Telkkariohjelman katsominen ilman tekstitystä?
Harjoittelisin mielelläni englannin kuullunymmärtämistä niin että laittaisin telkkarista tekstitykset pois. Ikävä kyllä monessa sarjassa tekstitykset on "poltettu" ohjelmaan niin, ettei niitä saa pois päältä.
Osaisiko joku vinkata jotain amerikanenglanninkielistä sarjaa, josta tekstitykset saisi pois? Tai jota voisi netistä katsoa? Maksukanavia minulla ei ole, ja YouTuben olen kokenut kömpelöksi. Ei mielellään mitään liian imelää, vaan esim. rikossarja, draamaa tai komediaa.
Kommentit (6)
miten olisi englanninkieliset kuunnelmat?
Kuunnelma olisi toinen vaihtoehto, kiitti vinkistä! Toisaalta luulen, että telkkariohjelmaan olisi helpompi "koukuttua" ja keskittyä.
Ylellä pitäis saada tekstit pois, käsittääkseni jopa telkkari telkkarissa, mutta ainakin Areenassa. Lisäksi myös vanhat kunnon DVD:t ja Blu-rayt on tässä suhteessa hyviä. Netin suoratoistopalveluissakin yleensä taitaa saada ne pois.
Itse katsonut kaiken enkunkielisen ilman tekstejä jo vuosia. Siihen kun tottuu niin niitä ei todellakaan kaipaa takaisi. Nehän suorastaan pilaavat katselukokemuksen.
Lainaa kirjastosta DVD-tallenteina sarjoja ja leffoja.
Helpointa on vain keskittyä siihen kuvaan. Ohjelmista saa visuaalisestikin huomattavasti enemmän irti kun ei koko ajan tuijota ruudun alareunaan.
DVD/bluray -levyistä saa myös tekstityksen pois, jos ei saa pidettyä silmiään erossa tekstityksestä.
Mielestäni kaikki tekstit saa pois painamalla teksti pois.