Minä haluaisin muuttaa perheen kanssa takaisin kummankin kotipaikkakunnalle mutta mies ei. Miten tällaisen tilanteen voi ratkaista?
Olemme asuneet 9 vuotta nykyisessä kaupungissa, ilman tukiverkkoja. Kaikki sukulaiset ja ystävät asuisivat kaupungissa minne haluaisin meidän muuttavan. Mies ei ole yhtään halukas asiaan. Itse en keksi asiasta mitään negatiivista. Meitä ei pidä nykyisellä paikkakunnalla mikään, ei edes työt kun olemme tällä hetkellä työttöminä. Lapset saisivat muuton myötä kaikki sukulaiset elämäänsä, kun nyt ovat tottuneet että nähdään vain silloin tällöin.
Mieleni on tosi surullinen ajatuksesta että jäisimme tänne, koska muutolla moni asia muuttuisi paremmaksi, helpottuisi ja töitäkin löytyisi suurella todennäköisyydellä. Löytyisi ajanmittaan varmasti täältäkin mutta kaikki muut positiiviset puolet olisivat toisessa kaupungissa.
Miten tällaisen tilanteen voi ratkaista?
Kommentit (11)
sinä menet omallesi ja mies omalleen, miksi teet tyhmiä kysymyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on miehen ongelma
On sanonut että kaupunki ahdistaa ja pelkää mihin elämä menee jos nähdäänkin tuttuja siellä enemmän. Olen kyllä sanonut etten sielläkään olisi koko ajan muita näkemässä vaan ihan oma elämä siinä pyörisi arkineen ja menoineen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on miehen ongelma
Heikko ego. Varmaan lähti henkseleitä paukutellen "kaupunnii" ja nyt tuntuisi, että on epäonnistumisen merkki palata. Niinkuin onkin, mutta mieshän siis kestää sen, keskenkasvuinen nulikka ei.
Jätä se mies, sun on paljon parempi ilman sitä
En minäkään muuttaisi kotipaikkakunnalle, koska en todellakaa pidä siitä kaupungista vaikka kuinka siellä olisi sukulaisia ja töitä. Tykkään nykyisestä asuinpaikasta niin paljon, että en täältä hevillä muuttaisi minnekään.
Onko kuinka kauan siitä, että muutitte pois sieltä? Itse en vielä viisi vuotta lapsuuspaikkakunnalta muuton jälkeen halunnut takaisin missään nimessä, kymmenen vuotta sen jälkeen kyllä. Eli aika tekee joskus tehtävänsä. Joskus sitä tarvitsee pitemmän aikaa muualla ennenkuin saa etäisyyttä nuoruuteensa.
Vierailija kirjoitti:
Onko kuinka kauan siitä, että muutitte pois sieltä? Itse en vielä viisi vuotta lapsuuspaikkakunnalta muuton jälkeen halunnut takaisin missään nimessä, kymmenen vuotta sen jälkeen kyllä. Eli aika tekee joskus tehtävänsä. Joskus sitä tarvitsee pitemmän aikaa muualla ennenkuin saa etäisyyttä nuoruuteensa.
Muutettiin jo 13 vuotta sitten. Mulle kyllä aika teki tehtävänsä ja kaipaan takaisin.
Ap.. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutettiin jo 13 vuotta sitten. Mulle kyllä aika teki tehtävänsä ja kaipaan takaisin.
Muutin 30 vuotta sitten eikä aika ole tehnyt vieläkään tehtäväänsä. Luultavasti en muuta ikinä takaisin kotipaikkakunnalle. Kaikkia se ei vaan houkuta.
Mukulat kainaloon ja menoksi!