Mistä johtuu nämä mielentila muutokset?
Mun fiilikset vaihtelee päivän aika tosi paljon. Välillä oon tosi hyvällä mielellä ja koen että voin saavuttaa elämäs vaikka ja mitä ja et koen itseni enemmän ulkoonpäinvetäytyväiseksi ja onnelliseksi.
Ja sit yhtä äkkiä tää fiilis saattaa vaan hiipua ja alan masentua ja ahdistun ja koen paineita elämästä ja koen olevani tosi onneton.
Mistä nämä johtuu? Ihan kuin aivoihin tulisi välillä jotain hyvän olon tunnetta ja sit se vaan hiipuu vähän ajan päästä.
Tämä heijastuu jo ihmissuhteisiin ja ylipäätänsä ihmisten kanssa jutteluun. Kun on hyvä fiilis = puhun paljon ja kun ei ole niin vetäydyn sisään
Kommentit (5)
Tunnistan tuon mielialojen vaihtelun myös itsessäni. Ei ihan saman päivän aikana mutta kuukauden jaksolla.
Harkitsen esim. työpaikan vaihtoa. Välillä tuntuu että pystyn mihin vaan, olen positiivinen ja uskon että menestyisin tulevassa työssäni.
Sitten taas tulee matalapaine. Ei kannata yrittää. Hullu olen jos jätän vakipaikan.
Myös parisuhde seilaa mielialojen mukaan. Välillä kaikki ottaa päähän niin suunnattomasti, sitten on taas suvantovaihe.
Aika rasittavaa tällainen. Olen nelikymppinen, liekö hormonit kummittelee vai olisiko oikeasti aika laittaa parisuhde ja työpaikka vaihtoon. Olisinko onnellisempi, tyytyväisempi ?
Ulkoonpäinvetäytyväinen - hauska sana. 🙂
Elämä ei ole aina yhtä ruusuilla tanssimista. On ihan normaalia, että tunteiden kirjo vaihtelee. Olisin todella huolissani, jos elämä olisi yhtä tasapaksua suorittamista.
Liikaa energiaa, kevät, ei kohdetta johon suunnata energia. Jos tekee paljon töitä tai on joku kohde esim harrastus mihin keskittyy kovasti, niin harvoin on liian epätasainen olo.
No mä oon ollu tollanen aina. :D
onhan mua koitettu diagnosoida, mm. kakssuuntanen, epävakaa... ja ties mitä muuta.
mut oisko vaan myös luonnekysymys. ei kaikki oo tasasii 247 hillittyjä yms.