Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheen huuto.

Purija.
14.02.2019 |

Hei! olen 16 vuotias poika. Minua ärsyttää eräs asia. Nimittäin perheeni.
Minulla on kuulonalenemaan 20 db, ja kärsin jonkin asteisesta tinnituksesta. Tinnitus johtuu siitä, kun puren yöllä hampaita yhteen voimakkaasti yöllä. Tähän ongelmaan on tulossa pian ratkaisu. Saan 2 viikon päästä purenta kiskot. Kuitenkaan tinnitusta ei helpota perheeni joka on kova ääninen ja tykkää huutaa kurkku suorana. Kaksosveljeni päätti alkaa huutaa kovaa kurkku suorana tänään ruoka pöydässä ja kiljua, älkää kysykö miksi. Korviin sattui aika paljon. Muutenkin ärsyttää kun minulla on purennan takia usein korvat lukossa ja veljeni soittaa kitaraa tahallaan kovalla niin että se sattuisi minua korviin. Vanhempani eivät tee mitään vaan antavat asian olla, koska veljeni on heidän kultapoikansa. Hän on myös aika lapsellinen tapaus. Vihaan tätä korvien soimista ja korvien lukkiutumista. Varsinkin kun se ei johdu esimerkiksi omasta viasta. Korvat soivat siis huonon purennan ja niska-hartia jumien vuoksi. Myös minun jatkuvalla flunssa korvatulehdus kierteellä saattaa lääkärin mukaan olla osuutta asiaan. Ärsyttää veljeni joka yrittää tahallaan tulla huutamaan korvaani ja muutenkin perheeni huutaa usein toisten korviin kun suuttuvat. Etenkin äitini. En haluaisi enempää kuulonalenema. Saattaa johtua myös keskuudestan. Kuukonalenemani koskee heinä sirkkojen ylä taajuuksia joten se ei vaikuta normaaliin puheen kuulemiseen en vain aina kuule sirkkoja. Kuitenkin myös korvani ovat herkät äänille, kuten minua sattuu kun veljeni huutaa koko ajan ja karjuu. Olemme vielä samassa huoneessa varmaan yli 3vuotta. Minulla ei myöskään ole mitään omaa rauhaa/aikaa. Alkaa ärsyttää tämä touhu.

Tinnituksesta vielä sen verran, että olen purrut hampaita yhteen aina. Sekä narskutellut, kun herään aamulla minulla on usein naama kipeä ja puutunut samoin hampaat. Tinnitusta on ollut vähän koko elämäni, mutta on voimistunut viime kuukausina. Olin fysioterapiassa ja se lievitti paljon korvien soimista. Toivotaan, että purentakiskot auttavat ja saan elämään uutta iloa. Kiitos!

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi