Pystyisitkö elämään hajusteetonta elämää (pyykinpesu- ja huuhteluaineet ym. hajusteettomiksi)?
Pystyisitkö elämään hajusteetonta elämää (pyykinpesu- ja huuhteluaineet ym. hajusteettomiksi)? Entä huolisitko treffiseuraksi tai puolisoksesi ihmistä jonka seurassa et voisi käyttää hajustettuja tuotteita?
Kommentit (39)
Pystyisin varmasti elämään, mutta miksi niin tekisin jos kerran tykkään tuoksuista. Ymmärrän että jotkut eivät pidä. Ja ne ketkä eivät pidä ovat yleensä haukkumassa niitä jotka tykkäävät. Ihan sama oikeastaan, käytän silti hajustettuja aineita.
Olen ollut hajuusteeton vuodesta 1991.
Mulla puuttuu hajut kaikesta paitsi tiskiaineesta ja hammastahnasta.
En käytä hajustettuja pyykinpesuaineita ja huuhteluaine on täysin turha.
Pystyisin, kaikki pesuaineet ja hygieniajutut on hajusteettomia paitsi hoitoaine. Se on joku body shopin banaanin tuoksuinen, mutta kun se loppuu niin ostan varmaan hajusteettoman.
Joo ei ongelmaa.
Pyykinpesuaine on jo nyt hajusteetonta ja pesen lähes kaiken 60 asteessa niin tuoksuu tosi puhtaalle ja raikkaalle pyykit.
Hajuvettä en käytä kuin ihan tosi harvoin ja tosi mietoa ja voisin luopua.
Shampoo ja hoitoaine vois tehdä tiukkaa vaihtaa tuoksuttomaan, samoin kuin suihkusaippua mutta onnistuisi kyllä. Samoin kun dödön vaihto tuoksuttomaan olisi ok. Käyn kuitenkin joka päivä suihkussa ja pesen päivittäin myös hiukset enkä hikoa kainaloista eikä hiki haise eli siltä osin ok.
No, ehkä en luopuisi mäntysuovasta kun tykkään siivota sillä kaiken.
Mutta summasummarum, voisin elää tuoksuttoman tyypin kanssa.
Mun mielestä melkein kaikki keinotekoiset hajusteet haisevat pahalta.
Mä en pystyis elämään hajustettujen pyykinpesuaineiden kanssa.
Oksettaa kuskata lapsen kaveria harrastukseen, kun sen vaatteet haisee. Ja penkki haisee vielä seuraavana päivänäkin. Ja ei, en ole mikään allergikko tai erityisherkkä.
En ole ikinä käyttänyt hajusteettuja pesuaineita, enkä käytä huuhteluaineita. En ole allerginen, en vaan tykkää extra hajuista.
Juu. Pesuaineet hajusteettomia. Ja perusvoide. Ei koskaan hajuvesiä. Aivan mietoa tuoksua voi olla saippuassa tms mutta tulen huonovointiseksi vähänkin runsaammasta hajusteesta.
Ja kyllä pyykinpesuaineelle tai huuhteluaineelle haisevat ihmiset tuntuvat minusta vähän hönteiltä.
Vierailija kirjoitti:
Oksettaa kuskata lapsen kaveria harrastukseen, kun sen vaatteet haisee. Ja penkki haisee vielä seuraavana päivänäkin. Ja ei, en ole mikään allergikko tai erityisherkkä.
Varmaan huuhteluaine mikä irtoaa vaatteesta penkkeihin. Ihan käsittämätöntä että jotkut haluaa valella kaikki vaatteensa sillä ja olla siihen ihokontaktissa vaatteiden ja lakanoitten välityksellä 24/7. Lapsia myöten.
En haluaisi, koska mitä enemmän hajuja välttelee, sitä enemmän niille herkistyy.
Pyykinpesuaine ja huuhteluaine ja pesuaineet ovat jo nyt hajusteettomia. Hajuvesiä en käytä.
Tykkään käyttää hajustettuja shampoita ja saippuoita yms. mutta voisin luopua niistä, jos puoliso ei kestä niitä. Joskus käytänkin hajusteetonta shampoota ja hoitoainetta, mutta en ole löytänyt kunnolla hiustyypilleni sopivaa.
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi, koska mitä enemmän hajuja välttelee, sitä enemmän niille herkistyy.
Hah, hajusteet ovat keinotekoisia yhdisteitä joille ei ole mitään syytä siedättää itseään. Itse en käytä, koska en pidä niistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Hajusteille nimenomaan herkistyy jatkuvassa käytössä, ihan perusterve ihminenkin. Se on toki totta, että kun hajuaisti ei ole enää turtunut kaiken maailman OMOihin ym. haistaakin kaiken selvemmin. Ja se haju ei kyllä ole enää siinä vaiheessa ihana tuoksukokemus, voin näin entisenä tuoksuaddiktina sanoa. Vanhat huuhteluaineilla pestyt vaatteet kun tuli kaapin perältä vastaan niin oli kyllä aikamoinen tyrmäys kun nykyisin pyykinpesuaineet on hajuttomia ja huuhteluainetta en käytä.
En käytä missään hajusteita, en edes dödössä. Olen allerginen joten kaikki pesuaineet ja hiustuotteet ovat hajusteettomia, väri- ja säilöntäaineettomia. Inhoan myös parfyymien tuoksua yleisissä tiloissa. Karmeinta on olla teatterin iltanäytöksessä, jossa aina viimeistään väliajalla leviää eltaantunut hien ja parfyymien sekoitus.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän ne muksujen vaatteet pitääkin pestä niin tujun tuoksuisilla aineilla? Mun (aamu)lenkkireitti kulkee päiväkodin ulkoilupihan ohi ja se pyykinpesu- ja huuhteluaineiden tuoksusekamelska saa miltei hengen salpaantumaan. Siinä oikein leijuu sellainen tuoksupilvi.
Sama juttu myös kun tulee tuollainen tarharyhmä samaan bussiin tai vaikka vaan kadulla vastaan niin se niiden ympärillä leijaileva haju on aivan kamala.
En oo koskaan käyttänyt hajustettuja tuotteita. Paitsi dödöä.
En käytä hajuvesiäkään, ihmettelen miksi kukaan haluaa haista rankkitynnyrille kuten niiden käyttäjät. Eikö ne jaksa käydä suihkussa ku pitää oma haju peittää.
En ole käyttänyt hajusteita 17 vuoteen.
Pahin kaikista on juuri tuo huuhteluaineen löyhkä! Joidenkin ihmisten vaatteet haisevat sille aivan järkyttävästi. Täysin turhaa kemikaalikuormaa.
En ole varmasti pariinkymmeneen vuoteen käyttänyt hajustettuja pesuaineita ja huuhteluainetta en käytä ollenkaan.