Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko parisuhde kaatua eriäviin politiisiin mielipiteisiin?

Vierailija
14.02.2019 |

Olen parisuhteessa aivan ihanan miehen kanssa. Olemme olleet parisuhteessa suunnilleen puoli vuotta, emmekä aiemmin ole riidelleet mistään. Vasta nyt, kun kumpikin meistä on alkanut avaamaan omia poliittisia mielipiteitään, meille on alkanut tulemaan pientä riitaa.

Olemme eri mieltä lähes kaikesta, joka liittyy politiikkaan. Mies on vasemmistolainen ja itse olen oikeistolainen. Muutamia erimielisyyksiä:

Minä kannatan kapitalismia, mies sosialismia. Tämän vuoksi mies alkoi väittää minulle, että välitän vain itsestäni eivätkä ihmisoikeudet kiinnosta minua.

Minä suhtaudun aborttiin kielteisesti, kun taas miehen mielestä se on tilanteesta riippumatta ok. Tämä on varsinkin aiheuttanut ongelmia, sillä miehen mielestä jos tulisin nyt vahingossa raskaaksi niin minun pitäisi tehdä abortti, mutta itse tiedän, että ellei oma tai lapsen henki ole vaarassa, niin en keskeyttäisi raskautta.

Minä olen m**hanmuutt*kriitt*nen, mies suhtautuu neutraalisti/hieman myönteisesti asiaan. Kun ilmaisin oman kantani, hän sanoi, että ymmärtää mistä se johtuu, mutta en voi yleistää kaikkia m**hanm**ttajia muutaman pahan ihmisen perusteella.

Lisäksi, kun sanoin miehelle olevani oikeistolainen, hän kysyi minulta, että aionko nyt ampua hänet kadulla kun hän on vasemmistolainen. Ilmeisesti hänellä on jonkinlainen käsitys, että kaikki oikeistolaiset ovat jotain uusn*tseja tai kuuluvat johonkin Soldiers o f Odiniin.

Jokatapauksessa, itse voin yrittää jatkaa suhdetta poliittisista erimielisyyksistä huolimatta, mutta onnistuuko tällainen suhde pidemmän päälle? Pidän miehestä todella paljon.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä holokustissa en kehtaisi tai haluaisi ikinä näyttää naamaani kepulaisen tai kokoomuslaisen hyväksikäyttäjä-kiduttajan seurassa.

Vierailija
2/11 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi. Kysymys ei ole pelkästään politiikasta, vaan tässä tapauksessa myös moraaleista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde voi onnistua, jos molemmat kunnioittaa toistensa oikeutta omiin mielipiteisiinsä, eivät yritä ympäripuhua tai käännyttää omalle kannalleen, ja mahdolliset väittelyt pysyy asioissa eikä mene henkilökohtaisuuksiin tai silkkaan riitelyyn. Mutta tuo ei kyllä kuulosta lupaavalta tuo "aitko nyt ampua kadulla kun hän on vasemmistolainen", ellei ollut aivan pelkkä vitsiheitto.

Meillä on kyllä hyvin toiminut jo 14 vuotta, vaikka olemme poliittisesti ja myös uskonnollisesti täysin eri linjoilla miehen kanssa. Mies on isänmaallinen/oikeistolainen, sellainen hyvin konservatiivinen oikeistolainen. Minä olen ääriliberaali vihervasuri. Lisäksi mies on helluntailainen uskova, joka käy seurakunnassa viikoittain ja rukoilee joka päivä, minä taas olen agnostikko. 

Itse en niin välitä ajatuseroista, ne on vain ihmisajatuksiam, ja ymmärrän että maailmaa voi katsoa monesta eri ajattelun viitekehyksestä ja kokemusperästä ja siksi nähdä sen aivan eri näköisenä. Pystyn siis ymmärtämään mistä perusoletuksista maailman, ihmisen ja ns. hengellisen todellisuuden suhteen miehen ajattelu lähtee ja miten hänen ajattelumaailmansa on ihan johdonmukainen lopputulos, jos pitää totena näitä perusoletuksia. Itselläni on aivan erilaiset perusolettamukset, ja erilainen maailmankuva. Mutta ei tämä arjessa mitenkään häiritse.

Vierailija
4/11 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takiahan sitä seurustellaan, jotta opitaan tuntemaan toisensa. Te olette nyt vaiheessa, jossa on aika pohtia ovatko arvomaailmanne liian kaukana toisistaan. Jos ovat, on parempi jatkaa sopivamman kumppanin etsimistä.

Vierailija
5/11 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen että jos mies on vasemmistolainen, niin miksi hän seurustelee jonkun kanssa joka on erimieltä IHMISOIKEUKSIIN liittyvistä asioista??

Vierailija
6/11 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Ei ehkä kannata ruokkia trollia

Vierailija
7/11 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen takiahan sitä seurustellaan, jotta opitaan tuntemaan toisensa. Te olette nyt vaiheessa, jossa on aika pohtia ovatko arvomaailmanne liian kaukana toisistaan. Jos ovat, on parempi jatkaa sopivamman kumppanin etsimistä.

Tämä. Omalla kohdallani ei ole vain yksi tai kaksi suhdetta, jotka ovat kaatuneet juuri tuossa 6-9 kk tutustumisen kohdalla, kun on huomattu olevamme liuan erilaisia.

Vierailija
8/11 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen että jos mies on vasemmistolainen, niin miksi hän seurustelee jonkun kanssa joka on erimieltä IHMISOIKEUKSIIN liittyvistä asioista??

Kerro missä vasemmistolaisessa maassa ihmisoikeuksia ei loukata?

Vierailija
9/11 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistolaiset kannattaa kiertää kaukaa. Se on merkki itsekkyydestä ja siitä ettei elämässä ole kaikki kunnossa. T: ex-vasuri

Vierailija
10/11 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen fiksu kommentti mieheltäsi tuohon maa.han.muut.to asiaan. 

Vierailija
11/11 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin suhde toimii, jos arvot ovat täysin erilaiset. Teillä näyttäisi olevan perustavanlaatuisia eroavaisuuksia, joten en usko että toimii pidemmän päälle.