Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pappa betalar - ketju

Vierailija
13.02.2019 |

Tähän ketjuun listataan niitä asioita joita teidän vanhempanne ovat maksaneet teidän puolestanne.

- - - -

Minulle vanhemmat maksoivat opiskelun, ajokortin, auton, omistusasunnon, huonekalut, sijoitusasunnon, valmiin osakesalkun ja valmiin oesämunan säästöistä. Näiden lisäksi maksavat edelleen joka vuotisen perheen yhteisen loman ulkomaille sekä festarit.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon oon saanut, mm kodin. Asun Hgissä. 

Vierailija
22/54 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ovat maksaneet jokaisen asuntoni ja opastaneet asuntosijoittamisessa. Asun nyt kolmannessa ja pidän kahta aiempaa vuokralla. Yksiössä asuu joku opiskelija ja kaksioon en ole saanut ketään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin 18 vuotiaana, kun tein keikka hommia, että ulosotto ottaa palkasta. Sain selville, että vahempani oli ottanut lainoja minun nimissä. Velkaa oli 15 000 euroa, ja luottotiedot oli mennyt. Niitä makselin sitten pois hyvin pitkään. Myt olen kaden lapsen äiti. Molemilla on oma tili (rahasto) jonne menee 30 euroa kuukaudessa. Sen ne saavat kun täyttävät 18 vuotta, ajokortin molemille (on jo säästössä). Minulla on tällä hetkellä 2 kpl sijoitusasuntoa jonne pääsevät sitten muuttamaan kun opiskelevat.

Toivottavasti he pärjää näillä. En ikinä tee lapselleni samat asiat kuin minun vahemmat.

Vierailija
24/54 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on neljä sisarusta. Isoveli, isosisko, minä ja pikkuveli.

Isä oli yrittäjä. Lapsuudesta lähtien olin "poikkeava" muista sisaruksista.

Olin aktiivinen, hyväntuulinen ja äärimmäisen omatoiminen.

Kun isälläni oli aikaa, niin keskustelin hänen kanssaan. Hän otti minut myös pyynnöstäni mukaan tavatessaan asiakkaita. Olin tosiaan silloin alle kouluikäinen.

Ei siis ihme, että isäni on tukenut minua. Pyrkimys menestykseen ja positiivinen halu tehdä työtä. :)

Vierailija
25/54 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee pahaa lukea näitä :'(

Vierailija
26/54 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persupellen voimafantasia/5. Ei jatkoon!

Vierailija
27/54 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainasi 50 € muuttoautoon kun olin 18. Kaikki lukiokulut, vuokrat, autokoulu, terapia, ym. On pitänyt itse maksaa.

Vierailija
28/54 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkaraa ja vetyä viimekesänä viimeksi.

Vierailija
29/54 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elatuksen tietty lukioaikana, ajokortin, läppärin opiskeluihin, huonekaluja ja tarpeita solukämppään, junamatkoja kotiseudulle, jostain syystä puhelinlaskut yli 20-vuotiaaksi, kunnes totesin, että se minimaalinen kustannus ei talouttani kaataisi.

Lisäksi silloin tällöin tarjoavat ravintolakäynnin jos syödään yhdessä ja nykyään täys ylläpito kunhan sukuloimaan mummolaan raahaudutaan. Ai niin, ja yhdet lennot ulkomaille.

Tiedä sitten johtuuko hyvästä avustuksesta vai jostain omista teoista, mutta minulla ei ole ollut eläessäni tiukkaa rahasta. Toki elän aika vaatimattomasti ja opiskellessanikin olin kesät aina töissä ja osin talvellakin.

Vierailija
30/54 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät.

Vierailija
31/54 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun 19 v. muutin omilleni, maksoivat mun puhelinlaskun 25 v. asti ja ovat ostaneet mulle huonekaluja, sisustusjuttuja, astioita ja antaneet vähän rahaa silloin tällöin.

Vierailija
32/54 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pippi betalar.

Vierailija
33/54 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon kaikenlaista, taitaa olla niin että ainoa mitä vanhempani eivät ole koskaan maksaneet minulle on ulkomaanmatkat (jos olen mennyt ilman heitä) ja asuntoni vuokran. Hmm, ja sanotaan myös vaatteet, koska luonnollisesti ollessani lapsi he maksoivat ne, mutta nykyään eivät maksa niitä, kun olen jo pitkään ollut täysi-ikäinen.

Mutta edelleen he maksavat puhelinlaskuni koska se on vain joku 3 euroa, myös hyvin usein "varastan" heiltä ruokaa, lainaan heidän autoa enkä maksa bensaa (   :(((((((     ). Ja mitäs vielä, esim harrastuksiini he ovat edelleen joskus saattaneet ostaa jotain välineitä, mutta ne ovat toisaalta olleet (synttäri ja joulu-)lahjoja.

Vierailija
34/54 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä on neljä sisarusta. Isoveli, isosisko, minä ja pikkuveli.

Isä oli yrittäjä. Lapsuudesta lähtien olin "poikkeava" muista sisaruksista.

Olin aktiivinen, hyväntuulinen ja äärimmäisen omatoiminen.

Kun isälläni oli aikaa, niin keskustelin hänen kanssaan. Hän otti minut myös pyynnöstäni mukaan tavatessaan asiakkaita. Olin tosiaan silloin alle kouluikäinen.

Ei siis ihme, että isäni on tukenut minua. Pyrkimys menestykseen ja positiivinen halu tehdä työtä. :)

Sisaret kateellisina?

Vierailija
35/54 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No puolukkahilloa oon äitiltä saanu kerran vuodessa, ja uudet pyyhkijän sulat olen isältä saanut.

Vierailija
36/54 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukio, ajokortti, aikuistuttua 20 000 _mk_ sisältävä tili, opiskelukämppä josta maksoin vain vastikkeen, ja 100 000 € ensiasunnon ostoon velkakirjalla jota ei koskaan tarvitse maksaa takaisin. Kaikki 4 sisarusta ovat saaneet saman. Muuten käyttörahat omasta takaa, mutta olen saanut ehkä tonnin vuodessa kunnes lapset syntyivät, nyt he saavat sen.

Kultalusikkaahaa.

Vierailija
37/54 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajaäitini mahdollisti kalliin urheiluharrastaksen, missä voitin suomen mestaruuden.

Isäni maksoi minun ajokortin.

Äitini heräsi öisin hakemaan minut pelireissuilta. Pyykkäsi, haki ja vei.

Sen lisäksi kuljetti pikkuveljeni harjoituksiin ja turnauksiin.

Koskaan ei ollut vihainen. Ihanan lempeä, määrätietoinen ja kannustava äiti. ♥️

Vierailija
38/54 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoivat ajokortin kahdesti. Ensimmäiset 2500 sain lukioiässä, mutta kelasin, että kenellä hullulla on varaa Suomessa omistaa auto, enkä muutenkaan ikinä käynyt niin kaukana, että autolla olisi päässyt paremmin kuin julkisilla/pyörällä. Isä piti niin "ärhäköitä" ja kalliita kisa-autoja, etten olisi niillä saanut ajaa. Jostain syystä en ikinä pyytänyt vanhemmilta autoa, olisivat he kai sen hommanneet. Toiset 2500 sain 25-vuotiaana, kun muutettiin miehen kanssa yhteen ja miehellä oli mulle ekstra-auto.

Muuta elatuksen ja puhelimien ym lisäksi ei ole maksettu, mutta lapsilisät sain itselle. En koskaan pyydä mitään, kun olen aika "low maintenance", enkä rehellisesti tarvi mitään.

Vierailija
39/54 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokortin sain ylioppilaslahjaksi ja osan lukiokirjoista ostivat. Kännykkäliittymää maksoivat, kunnes muutin pois heiltä 19-vuotiaana. Synttäri- ja joululahjaksi antavat yleensä jotain arvokkaampaa kuten 30e lahjakortin.

Vierailija
40/54 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen auton isä kustansi. Maksoi noin 450e + työn tekoa. 1999 vuoden Peugeot, jossa valmiiksi iso lommo kyljessä. Ainakin opin hyvin ajamaan, kun ei ollut mitään hienouksia. Kovalla pakkasella lähti prisman pihassakin käyntiin komeasti. Ja äänentoisto oli yllättävän hyvä.