syömään astman pahenemiseen tai flunssaan. Haitat helpottaneet nopsasti näistä vain parin viikon satseista.

Vierailija
11/21 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://pharmacafennica.fi/spc/3008350

Täältä näkee noi sivuvaikutukset paremmin kuin pakkauselosteesta!

Kiitos ja kumarrus <3 t:ap

Vierailija
12/21 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalaton hikoilu ja kuumat aallot, siis kuurin aikana ja olen alle 40v. Loppui onneksi kun kuurikin loppui.

Vierailija
13/21 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli kroppa jotenkin lämpimäksi, lämpimät jalat ja kädet ja univaikeuksia. Piti ikkunoita pitää auki kun oli kuuma.

Vierailija
14/21 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lyhyestä 1-3 viikon kuurista tule naaman turvotuksia. Voi pientä ruokahalun lisääntymistä tulla.

Vierailija
15/21 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla 40 mg, laskee viikoittain 5 millillä. Crohnin relapsi.

Tällä annoksella raivareita, aggressiota, ahdistusta, ylikierroksia, aamuyön unettomuutta, hikoilupuuskia, tihentynyt pulssi, voimakkaat sydämenlyönnit, turvonneet hamsterinposket ja raateleva nälkä. Kaikki menevät ohi kun kuuri päättyy.

Kaikki nämä + tärisevä olo ja hillitön karvankasvu. 

Vierailija
16/21 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan onko astman pahenemisvaiheeseen muuta lääkettä kuin prednisolon-kuuri?

Viime kerralla tuli psykoosioireita ja itsetuhoisia ajatuksia niin ei oikein huvita niitä popsia enää ikinä.

En pääse omalle keuhkolääkärille nyt lomien aikaan vaan varmaan pitäisi mennä terveyskeskukseen huomenna.

Vierailija
17/21 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukasvot

Vierailija
18/21 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lääkäri ne haitat arvioi kirjoittaessaan reseptin. Ja vaikka se on vanha lääke, se on edelleen todella tehokas ja ainokain vaihtoehto joihinkin tauteihin. Pitkissä kuureissa on ikäviä sivuoireita, mutta ne on vain kestettävä, jos haluaa perussairauttaan hoitaa.

Ystävältäni parani selkärankareuma kortisonilla. Kasvot olivat pyöreät, mutta ei muuten lihonut.

Vierailija
19/21 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prednisolon tekee mut ylivirkeäksi enkä saa nukuttua. Kierroksilla pyörii päänuppi.

Vasta pidemmästä kuurista on tullut turvotusta.

Vierailija
20/21 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lääkäri ne haitat arvioi kirjoittaessaan reseptin. Ja vaikka se on vanha lääke, se on edelleen todella tehokas ja ainokain vaihtoehto joihinkin tauteihin. Pitkissä kuureissa on ikäviä sivuoireita, mutta ne on vain kestettävä, jos haluaa perussairauttaan hoitaa.

Ystävältäni parani selkärankareuma kortisonilla. Kasvot olivat pyöreät, mutta ei muuten lihonut.

Psykoosi on tosi ikävä sivuoire.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän