Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kilppariarvot ja raskaus -> paniikki, onko lääkäreitä tai aiheesta tietäviä?

Vierailija
14.02.2019 |

Olen aivan kauhuissani. Mulla on struumaa, jonka vuoksi kilppariarvoja on seurailtu kerran vuodessa. Ei lääkityksiä, aina olleet viitearvoissa. Nyt syksyllä työterveyslääkäri halusi ottaa arvot rv 19, jolloin tsh oli 1.8 (eli normaali), ja t4v 9.4 (9-19). Sain vastauksen, että kunnossa olivat.

Nyt mennään raskausviikolla 34, ja aloin selailla lisää aiheeseen liittyen. Huomasin kauhukseni, että t4v suositellaan raskaana olemaan paljon korkeampi! Mutta tieto on ristiriitaista, toisaalta sanotaan että jos ei lääkitystä ole niin nuo viitearvot ovat riittävät. Tässä välillä ei siis arvoja ole kontrolloitu kertaakaan, pyysin lähetteen nyt heti ja huomenna menen. Tiedän vaan että ilman mitään rauhoittavia sanoja, ensi yö menee valvoessa, google on jo pelotellut syntyneillä aivovaurioilla ja "lääkitys olisi pitänyt aloittaa" kommenteilla...

Väsymystä mulla on ollut, mutta kelläpä raskaana olevalla ei olisi. Paino ei ole noussut liikaa, ruoka on maistunut hyvin. Pulssi ei ole ollut matala, ennemmin korkea. Päässä pyörii vaan nyt pelkästään sikiölle mahdollisesti aiheutuneet aivovauriot, ja en ole koko päivänä päässyt näistä ajatuksista irti. Olen todella kiitollinen jos saan tähän jotain asiallisia vastauksia, heti aamulla menen labraan.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko kukaan auttaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme