Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuloerot perheessä - tunnen itseni idiootiksi

Vierailija
14.02.2019 |

Olen työorientoitunut ihminen, mutta terävämmän älyn puutteessa päätynyt korkeakoulun käyneenä pienipalkkaiseen työhön hyvin vähän arvostetun työnantajan leipiin. Lisäksi olen lähtenyt tähän perheellistymisleikkiin, mikä on jättänyt vähemmän pelivaraa uran luomiselle. No, näillä spekseillä yritän kuitenkin tehdä sen mikä on tehtävissä ja raadan tyhmänä töissä tehden omat ja muiden työt sekä keksien itselleni "kehittäviä" projektia. Arvostuksella pyöreä 0 - toki.

Aviopuolisoni saa tänä vuonna bonuksia melkein vuosipalkkani verran.

Ongelma lienee siinä, että voisin jopa olla tyytyväinen tilanteeseeni ellen joutuisi peilaamaan itseäni puolisoon ja toteamaan, ettei omassa toiminnassani ole mitään järkeä = teen tolkuttomasti, ilman arvostusta ja rahaa.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopi hopi työn vaihtoon tai kadut koko loppuelämäsi, siis heti nyt 

Vierailija
2/55 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa niin kas olet perheen parhaiten tienaava

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sitten köyhempi puoliso jota saat elättää

Vierailija
4/55 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teet niin tolkuttomasti? Jos on huono duuni ja huono palkka, niin chillaa. Työ on jotain mitä tehdään että voidaan viettää laadukkaampaa vapaa-aikaa. Miksi koet että sun pitää lunastaa paikkasi työsi kautta? Hoida hommat puolivaloilla ja keskitä energiasi elämäsi intohimojen toteuttamiseen.

Vierailija
5/55 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se absurdi tunne vain kun miettii, että oma melkein koko vuoden työn tulos napsahtaa toiselle yhdellä kertaa. On kestettävä. Ap

Vierailija
6/55 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Vaimo on seurannut unelmaansa ja hankkinut huonosti työllistävän maisterin tutkinnon. Minä laiskana pragmaatikkona valitsin hyvin työllistävän AMK-insinöörin koulutuksen. 

Lopputulos on, että minä olen ansainnut viimeiset 20 vuotta noin kolme kertaa enemmän kuin vaimoni. Elintaso on aina tasattu ja silti vaimo on katkera ja valittaa minulle. Ei kai tilanne minun vikani ole.

Vierailija
7/55 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teet niin tolkuttomasti? Jos on huono duuni ja huono palkka, niin chillaa. Työ on jotain mitä tehdään että voidaan viettää laadukkaampaa vapaa-aikaa. Miksi koet että sun pitää lunastaa paikkasi työsi kautta? Hoida hommat puolivaloilla ja keskitä energiasi elämäsi intohimojen toteuttamiseen.

Niinpä, hyvä kommentti. Tuntuu että lunastan paikkani tässä elämässä vain tekemällä töitä? Ap.

Vierailija
8/55 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet siis kateellinen puolisollesi.

Vierailija
9/55 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinööri kirjoitti:

Kuulostaa tutulta. Vaimo on seurannut unelmaansa ja hankkinut huonosti työllistävän maisterin tutkinnon. Minä laiskana pragmaatikkona valitsin hyvin työllistävän AMK-insinöörin koulutuksen. 

Lopputulos on, että minä olen ansainnut viimeiset 20 vuotta noin kolme kertaa enemmän kuin vaimoni. Elintaso on aina tasattu ja silti vaimo on katkera ja valittaa minulle. Ei kai tilanne minun vikani ole.

No on kyllä typerää käytöstä vaimoltasi! Miksi ihmeessä siedät tuollaista?

Vierailija
10/55 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinööri kirjoitti:

Juuri näin. Itse en toki kehtaa valittaa tilanteesta. Yritän selvitä huimauksen tunteesta itsekseni ja tyynesti osoitan myötäiloa puolisolleni. Ap.

Vierailija
11/55 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta oma yritys. Vain taivas on rajana tuloillesi sen jälkeen. Osaamistahan sinulla on.

Vierailija
12/55 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai olen. Ap.

Vierailija
13/55 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinööri kirjoitti:

Naisille omien valintojen seuraukset on aina jonkun muun syy.

Vierailija
14/55 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se absurdi tunne vain kun miettii, että oma melkein koko vuoden työn tulos napsahtaa toiselle yhdellä kertaa. On kestettävä. Ap

Millä kaikilla tavoilla tuot kateellisuutesi ja katkeruutesi ilmi?

Vierailija
15/55 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä sanot sun perhettä ja lapsia perheellistymisleikiksi!?! Mitä vit?

Vierailija
16/55 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen korkeammin koulutettu ja hyväpalkkaisessa työssä isossa firmassa. Opiskeluaikana elätin miestä, kun olin valmistunut pari vuotta häntä aikaisemmin. Ja silti miehen bonukset ovat samaa luokkaa vuositulojeni kanssa. Mutta kun on yhteiset rahat ja talous, niin en oikeastaan edes mieti tätä. Mutta varmasti harmittaisi ja mietityttäisi, jos olisi omat tilit ja rahat.

Vierailija
17/55 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tota jos sulla kuitenkin on kunnianhimoa niin miksi et tavoittele parempaa duunia? Ainakaan ei kannata uuvuttaa itseään tyhjän takia.

Vierailija
18/55 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai olen. Ap.

No toivottavasti älyää ottaa jalat alleen ja nopeesti.

Vierailija
19/55 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, se on sen puolison ja lasten vika. Kyllä! Jätä ne kun on sun menestyksen tiellä. Vitsi mitä sikoja!!! Jätä ne leikkiin kuule ihan omia leikkejään. Voimia sulle!

Vierailija
20/55 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sä oikein "joudut" peilaamaan tilannettasi puolison tilanteeseen? Kuka tai mikä sua pakottaa? Tässä maailmassa on paljon sua enemmän tienaavia. Oletko kaikille kateellinen? Kanna vastuusi omasta elämästä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi